کد خبر: ۱۲۳۰
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۴:۴۸- 06 June 2009
حجت الاسلام و المسلمین کعبی‌:

نامزدها صف خود را از دشمنان ملت جدا کرده و از آنها اعلام برائت کنند؛پروژه دشمن در انتخابات، ایجاد التهاب سیاسی، اغتشاش و آشوب است؛خط امام(ره) را باید در بیان و رفتار مقام معظم رهبری جستجو کرد

حجت الاسلام و المسلمین کعبی عضو حقوقدان شورای نگهبان گفت‌: برای ‌کسانی که پیرو حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری هستند، شرکت درانتخابات یک عمل صالح سیاسی و یک عبادت تلقی می‌شود.
به گزارش اداره کل روابط عمومی شورای نگهبان، وی در گفتگوئی با اشاره به سالگرد رحلت ملکوتی حضرت امام(ره) گفت: امام راحل هم خود، دست به یک قیام الهی زدند و هم مردم و امت اسلامی را به قیام الهی دعوت کردند.
کعبی در ادامه ضمن گرامیداشت قیام 15 خرداد سال 1342، افزود: حضرت امام خمینی(ره)، با آغاز نهضت اسلامی در واقع، قیام الهی انبیاء و اولیای الهی را در عصر غیبت بازتولید کردند و از این بابت آن بزرگوار احیاگر اسلام ناب محمدی بر اساس معارف اهل بیت در عصر غیبت می‌باشند.
عضو حقوقدان شورای نگهبان در ادامه به برخی از شاخصه‌های یک قیام الهی اشاره کرد و گفت: در قیام الهی حضرت امام(ره) توحید، تقوا، بصیرت، تکلیف‌مداری و وظیفه شناسی جمع بود.
وی افزود: به دلیل همین شاخصه‌ها، ورود حضرت امام(ره) در مسائل سیاسی و اجتماعی در نهایت شجاعت و تنها برای دفاع از اسلام بود.
کعبی تصریح کرد: حقیقتا حضرت امام راحل، ذوب در اسلام بودند و به همین دلیل ویژگی‌های کسی را پیدا کردند که بتواند برای خدا قیام کنند.
عضو حقوقدان شورای نگهبان دستاورد های مهم قیام برای خدا را درهم شکستن نظام طاغوتی و نجات ملت و امت از غل و زنجیرهای استبداد و خود کامگی و استعمار و وابستگی و نجات ملت از عقب ماندگی و ذلت و بی هویتی دانست و گفت: نتایج همین دستاوردها استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی و پیشرفت همه جانبه کشور در عرصه های گوناگون بود. هم اکنون نیز تداوم این دستاوردها را در نهضت بیداری امت اسلامی مشاهده می‌کنیم.
وی تصریح کرد: امروز بعد از گذشت بیست سال از عروج ملکوتی امام راحل، خط و راه امام توسط خلف صالحش حضرت‌ آیت‌الله خامنه‌ای دامت برکاته ادامه دارد و در واقع ما خط امام را باید در بیان و رفتار مقام معظم رهبری جستجو کنیم.
عضو حقوقدان شورای نگهبان با اشاره به وصیت‌ همیشگی امام راحل درمورد ولایت فقیه گفت: حضرت امام(ره) مردم ما را به پشتیبانی از ولایت فقیه و پشتیبانی از نظام مقدس اسلامی فرامی‌خواندند چرا که از مهم‌ترین ارمغان‌های امام راحل برای ملت مسلمان ایران مسئله ولایت فقیه بود.
وی افزود: اصلا انقلاب اسلامی بر پایه مساله ولایت فقیه شکل گرفت و امروز پشتیبانی از امام در پشتیبانی از ولی فقیه بروز می‌یابد.
حجت‌الاسلام و المسلمین کعبی توجه به توصیه‌ها، سفارش‌ها و نقطه نظرهای مقام معظم رهبری را مصداق پشتیبانی از ولایت فقیه دانست و گفت: اکنون مقام معظم رهبری مانند امام راحل(ره)، یکی از سفارش‌های دائمی‌شان حضور پرشور امت در انتخابات است.
عضو حقوقدان شورای نگهبان در ادامه با اشاره به انتخابات ریاست ‌جمهوری دوره دهم گفت: برای ‌کسانی که پیرو حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری هستند، شرکت در انتخابات یک عمل صالح سیاسی و یک عبادت سیاسی تلقی می‌شود.
