کد خبر: ۱۲۳۱
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۵:۱۲- 06 June 2009
حضرت آیت الله جنتی:

دشمنان درصدد القای یاوه‌گوئی‌ های مکرر خود در خصوص انتخابات هستند

دبیر شورای نگهبان با اشاره به هدف دشمنان در القاء مقاصد پست و فریبکارانه خود، خاطر نشان کرد: اینها یاوه گویی‌هایی است که با هدف دلسرد کردن ملت ایران مطرح می‌شود و من به شما قول می‌دهم وظیفه شورای نگهبان در حفاظت از آرا به خوبی صورت خواهد گرفت.

آیت الله جنتی خطیب نماز جمعه در خطبه‌های نماز جمعه اظهار داشت: آنچه قدرت، عزت پیروزی بر دشمن، رفاه و سلامت را به دنبال دارد حرکت بر مبنای تقوا است و تقوا چیزی است که سعادت همه جانبه ملت ها را فراهم می‌کند.
وی افزود: انتخابات ریاست جمهوری دهم عرصه ای برای بروز مشارکت گسترده و سرافرازانه مردم ایران است و دشمنان در هر دوره ای تلاش کرده‌اند که ملت را از شرکت در انتخابات دلسرد کنند و مشروعیت نظام را زیر سوال ببرند. اما ملت هوشیار ایران در سایه ارشادات رهبر فرزانه انقلاب راه خود را پیش گرفته و باید خداوند را به واسطه ملت بزرگ و هوشمند در ایران اسلامی شکر گذار بود.
آیت‌الله جنتی هدف دشمنان را در انتخابات آتی کاهش مشارکت با هدف از پا در آوردن نظام جمهوری اسلامی و سلطه بر مردم ایران و بیرون کردن قرآن از صحنه حاکمیت عنوان کرد و گفت: آنچه که آنان به دنبال آن هستند تلاش برای کاهش حضور گسترده مردم است و مردم ایران به حق می دانند که دشمن خیر ملت ما را نمی‌خواهد و باید در این دوره از انتخابات نیز مشارکت گسترده داشت.
دبیر شورای نگهبان با اشاره به هدف دشمنان در القاء مقاصد پست و فریبکارانه خود خاطر نشان کرد: اینها یاوه گویی‌های است که با هدف دلسرد کردن ملت ایران مطرح می‌شود اما شورای نگهبان با نظارت قوی و قدرتمند در صحنه است و من به شما قول می‌دهم وظیفه شورای نگهبان در حفاظت از آراء به خوبی صورت خواهد گرفت و همه می دانند که شورای نگهبان نه حزبی دارد و نه منافعی و فقط به یک وظیفه الهی در مسیر خط امام و رهبری می‌اندیشید.
وی ادامه داد: تجربه نشان داده است که شورای نگهبان همواره در حفاظت از آرای مردم فعال بوده و هر جا که خدشه‌ای در آرای ملت ایجاد شده است با آن برخورد کرده  و سلامت انتخابات را تضمین کرده است و نگرانی دشمن نیز از این است که شورای نگهبان سفارش پذیر نیست و البته دشمنان همواره در پی مایوس کردن ملت ایران از انقلاب و نظام اسلامی هستند.
خطیب جمعه تهران اظهار داشت: ما دست پرورده مکتب امام هستیم و تحت رهنمودهای مقام معظم رهبری راه خود را در پیش گرفته ایم و فارغ از موضوع انتخابات باید متوجه بود که شرع و احکام اسلام همیشه هست و فرقی نمی‌کند که در زمان انتخابات و یا هر زمانی دیگر باشیم، اسلام برای همه چیز وظیفه معین کرده و راه را به خوبی نشان داده است و مصداق وحدت و عدم ایجاد تفرقه که همواره مورد تاکید در اسلام بوده به انتخابات نیز باز می‌گردد و همگی باید با جلوگیری از بدبینی و سوء ظن رفتار بردارانه را در راستای مایوس کردن دشمنان مورد توجه قرار دهند.
جنتی اظهار کرد: 30 سال انتخابات در طول تاریخ انقلاب تاکنون برگزار شده و یک عده در این میان موفق شدند و کارهای کردند که چه خیر و چه شر، آثار آن در آخرت باقی می‌ماند و آن چه ماندنی است آثار است که در روح انسان باقی می‌ماند وانسان باید در قیامت پاسخگوی آن باشد. امام جمعه موقت تهران از همه اقشار در این دوره از انتخابات خواست تا قانون و اخلاق را فراموش نکنند و بالاخره روز جمعه انتخابات برگزار می‌شود و بدانید که کار به دست خدا است و این طور نیست که همه کارها به دست ما باشد، خدا کاری را که خیلی ها تصور نمی‌کردند انجام داد و این تنها به انتخابات باز نمی گردد و در سر تا پای قرآن آنچه مورد تاکید جدی قرار گرفته این است که باید همه چیز را علی رغم تمام تلاش انسان به خدا سپرده و البته من خبر دارم که عده ای دارند توسل می‌گیرند، مشهد می‌روند و روزه می‌گیرند و باید هر چه می‌توانیم به خدا توسل کنیم و توکلمان به غیر از خدا نباشد و آنچه خیر اسلام و مسلمین است همان خواهد شد.

ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

دکتر طحان‌ نظیف: لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شد

دکتر طحان نظیف: قانون اساسی ظرفیت‌های فراوانی درباره مشارکت مردم پیش‌بینی کرده/ همه قوا در سال ۱۴۰۳ نسبت به بسترسازی برای جهش تولید با مشارکت مردم تلاش کنند

صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در تمامی حوزه‌های انتخابیه تایید شد/ مرحله دوم ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود

صحت انتخابات مجلس خبرگان رهبری تایید شد/ اعلام صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۵۶ حوزه دیگر + اسامی

آیت‌الله جنتی: امیدواریم سال آینده با تلاش مسئولان و مجلس جدید شاهد پیشرفت سریعتر کشور باشیم

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۲۷ اسفند ۱۴۰۲

بخش اول لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور در شورای نگهبان تایید شد

اعلام صحت انتخابات در ۸۱ حوزه انتخابیه دیگر توسط سخنگوی شورای نگهبان/ تعداد حوزه‌های تاییدشده به ۱۳۳ رسید

۴۵ مصوبه مجلس در سال ۱۴۰۲ در شورای نگهبان بررسی شد/ مانند همه دوره‌ها گزارش‌ها و شکایات داشتیم، اما انتخابات در سلامت کامل برگزار شد

گزارش تصویری آخرین نشست خبری دکتر طحان نظیف در سال ۱۴۰۲

پربازدید ها

دکتر طحان نظیف: قانون اساسی ظرفیت‌های فراوانی درباره مشارکت مردم پیش‌بینی کرده/ همه قوا در سال ۱۴۰۳ نسبت به بسترسازی برای جهش تولید با مشارکت مردم تلاش کنند

نظر شورای نگهبان درباره لایحه برنامه پنجساله هفتم پیشرفت جمهوری اسلامی ایران

آغاز به کار سامانه «مردم ناظر»؛ تمام مردم می‌توانند بر انتخابات نظارت و گزارش تخلفات احتمالی ارسال کنند

دکتر طحان‌نظیف: مشکلی در برگزاری انتخابات وجود ندارد/ تمدید رای‌گیری تا سه ساعت اول با وزارت کشور است

اعلام صحت انتخابات در ۸۱ حوزه انتخابیه دیگر توسط سخنگوی شورای نگهبان/ تعداد حوزه‌های تاییدشده به ۱۳۳ رسید

لایحه کولبری تایید شد و مدت زمان سربازی کاهش یافت/ انتخابات الکترونیک در مرحله دوم برگزار می‌شود

تایید صحت انتخابات مجلس در ۵۲ حوزه انتخابیه از ۱۱ استان/ سخنگوی شورای نگهبان: وضعیت سایر حوزه‌ها در روز‌های آینده اعلام می‌شود

نشست خبری سخنگوی شورای نگهبان شنبه برگزار می‌شود

نظر شورای نگهبان درباره طرح ساماندهی کارکنان دستگاههای موضوع ماده (۲۹) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه

نظر شورای نگهبان درباره آخرین مصوبات مجلس + جزئیات