کد خبر: ۱۲۶
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۸۵ - ۱۵:۱۵- 19 September 2006
حجت الاسلام والمسلمین کعبی:

نظام سلطه درصدد ایجاد تنفرمذهبی بین پیروان ادیان الهی است

یک عضو شورای نگهبان گفت: پاپ برای اثبات اینکه جزو حلقه‌ی تصمیم‌گیران پشت‌پرده‌ی نظام سلطه و جنگ‌افروزی و شعله‌ور شدن آن نیست باید سریعا اشتباه خود را جبران کند. پاپ باید از تمام مسلمانان جهان در این رابطه عذرخواهی کند تا نشان دهد که از حلقه‌ی تصمیم‌گیران نبوده است.
حجت الاسلام والمسلمین عباس کعبی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اظهارات اخیر پاپ و مسائل پشت‌پرده‌ی آن اظهار داشت: مساله‌ی مهم این است که این سخنان نسنجیده و هدایت شده توسط جنگ‌افروزان بوده و متاسفانه از سوی پاپ بیان شده است. این اظهارات سبب ایجاد بحران مذهبی در دنیا می‌شود و مجموعه واتیکان باید خود را از اینکه در دام جنگ‌افروزان بیاندازد، دور کند.
وی ادامه داد: مجموعه واتیکان باید به نحو مناسب این اشتباهات بزرگ خود را جبران کند و این کار با حداقل کمتر از عذرخواهی رسمی و ایجاد تفاهم مذهبی امکانپذیر نخواهد بود. این شائبه وجود دارد کسانی که پشت‌پرده‌ی اظهارات پاپ بوده‌اند، درصدد ایجاد تنفر مذهبی و دینی بین پیروان ادیان بزرگ الهی و ایجاد دوگانگی و تنش‌های روانی و مذهبی هستند.
این عضو حقوقدان شورای نگهبان، با بیان اینکه پاپ برای اثبات اینکه جزو حلقه‌ی تصمیم‌گیران پشت‌پرده‌ی نظام سلطه و جنگ‌افروزی و شعله‌ور شدن آن نیست باید سریعا اشتباه خود را جبران کند، افزود: پاپ باید از تمام مسلمانان جهان در این رابطه عذرخواهی کند تا نشان دهد که از حلقه‌ی تصمیم‌گیران نبوده است.
حجت الاسلام والمسلمین کعبی، درباره‌ی واکنش مسلمانان برای مقابله با توهین‌ها و مبارزه با پروژه‌ی تضعیف اسلام، گفت: واکنش مسلمانان باید تاکید بر حفظ هویت اسلامی و دینی باشد.
وی تصریح کرد: اسلام باید به عنوان دین عقلانیت، معنویت، عدالت، شهامت، کرامت، عزت و آزادی و نجات‌دهنده‌ی همگان معرفی شود و یکی از پیام‌های این دین گفت‌وگو با ادیان دیگر تا مرز رسیدن به حقیقت است. معتقدم اگر در زندگی انسان معاصر دین نقش‌آفرینی کند، صلح و امنیت بر پایه‌ی عدالت و روابط بین‌المللی حاصل می‌شود.
این عضو مجلس خبرگان رهبری، افزود: چهره‌ی انسانی و عقلانی اسلام باید به جهان معاصر نشان داده شود. در نهایت مفهوم جهاد به معنای استفاده از همه‌ی ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها و کوشش صادق برای تحقق بندگی خداوند است.
حجت الاسلام والمسلمین کعبی، خاطرنشان کرد: در مقابل بندگی خدا، نفی طاغوت و استبداد و نظام‌های سلطه و ظلم و ستم بر انسان‌ها وجود دارد و همه‌ی عقلای ادیان و مذاهب باید با هوشمندی و خردورزی در این زمینه هوشیار باشند و از روش‌هایی که به تنفر مذهبی و پروژه‌ی توهین به اسلام می‌انجامد، دوری جسته و با آن مقابله کنند.
این عضو حقوقدان شورای نگهبان، در پایان با تاکید بر اینکه جنبه‌ی عقلانی دین با محوریت بندگی خداوند برای ایجاد تفاهم بین بندگان خدا بسیار موثر است، درباره‌ی ضرورت وجود استراتژی مشخص جهان اسلام در واکنش به حملات به دین مبین اسلام، اظهار داشت: نهضت بیداری اسلامی واکنشی است که جهان اسلام به خود گرفته است و مسلمانان به شکل خودجوش در هر نقطه از جهان عکس‌العمل نشان می‌دهند و از هویت اسلامی خود دفاع می‌کنند. این واکنش‌ها بیانگر استراتژی صحیح و مناسب مسلمانان در زمینه‌ی احیاء و بازسازی هویت خود در سطح جهان است.
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

آتشفشان قهر ملت‌ها و محور مقاومت صهیونیست‌ها را در شعله‌های آتش خواهد سوزاند / آفرین بر سپاه قهرمان ما

تجلیل آیت‌الله مدرسی‌یزدی از نیروهای مسلح و ابراز امیدواری برای نابودی رژیم صهیونیستی

قدردانی شورای نگهبان از نیروهای مسلح و جبهه مقاومت؛ عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود و ملت‌ها را به نابودی هرچه زودتر رژیم صهیونیستی امیدوار کرد

ایران خویشتنداری لازم را در برابر جنایت رژیم صهیونیستی داشته است

خون پاک شهدای حادثه تروریستی دمشق، مبدأ تحولات بزرگی می شود

تحقق مشارکت مردم در اقتصاد، وظیفه مسؤولین است

رژیم صهیونیستی تا زمانی که پاسخ محکمی دریافت نکند، دست از جنایت‌ برنمی‌دارد

رژیم صهیونیستی در ماه‌های اخیر چهره واقعی خود را به جهانیان نشان داد

صهیونیسم جهانی از صحنه روزگار محو خواهد شد

ما از مردم غزه تا نابودی رژیم صهیونیستی حمایت می‌کنیم

پربازدید ها

دکتر طحان نظیف: قانون اساسی ظرفیت‌های فراوانی درباره مشارکت مردم پیش‌بینی کرده/ همه قوا در سال ۱۴۰۳ نسبت به بسترسازی برای جهش تولید با مشارکت مردم تلاش کنند

اعلام صحت انتخابات در ۸۱ حوزه انتخابیه دیگر توسط سخنگوی شورای نگهبان/ تعداد حوزه‌های تاییدشده به ۱۳۳ رسید

صحت انتخابات مجلس خبرگان رهبری تایید شد/ اعلام صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۵۶ حوزه دیگر + اسامی

صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در تمامی حوزه‌های انتخابیه تایید شد/ مرحله دوم ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود

بخش اول لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور در شورای نگهبان تایید شد

لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شد

آیت‌الله جنتی: امیدواریم سال آینده با تلاش مسئولان و مجلس جدید شاهد پیشرفت سریعتر کشور باشیم

بیانیه شورای نگهبان به مناسبت ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۲۷ اسفند ۱۴۰۲

بیانیه شورای نگهبان به‌مناسبت فرارسیدن روز قدس؛ صهیونیست‌ها منتظر ضربات جبهه مقاومت و خروش مردم جهان باشند