وی افزود: حقیقتا تجلی شکوه و عزت ملت سرافراز ما در حضور در صحنه انتخابات است و باید ما با این نیت در انتخابات شرکت کنیم که حضور گسترده ما در انتخابات یک فضای روح‌بخش و معنوی ایجاد کند.
کعبی با اشاره به جنبه‌های فقهی و حقوقی انتخابات نیز گفت: از آنجائی که انتخابات از لحاظ فقهی، تاکید بر بیعت مجدد امت با امام(ره) است، دارای همه ثواب‌های بیعت نیز هست و به آن دلیل که نمایانگر پشتیبانی از نظام است و موجب حفظ و تداوم نظام می‌شود، واجب است؛ به همین دلیل شرکت در انتخابات یک واجب سیاسی می‌شود.
عضو حقوقدان شورای نگهبان در ادامه به جنبه قانونی انتخابات نیز اشاره کرد و گفت: از سوی دیگر چون شرکت در انتخابات طبق قانون اساسی در نظام مقدس جمهوری اسلامی به عنوان یک حق برای مردم تلقی شده است. بنابراین شرکت در انتخابات هم یک تکلیف سیاسی و هم یک حق همگانی است.
عضو حقوقدان شورای نگهبان ضمن توصیه مردم کشورمان به شرکت گسترده در انتخابات گفت: حضور در انتخابات با نیت الهی، دارای خیر و برکت هم خواهد بود و در زندگی فردی و اجتماعی مردم اثربخش خواهد بود.
حجت‌الاسلام و المسلمین کعبی با اشاره به تلاش شورای نگهبان برای حفظ سلامت انتخابات در ادوار مختلف گفت: در این سی سال نام هر کسی را که مردم انتخاب کرده‌اند از صندوق‌ها بیرون آمده است.
وی به انتخابات متعدد در جمهوری اسلامی اشاره کرد و افزود: بررسی ادوار مختلف انتخابات مجلس خبرگان رهبری، مجلس شورای اسلامی، ریاست‌جمهوری و شوراها ثابت می‌کند که در انتخابات، سلایق گوناگون انتخاب ‌شده‌اند.
وی افزود: بررسی ادوار مختلف انتخابات نشان می دهد اگر چه مبنای قدرت در جمهوری اسلامی ایران، الهی است اما سرچشمه جوشان قدرت سیاسی، مردم هستند. مردم سازنده قدرت سیاسی هستند و در این سی سال ثابت کرده‌اند که سلیقه‌های گوناگون را خود انتخاب می‌کنند.
عضو حقوقدان شورای نگهبان تصریح کرد: شورای نگهبان به عنوان ناظر بر انتخابات در ادوار گوناگون ثابت کرده است که در انتخابات نام کسانی از صندوق بیرون می‌آید که مردم به آنها رای داده‌اند.
وی افزود: همانطور که بارها تاکید کرده‌ایم، آنچه که برای شورای نگهبان مهم است نتیجه انتخابات نیست بلکه سلامت انتخابات است.
وی تاکید کرد: ما به مردم کشورمان اطمینان می‌دهیم که شورای نگهبان مراقب اوضاع هست و جریان‌های انتخابات را رصد می‌کند.
حجت الاسلام والمسلمین کعبی در ادامه از ستادهای انتخاباتی نامزدها و طرفداران آنها خواست اخلاق انتخاباتی و قانون انتخابات را رعایت کنند و در جهت سالم نگه داشتن فضای انتخابات، حفظ متانت و پرهیز از تخریب رقیب، بکوشند.
وی تصریح کرد: ضمن اینکه به برخی از تخلفات انتخاباتی و بداخلاقی‌ها تذکر داده‌ایم یادآوری می‌کنیم که تخریب و تخلف از قانون در روند انتخابات، جرم است.
عضو حقوقدان شورای نگهبان افزود: شورای نگهبان اگر تشخیص بدهد که در روند برگزاری انتخابات در برخی شعب اقدامات غیر قانونی و یا اخلالی ایجاد شده است انتخابات آن شعب را ابطال می‌کند.
وی ایجاد التهاب و اغتشاش در روند برگزاری انتخابات را توطئه دشمنان دانست و افزود: پروژه دشمن در این انتخابات نیز مانند ادوار گذشته ایجاد التهاب سیاسی، اجتماعی، اغتشاش و حتی آشوب است. برای دشمن در مرحله اول مهم نیست که چه کسی انتخاب شود بلکه دشمن در صدد تضعیف نظام جمهوری اسلامی و ضربه زدن به آن است.
وی ایجاد ناامنی، اختلاف‌افکنی‌های قومی و مذهبی، القای تقلب و تشکیک در سلامت انتخابات را از جمله برنامه های دشمن خواند و گفت: دشمنان همواره در یک جنگ روانی تلاش می‌کنند با تهییج احساسات مردم و عواطف عمومی یک التهاب سیاسی ایجاد کنند و اذهان جامعه را نسبت به سلامت انتخابات و نتیجه آن دچار تردید کنند.
