کد خبر: ۱۲۵۲
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۱:۳۳- 12 June 2009
آیت الله جنتی:

تشکیک در سلامت انتخابات از سوی کسانی است که نتیجه به ضرر آنهاست

دبیر شورای نگهبان در واکنش به اظهار نگرانی برخی کاندیداها نسبت به سلامت انتخابات گفت: در قاموس عده ای اگر انتخابات به نفع آنها باشد درست است اما اگر به ضرر آنها باشد به این معنا است که انتخابات سالم نبوده است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی شورای نگهبان، آیت الله احمد جنتی حدود ساعت 11 امروز پس از انداختن رای خود به صندوق سیار شماره 1416 در محل شورای نگهبان در جمع خبرنگاران شرکت در انتخابات را وظیفه ای شرعی و اسلامی دانست و گفت: بر حسب رهنمودهای امام و رهبری مردم برای حفظ آبروی خود رهبری نظام و مملکت در این انتخابات حضور پیدا می‌کنند.
وی حضور مردم در پای صندوق های رای را بسیار عالی توصیف کرد و گفت: تصورم این است که شرکت مردم در این انتخابات نسبت به دوره قبل و دوره‌های پیش بهتر باشد.
دبیر شورای نگهبان حضور گسترده مردم، آرامش و امنیت و انتخاب اصلح را از جمله مهمترین موضوعات مورد تاکید دانست و خطاب به مردم گفت: در انتخابات به فردی رای بدهید که به درد شما بخورد، توان خدمت داشته باشد و آبروی کشور و اسلام را حفظ کند.
آیت الله جنتی ادامه داد: انشاء الله خداوند هر چه مقدر کند با رای مردم انتخاب خواهد شد.
دبیر شورای نگهبان در پاسخ به سوالی درباره اظهار نگرانی برخی کاندیداها و مکاتبه برخی کاندیداها با رهبری در مورد انتخابات بیان داشت: این مسئله تازه‌ای نیست در مواقع دیگری هم این گونه نگرانی‌ها بوده است عده‌ای که احساس می‌کنند در انتخابات عقب می مانند این شبهه را ایجاد می‌کنند.
رئیس هیئت نظارت بر دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: آنهایی که ابراز نگرانی می‌کنند تقلب را درست معنا نمی‌کنند و حرف‌هایی می‌‍‌زنند که با هیاهوی عده ای در داخل و خارج هماهنگ است. در قاموس اینها اگر انتخابات به نفع آنها باشد درست است اما اگر به ضرر آنها باشد به این معنا است که انتخابات سالم نبوده است.
دبیر شورای نگهبان در پایان تاکید کرد: شورای نگهبان با قوت و قدرت وظیفه نظارتی خود را اعمال می‌کند و هر جا که تخلفی باشد طبق وظیفه شرعی و قانونی برخورد خواهد کرد.
آیت الله جنتی در ادامه به مدت یک ساعت با همراهی دکتر کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان، حجت الاسلام و المسلمین کعبی، عضو حقوقدان شورای نگهبان و تنی چند از اعضای شورای نگهبان از محل ستاد نظارت بر انتخابات بازدید کرد.
آیت الله جنتی پس از گفت و گو با تعدادی از اعضای این ستاد که به طور مستقیم با استانهای مختلف ارتباط دارند گفت: طبق اعلام ناظران، مشکل خاصی تاکنون در جریان رای گیری نبوده است و خوشبختانه با آرامش کامل، انتخابات در جریان است.
در جریان بازدید دبیر شورای نگهبان از ستاد نظارت بر انتخابات، دکتر غلامحسین الهام عضو شورای نگهبان و دکتر عزیزی عضو دیگر این شورا با آیت الله جنتی و دیگر اعضا از ستاد نظارت بازدید کردند.

ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

پیام تسلیت آیت‌الله مدرسی یزدی به مناسبت درگذشت دکتر داودی

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

قدردانی آیت‌الله جنتی از عملیات «وعده صادق»/ دوران بی‌پاسخ ماندن جنایات رژیم صهیونیستی سر آمده است

عملیات وعده صادق منطبق بر ضوابط حقوق بین‌الملل بود

اقدام نظامی ایران علیه رژیم صهیونیستی یک دفاع کاملا مشروع بود

آتشفشان قهر ملت‌ها و محور مقاومت صهیونیست‌ها را در شعله‌های آتش خواهد سوزاند / آفرین بر سپاه قهرمان ما

تجلیل آیت‌الله مدرسی‌یزدی از نیروهای مسلح و ابراز امیدواری برای نابودی رژیم صهیونیستی

قدردانی شورای نگهبان از نیروهای مسلح و جبهه مقاومت؛ عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود و ملت‌ها را به نابودی هرچه زودتر رژیم صهیونیستی امیدوار کرد

ایران خویشتنداری لازم را در برابر جنایت رژیم صهیونیستی داشته است

خون پاک شهدای حادثه تروریستی دمشق، مبدأ تحولات بزرگی می شود

پربازدید ها

دکتر طحان نظیف: قانون اساسی ظرفیت‌های فراوانی درباره مشارکت مردم پیش‌بینی کرده/ همه قوا در سال ۱۴۰۳ نسبت به بسترسازی برای جهش تولید با مشارکت مردم تلاش کنند

لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شد

بیانیه شورای نگهبان به مناسبت ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی

بیانیه شورای نگهبان به‌مناسبت فرارسیدن روز قدس؛ صهیونیست‌ها منتظر ضربات جبهه مقاومت و خروش مردم جهان باشند

قدردانی شورای نگهبان از نیروهای مسلح و جبهه مقاومت؛ عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود و ملت‌ها را به نابودی هرچه زودتر رژیم صهیونیستی امیدوار کرد

دکتر طحان‌نظیف: حمله رژیم‌صهیونیستی نقض فاحش کنوانسیون روابط دیپلماتیک ۱۹۶۱ است

الگوی مردم سالاری دینی حرکت جهانی علیه نظام استکباری ایجاد کرد

دکتر طحان نظیف با اشاره راهپیمایی امسال روز قدس: ایستادن در کنار مردم فلسطین و مبارزه با رژیم اشغالگر قدس افتخار ملت ایران است

رژیم صهیونیستی در ماه‌های اخیر چهره واقعی خود را به جهانیان نشان داد

رژیم صهیونیستی تا زمانی که پاسخ محکمی دریافت نکند، دست از جنایت‌ برنمی‌دارد