کد خبر: ۱۲۲
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۸۵ - ۱۳:۳۰- 16 September 2006
آیت الله مومن عضو فقهای شورای نگهبان :

اظهارات اخیر پاپ نتیجه القائات ابرجنایت‌کاران دنیاست

یک عضو فقهای شورای نگهبان، اظهارات اخیر پاپ بندیکت و زیرسوال بردن مفهوم جهاد در اسلام را نتیجه القائات ابرجنایت‌کاران دنیا دانست.
آیت‌الله محمد مومن در گفت‌وگو با ایسنا در رابطه با سخنان اخیر پاپ بندیکت و زیر سوال بردن مفهوم جهاد در اسلام و جهاد مقدس گفت: پاپ بندیکت از حقیقت جهاد در اسلام اطلاع‌ کافی نداشته‌است، جهاد قصد دعوت به اسلام با اجبار مردم به مسلمان شدن را ندارد، بلکه از نظر اسلام شرط جهاد این است که پیش از آن که به افراد جهادگر، حمله القا شود، خود دین اسلام به صورت استدلالی و اینکه خواسته اسلام چیست برای مردم تبیین شود.
وی ادامه داد: افرادی که در دنیا قصد سیطره بر همه مردم را دارند، با زور و قلدری سلطنت می‌کنند اما اسلام عاملی برای روشنگری همه مردم و دعوت به خدا و شناختن پیامبری است که از طرف خدا احکام و دستورات الهی را آورده است؛ پس از شناخت، مردم خود به خود تابع پیامبر اسلام و خدا می‌شوند و همه تلاش مخالفان اسلام این بوده که قصد داشتند حقیقت اسلام را برای مردم مخفی کنند.
عضو فقهای شورای نگهبان، با بیان اینکه مقدمه اسلام و جهاد اسلامی، تبیین اسلام برای مردم است، افزود: اسلام در هر دو جهاد ابتدایی و دفاعی، قصد رسیدن به مردم را دارد و مردم زمانی‌که این مورد را درک کردند خود تابع اسلام می‌شوند. زمانی که حقیقت جهاد این باشد معنی جهاد درک شده است، شرط مقطعی جهاد این است که کسی که مسوول جهاد است مردم را به اسلام دعوت کند و اسلام را برای آنها روشن کند که اگر روشن شد مردم خود به خود گرایش پیدا می‌کنند اما مخالفان کسانی هستند که با اینکه نمی‌دانند اسلام چیست، باز هم در مقابل گفته خدا و پیامبر و اسلام می‌ایستند.
آیت الله مومن خاطرنشان کرد: به تعبیر قرآن در مورد حضرت موسی (ع)در سوره نمل چنین آمده است که مخالفان قصد انکار آیات الهی را داشتند اما در قلب، نفس و دل خود به اصل مساله یقین داشتند و این‌ها افرادی ظالم و ستمگر بودند و اسلام قصد دارد جلوی ظلم ظالمین را بگیرد.
وی با تاکید بر اینکه مجاهدان حزب‌الله با شناخت از اسلام و اهداف خود، مبارزه می‌کنند، گفت: تحمیلی در این رابطه صورت نگرفته، حزب‌الله منظور اصلی ما را درک کرده‌اند و در راه حق گام برداشته‌اند، جهاد هم برداشتن مانع از پیش پای مردم است و کسانی که با زور قصد دارند جلوی اطلاع‌ پیدا کردن افراد عادی را بگیرند افرادی زورگو و ستمگر هستند.
عضو فقهای شورای نگهبان در پایان اظهار داشت: اگر جنایتکاران دنیا و ابرجنایت‌کارها حامی پاپ نبودند، این بنده خدا هم از حقیقت اسلام اطلاع‌پیدا می‌کرد اما از آن‌جایی که ابرجنایت‌کاران قصد تصاحب هر چیز در دنیا را دارند، این صحبت‌ها را به پاپ القا کرده‌اند و اگر این القائات نباشد، عذر وی اطلاع‌ نداشتن از جهاد اسلامی است و اگر وی در این زمینه مطالعه لازم را داشته باشد، خود متوجه می‌شود که صحبت‌هایشان کاملا بیراهه بوده و نباید چنین می‌گفت.
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

قدردانی آیت‌الله جنتی از عملیات «وعده صادق»/ دوران بی‌پاسخ ماندن جنایات رژیم صهیونیستی سر آمده است

عملیات وعده صادق منطبق بر ضوابط حقوق بین‌الملل بود

اقدام نظامی ایران علیه رژیم صهیونیستی یک دفاع کاملا مشروع بود

آتشفشان قهر ملت‌ها و محور مقاومت صهیونیست‌ها را در شعله‌های آتش خواهد سوزاند / آفرین بر سپاه قهرمان ما

تجلیل آیت‌الله مدرسی‌یزدی از نیروهای مسلح و ابراز امیدواری برای نابودی رژیم صهیونیستی

قدردانی شورای نگهبان از نیروهای مسلح و جبهه مقاومت؛ عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود و ملت‌ها را به نابودی هرچه زودتر رژیم صهیونیستی امیدوار کرد

ایران خویشتنداری لازم را در برابر جنایت رژیم صهیونیستی داشته است

خون پاک شهدای حادثه تروریستی دمشق، مبدأ تحولات بزرگی می شود

تحقق مشارکت مردم در اقتصاد، وظیفه مسؤولین است

پربازدید ها

دکتر طحان نظیف: قانون اساسی ظرفیت‌های فراوانی درباره مشارکت مردم پیش‌بینی کرده/ همه قوا در سال ۱۴۰۳ نسبت به بسترسازی برای جهش تولید با مشارکت مردم تلاش کنند

لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شد

بیانیه شورای نگهبان به مناسبت ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی

بیانیه شورای نگهبان به‌مناسبت فرارسیدن روز قدس؛ صهیونیست‌ها منتظر ضربات جبهه مقاومت و خروش مردم جهان باشند

دکتر طحان‌نظیف: حمله رژیم‌صهیونیستی نقض فاحش کنوانسیون روابط دیپلماتیک ۱۹۶۱ است

الگوی مردم سالاری دینی حرکت جهانی علیه نظام استکباری ایجاد کرد

دکتر طحان نظیف با اشاره راهپیمایی امسال روز قدس: ایستادن در کنار مردم فلسطین و مبارزه با رژیم اشغالگر قدس افتخار ملت ایران است

صهیونیسم جهانی از صحنه روزگار محو خواهد شد

رژیم صهیونیستی در ماه‌های اخیر چهره واقعی خود را به جهانیان نشان داد

رژیم صهیونیستی تا زمانی که پاسخ محکمی دریافت نکند، دست از جنایت‌ برنمی‌دارد