حجت الاسلام والمسلمین کعبی ضمن ابراز تاسف از برخی افراد داخلی که همانند دشمنان نسبت به سلامت انتخابات ایجاد تردید می‌کنند، افزود: ما همواره به این افراد گوشزد می‌کنیم که‌ متوجه توطئه دشمنان باشند.
وی افزود: در دوره‌های گذشته، پروژه دشمن، تحریم انتخابات بود تا با حضور اندک مردم به اهدافش برسد. اکنون چون آنها حضور پررنگ مردم را می‌بینند، از تحقق این پروژه مایوس شده‌اند و از طرفی هم می‌بینند این پروژه ممکن است طرفدارانشان را از صحنه سیاسی کشور حذف کند. بنابراین در این دوره از انتخابات دشمنان نظام اسلامی می‌کوشند از خود انتخابات استفاده ابزاری کنند و سعی دارند پروژه حمایت از برخی کاندیداها را اجرا کنند. به همین دلیل به شکل بسیار گسترده‌ای کسانی را که در جبهه اپوزیسیون و مخالفان نظام بودند به حمایت از بعضی کاندیداها فراخوانده‌اند. البته نه دشمنان نظام و نه گروه‌های اپوزیسیون دوستدار هیچ یک از نامزدها نیستند.
وی افزود: در واقع آنها اساسا ساختارهای حقوقی و قانونی جمهوری اسلامی ایران را قبول ندارند و می‌دانند که همه کاندیداهای تائید صلاحیت شده باید در چارچوب قانون اساسی و ولایت فقیه عمل کنند و اعتبارنامه ریاست جمهور منتخب را باید شورای نگهبان اعلام کند و در نهایت حکم ریاست جمهوری را مقام معظم رهبری تنفیذ می‌کنند و از سوی دیگر قوای سه گانه زیر نظر ولایت مطلقه فقیه فعالیت می‌‌کنند.
وی با اشاره به حمایت دشمنان خارجی و گرو‌ه‌های غیرقانونی از برخی کاندیداها تاکید کرد: این نامزدها باید صف خود را از دشمنان ملت جدا کرده و از آنها اعلام برائت کنند.
وی در ادامه به هدف دشمنان در حمایت از برخی کاندیداها اشاره کرد و گفت: آنها اکنون به این نتیجه رسیده‌اند در پروژه‌های دیگر ناکام خواهند بود. بنابراین هم اکنون می‌خواهند پشت سر بعضی ازکاندیداها سنگر بگیرند شاید بتوانند از آنها استفاده‌ابزاری داشته باشند و پروژه اغتشاش و آشوب را از طریق اعتراض به نتیجه انتخابات و ناامن کردن فضای عمومی را پیگیری می‌کنند.
وی بحث تشکیل کمیته صیانت از آراء را هم در این راستا ارزیابی کرد و گفت: متاسفانه بعضی در داخل در اثر این القائات به تشکیل کمیته صیانت از آراء دست زدند. حال آنکه چنین نهادی در هیچ جای قانون انتخابات پیش بینی نشده است و حفظ سلامت انتخابات و صیانت از آرا برعهده شورای نگهبان است. البته حضور نمایندگان نامزدها، در روز اخذ رای در پای صندوق‌ها بلامانع است.‌
عضو حقوقدان شورای نگهبان افزود: شورای نگهبان بارها اعلام کرده است که تشکیل چنین کمیته‌ای غیر قانونی است و اگر با شورای نگهبان عملکرد موازی داشته باشد، معقول هم نیست.
وی تصریح کرد: این کمیته به جزالقای احتمال تقلب و تشکیک در سلامت انتخابات، هیچ کارکرد دیگری نمی‌تواند داشته باشد.
کعبی در پایان تصریح کرد: باید متوجه باشیم که پروژه این جنگ روانی را دشمن تدارک دیده است؛ بنابراین القای تشکیک در سلامت انتخابات، افتادن در دام جنگ روانی دشمن است و باید مراقب بود کسی ناخواسته در این دام نیفتد.
وی افزود: فضای انتخابات باید امن، سالم، با متانت و با وقار و همراه با رعایت اخلاق و قانون انتخاباتی باشد. بدیهی است که رعایت وفاق و وحدت علیرغم اختلاف سلیقه در انتخابات یک اصل بسیار مهم در انتخابات است.
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

