کد خبر: ۱۲۴
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۸۵ - ۱۵:۰۰- 17 September 2006
آیت‌الله جنتی :

فقط رأی مردم باید تعیین‌کننده سرنوشت انتخابات باشد

دبیر شورای‌نگهبان با تأکید بر اینکه فقط رأی مردم باید تعیین‌کننده سرنوشت انتخابات باشد گفت: اگر صاحبان قدرت و ثروت و یا هر گروه و مقامی خواستند افرادی را از صندوق‌های رأی بیرون بیاورند، هیأت‌های نظارت با هوشیاری و نظارت دقیق باید مانع انجام این کار شوند.

به گزارش دفتر ارتباطات‌ و اطلاع‌رسانی شورای‌نگهبان، آیت‌الله جنتی در جمع هیأت‌های نظارت استان تهران گفت: شورای‌نگهبان هیچ نفع و ضرری در انتخابات ندارد و طبق قانون‌اساسی فقط باید به وظایف خود از جمله تضمین صحت و سلامت انتخابات عمل کند.
وی با ابراز خشنودی از ایجاد فضای مناسب و به‌دور از تنش برای برگزاری انتخابات افزود: هیأت‌های نظارت باید دقت کنند و از هر اقدام خلاف قانون در جریان انتخابات جلوگیری نمایند.
آیت‌الله جنتی با تأکید بر اینکه برگزاری انتخابات در جمهوری اسلامی ایران کاملاً آزاد است، گفت: ممکن است برخی‌ها از هم‌اکنون پیش داوری کنند و بخواهند منظور خود را به هر قیمتی از صندوقهای رأی بیرون بیاورند که هیأت‌های نظارت وظیفه دارند نگذارند چنین اتفاقی بیفتد و فقط رأی مردم نتیجه انتخابات را رقم بزند.
دبیر شورای‌نگهبان با اشاره به برگزاری همزمان سه انتخابات مجلس خبرگان، شوراهای اسلامی شهر و روستا و میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تهران، بر افزایش تمهیدات نظارتی برای تضمین صحت و سلامت انتخابات در این دوره تأکید کرد.
وی افزود: شورای‌نگهبان مسئولیت سنگین نظارت بر انتخابات مجلس خبرگان و میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی را برعهده دارد و هیچ چیزی نباید مانع انجام این کار شود.
آیت‌الله جنتی گفت: شورای‌نگهبان هم از لحاظ قانونی و هم از لحاظ برخی مصالح نمی‌تواند مسئولیت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا را بپذیرد.
دبیر شورای‌نگهبان با اشاره به وظایف و جایگاه رفیع رهبری در قانون‌اساسی و نظام جمهوری اسلامی گفت: انتخابات مجلس خبرگان از اهمیت بالاتری برخوردار است و قابل قیاس با دیگر انتخابات‌ها نیست.
وی از هیأت‌های نظارت خواست به کار خود "رنگ عبادی" دهند چراکه این کار مزد و اسم و شهرت ندارد.
آیت‌الله جنتی در ابتدای بیانات خود با اشاره به نزدیکی ماه مبارک رمضان، این ماه را از بهترین ماه‌ها دانست و گفت: در این ماه نباید فرصت‌ها را از دست داد و از دعا و عمل خیر غفلت کرد.

ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

ششمین دوره مجلس خبرگان اول خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند

گزارش تصویری بازدید آیت‌الله مدرسی یزدی از پژوهشکده شورای نگهبان

شورای نگهبان در اظهارنظر نسبت به مصوبات، حتما به نظرات مشورتی پژوهشکده توجه می‌کند

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

آیت‌الله جنتی: کارگران در صف مقدم دفاع از عزت ملی هستند/ ماجرای طبس یکی از بزرگترین شکست‌های آمریکاست و باید به جهانیان معرفی شود

"وعده صادق" اخلاقی‌ترین عملیات تاریخ نظامی جهان بود

"طرح استفساریه ماده (۵) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی" در شورای نگهبان تایید شد

جلسه هیئت تحریریه فصلنامه دانش حقوق عمومی برگزار شد

واکاوی اصل ۲۲ قانون اساسی در سلسله جلسات شرح مبسوط قانون اساسی

آموزش و پرورش با سرعت درحال تغییر نسل است

پربازدید ها

لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شد

طرح تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها در شورای نگهبان تایید شد

قدردانی شورای نگهبان از نیروهای مسلح و جبهه مقاومت؛ عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود و ملت‌ها را به نابودی هرچه زودتر رژیم صهیونیستی امیدوار کرد

بیانیه شورای نگهبان به مناسبت ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی

بیانیه شورای نگهبان به‌مناسبت فرارسیدن روز قدس؛ صهیونیست‌ها منتظر ضربات جبهه مقاومت و خروش مردم جهان باشند

پیام تسلیت آیت‌الله مدرسی یزدی به مناسبت درگذشت دکتر داودی

قدردانی آیت‌الله جنتی از عملیات «وعده صادق»/ دوران بی‌پاسخ ماندن جنایات رژیم صهیونیستی سر آمده است

تجلیل آیت‌الله مدرسی‌یزدی از نیروهای مسلح و ابراز امیدواری برای نابودی رژیم صهیونیستی

دکتر طحان‌نظیف: حمله رژیم‌صهیونیستی نقض فاحش کنوانسیون روابط دیپلماتیک ۱۹۶۱ است

آیت‌الله رضوانی؛ شاگرد مورد اعتماد امام (ره) و تبیین‌گر نظرات فقهی شورای نگهبان/ فقیهی که نقش موثری در بررسی مصوبات مجلس داشت