کد خبر: ۱۲۵۲
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۱:۳۳- 12 June 2009
آیت الله جنتی:

تشکیک در سلامت انتخابات از سوی کسانی است که نتیجه به ضرر آنهاست

دبیر شورای نگهبان در واکنش به اظهار نگرانی برخی کاندیداها نسبت به سلامت انتخابات گفت: در قاموس عده ای اگر انتخابات به نفع آنها باشد درست است اما اگر به ضرر آنها باشد به این معنا است که انتخابات سالم نبوده است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی شورای نگهبان، آیت الله احمد جنتی حدود ساعت 11 امروز پس از انداختن رای خود به صندوق سیار شماره 1416 در محل شورای نگهبان در جمع خبرنگاران شرکت در انتخابات را وظیفه ای شرعی و اسلامی دانست و گفت: بر حسب رهنمودهای امام و رهبری مردم برای حفظ آبروی خود رهبری نظام و مملکت در این انتخابات حضور پیدا می‌کنند.
وی حضور مردم در پای صندوق های رای را بسیار عالی توصیف کرد و گفت: تصورم این است که شرکت مردم در این انتخابات نسبت به دوره قبل و دوره‌های پیش بهتر باشد.
دبیر شورای نگهبان حضور گسترده مردم، آرامش و امنیت و انتخاب اصلح را از جمله مهمترین موضوعات مورد تاکید دانست و خطاب به مردم گفت: در انتخابات به فردی رای بدهید که به درد شما بخورد، توان خدمت داشته باشد و آبروی کشور و اسلام را حفظ کند.
آیت الله جنتی ادامه داد: انشاء الله خداوند هر چه مقدر کند با رای مردم انتخاب خواهد شد.
دبیر شورای نگهبان در پاسخ به سوالی درباره اظهار نگرانی برخی کاندیداها و مکاتبه برخی کاندیداها با رهبری در مورد انتخابات بیان داشت: این مسئله تازه‌ای نیست در مواقع دیگری هم این گونه نگرانی‌ها بوده است عده‌ای که احساس می‌کنند در انتخابات عقب می مانند این شبهه را ایجاد می‌کنند.
رئیس هیئت نظارت بر دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: آنهایی که ابراز نگرانی می‌کنند تقلب را درست معنا نمی‌کنند و حرف‌هایی می‌‍‌زنند که با هیاهوی عده ای در داخل و خارج هماهنگ است. در قاموس اینها اگر انتخابات به نفع آنها باشد درست است اما اگر به ضرر آنها باشد به این معنا است که انتخابات سالم نبوده است.
دبیر شورای نگهبان در پایان تاکید کرد: شورای نگهبان با قوت و قدرت وظیفه نظارتی خود را اعمال می‌کند و هر جا که تخلفی باشد طبق وظیفه شرعی و قانونی برخورد خواهد کرد.
آیت الله جنتی در ادامه به مدت یک ساعت با همراهی دکتر کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان، حجت الاسلام و المسلمین کعبی، عضو حقوقدان شورای نگهبان و تنی چند از اعضای شورای نگهبان از محل ستاد نظارت بر انتخابات بازدید کرد.
آیت الله جنتی پس از گفت و گو با تعدادی از اعضای این ستاد که به طور مستقیم با استانهای مختلف ارتباط دارند گفت: طبق اعلام ناظران، مشکل خاصی تاکنون در جریان رای گیری نبوده است و خوشبختانه با آرامش کامل، انتخابات در جریان است.
در جریان بازدید دبیر شورای نگهبان از ستاد نظارت بر انتخابات، دکتر غلامحسین الهام عضو شورای نگهبان و دکتر عزیزی عضو دیگر این شورا با آیت الله جنتی و دیگر اعضا از ستاد نظارت بازدید کردند.

ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

حقیقت تنفیذ؛ فرایندی حقوقی و شرعی

چیستی و چگونگی تنفیذ

فیلم | اعتبارنامه رئیس جمهور منتخب توسط اعضای شورای نگهبان امضا شد

اعتبارنامه رئیس جمهور منتخب توسط اعضای شورای نگهبان امضا شد

گزارش تصویری امضای اعتبارنامه رئیس جمهور منتخب توسط اعضای شورای نگهبان

اعتبارنامه دکتر پزشکیان توسط اعضای شورای نگهبان امضا شد

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۳ مرداد ۱۴۰۳

آیت‌الله جنتی: زندگانی امام حسین (ع) الگویی کامل برای زندگی باعزت است/ کاپیتولاسیون نگاه ظالمانه دولت‌های استکباری را آشکار می‌کند

با تنفیذ حکم ریاست‌جمهوری اقدامات او اعتبار شرعی و قانونی پیدا می‌کند

ثبت تجارب انتخاباتی در شورای نگهبان و بهره‌گیری از آن‌ها در اصلاح فرآیندها و روش‌ها

پربازدید ها

پیام تسلیت آیت‌الله جنتی به مناسبت درگذشت پدر حجت‌الاسلام والمسلمین حجازی

گزارش تصویری امضای اعتبارنامه رئیس جمهور منتخب توسط اعضای شورای نگهبان

اعتبارنامه دکتر پزشکیان توسط اعضای شورای نگهبان امضا شد

برگزاری چند انتخابات در چند ماه؛ ثبات، استحکام و اقتدار نظام اسلامی در سایه‌سار رهبری حکیمانه

انتخاب اعضای هیات‌رئیسه شورای نگهبان برای یک سال آینده

۲ تصویر از ۲ عضو باسابقه شورای نگهبان در حاشیه مراسم تنفیذ حکم دومین رئیس‌جمهور

برگزاری انتخابات زودهنگام؛ نمایش ثبات و اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران

دستاوردها و نتایج انتخابات‌های اخیر؛ از تحقق اراده مردم تا تجاربی که برای مجریان و ناظران به دست آمد

آغاز انتشار ویژه‌نامه «آینه اعتماد ۲» به‌مناسبت سالروز تاسیس شورای نگهبان

با تنفیذ حکم ریاست‌جمهوری اقدامات او اعتبار شرعی و قانونی پیدا می‌کند