"وعده صادق" اخلاقی‌ترین عملیات تاریخ نظامی جهان بود

"طرح استفساریه ماده (۵) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی" در شورای نگهبان تایید شد

جلسه هیئت تحریریه فصلنامه دانش حقوق عمومی برگزار شد

واکاوی اصل ۲۲ قانون اساسی در سلسله جلسات شرح مبسوط قانون اساسی

آموزش و پرورش با سرعت درحال تغییر نسل است

دکتر طحان نظیف سالروز تاسیس سپاه پاسداران را تبریک گفت

توضیحات سخنگوی شورای نگهبان درباره تایید طرح تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها

طرح تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها در شورای نگهبان تایید شد

عملیات «وعده صادق» پاسخ به شرارت‌های رژیم صهیونیستی بود

آیت‌الله رضوانی؛ شاگرد مورد اعتماد امام (ره) و تبیین‌گر نظرات فقهی شورای نگهبان/ فقیهی که نقش موثری در بررسی مصوبات مجلس داشت

پربازدید ها

لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شد

قدردانی شورای نگهبان از نیروهای مسلح و جبهه مقاومت؛ عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود و ملت‌ها را به نابودی هرچه زودتر رژیم صهیونیستی امیدوار کرد

بیانیه شورای نگهبان به مناسبت ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی

طرح تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها در شورای نگهبان تایید شد

بیانیه شورای نگهبان به‌مناسبت فرارسیدن روز قدس؛ صهیونیست‌ها منتظر ضربات جبهه مقاومت و خروش مردم جهان باشند

دکتر طحان‌نظیف: حمله رژیم‌صهیونیستی نقض فاحش کنوانسیون روابط دیپلماتیک ۱۹۶۱ است

الگوی مردم سالاری دینی حرکت جهانی علیه نظام استکباری ایجاد کرد

قدردانی آیت‌الله جنتی از عملیات «وعده صادق»/ دوران بی‌پاسخ ماندن جنایات رژیم صهیونیستی سر آمده است

تجلیل آیت‌الله مدرسی‌یزدی از نیروهای مسلح و ابراز امیدواری برای نابودی رژیم صهیونیستی

دکتر طحان نظیف با اشاره راهپیمایی امسال روز قدس: ایستادن در کنار مردم فلسطین و مبارزه با رژیم اشغالگر قدس افتخار ملت ایران است