کد خبر: ۱۲۰۴
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۱۰:۰۶- 09 May 2009
آیت الله جنتی:

شورای نگهبان با صلابت از سلامت انتخابات صیانت می‌کند

آیت الله جنتی با تاکید بر حفظ آرای مردم در انتخابات گفت: شورای نگهبان با تمام صلابت در انتخابات می‌ایستد و با هر دستگاه و جریانی که بخواهد سلامت انتخابات را مخدوش کند، برخورد می‌کند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی شورای نگهبان، وی در ابتدای خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران شهادت حضرت زهرا(س) را به محضر پیامبر اسلام(ص)، حضرت علی(ع)، فرزندان ایشان(ع) به ویژه حضرت ولی‌عصر(عج) و همه پیروان ایشان، تسلیت گفت.
وی در ادامه ضمن تشریح اهمیت انتخابات گفت: ما باید بدانیم که در این انتخابات چه می‌خواهیم، آیا می‌خواهیم مانند همه دنیای منهای ایران به دنبال کسب قدرت و جنگ قدرت باشیم و به هر وسیله‌ای دست بزنیم تا به قدرت برسیم، اگر چنین باشد نباید ادعای دفاع از حکومت اسلامی، ایثارگری و شهادت بکنیم.
دبیر شورای نگهبان افزود: در واقع حرف اصلی ما در این انتخابات این است که از قوه مجریه، مقننه و قضاییه و هر مسئول دیگر می‌خواهیم که اسلام بر کشور حاکم شود؛ چرا که هدف اصلی انقلاب همین اسلام است و ما نیز باید به دنبال آن باشیم و نباید این موضوع را فراموش کنیم.
آیت‌الله جنتی در خصوص داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری نیز اظهار داشت: آنها باید ببینند که آیا می‌توانند در راه رسیدن به اهداف انقلاب که امام سنگ آن را به سینه می‌زد و مردم و شهدا برای آن فداکاری کردند، اقدام کنند یا نه. این داوطلبان باید ببینند که آیا می‌توانند جلوی آمریکا بایستند و به اجرای عدالت بپردازند، آیا می‌توانند از محرومان حمایت، با فساد مالی مبارزه و از ارزشهای اسلام حمایت کنند یا نه.
عضو مجلس خبرگان رهبری در توصیه‌ای به مردم برای شرکت در انتخابات، یادآور شد: باید دید در چهره کسی که می‌خواهید به آن رأی بدهید، تمامی موارد مذکور را می‌توانید ببینید یا خیر.
آیت‌الله جنتی افزود: مردم باید به دنبال اسلام و اسلام‌خواهی باشند چرا که دنیا به این مملکت با گرایشات اسلامی نگاه می‌کند لذا ما باید در هر پست، کسانی را انتخاب کنیم که سنگ اسلام را به سینه بزنند و هرکجا شاهد ضربه به اسلام بودند غیرتشان به جوش آید.
وی در ادامه با اشاره به گزیده هایی از فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص سلامت انتخابات در کشور گفت: همینکه در برخی از دوره‌های قبلی انتخابات، جریانی پیروز شد که مخالف جریان حاکم بر جامعه بود، نشان دهنده سلامت و درستی انتخابات در کشور است.
خطیب نمازجمعه تهران افزود: مردم ما باید بدانند که در سلامت انتخابات هیچ تردیدی نیست و همه باید بدانند که مردم، خود به پای صندوق‌های رأی می‌آیند و بدون اجبار رأی می‌دهند چرا که یکی از قوانین کشور ما این است که آرایی که از روی اجبار باشد، باطل است.
آیت‌الله جنتی تأکید کرد: شورای نگهبان با تمام صلابت در انتخابات می‌ایستد و با هر دستگاه و جریانی که بخواهد سلامت انتخابات را مخدوش کند، برخورد می‌کند.
وی در خصوص مسئله اخلاق در انتخابات تصریح کرد: کاندیداها نباید به تهدید، تخریب و توهین یکدیگر بپردازند چراکه اگر چنین باشد مرزهای انقلاب را زیر پا گذاشته و معلوم است که می‌خواهند اسلام را حذف کنند، لذا باید از تهدید و تخریب اجتناب شود و تلاش شود تا شاهد انتخابات پرشوری باشیم.
وی تصریح کرد: حضور پرشور مردم در انتخابات نشانه شوکت و قدرت جمهوری اسلامی است و ما باید در مقابل دشمن با قدرت و درایت بایستیم و با هرکس که می‌خواهد به اسلام و حکومت اسلامی خدشه وارد کند مقابله کنیم.
آیت‌الله جنتی در پایان گفت: ما در انتخابات، حضور حداکثری مردم و انتخاب شخص اصلحی را می‌‌خواهیم که با معیارهای اسلامی منطبق باشد.

ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

پیام تسلیت آیت‌الله مدرسی یزدی به مناسبت درگذشت دکتر داودی

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

قدردانی آیت‌الله جنتی از عملیات «وعده صادق»/ دوران بی‌پاسخ ماندن جنایات رژیم صهیونیستی سر آمده است

عملیات وعده صادق منطبق بر ضوابط حقوق بین‌الملل بود

اقدام نظامی ایران علیه رژیم صهیونیستی یک دفاع کاملا مشروع بود

آتشفشان قهر ملت‌ها و محور مقاومت صهیونیست‌ها را در شعله‌های آتش خواهد سوزاند / آفرین بر سپاه قهرمان ما

تجلیل آیت‌الله مدرسی‌یزدی از نیروهای مسلح و ابراز امیدواری برای نابودی رژیم صهیونیستی

قدردانی شورای نگهبان از نیروهای مسلح و جبهه مقاومت؛ عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود و ملت‌ها را به نابودی هرچه زودتر رژیم صهیونیستی امیدوار کرد

ایران خویشتنداری لازم را در برابر جنایت رژیم صهیونیستی داشته است

خون پاک شهدای حادثه تروریستی دمشق، مبدأ تحولات بزرگی می شود

پربازدید ها

دکتر طحان نظیف: قانون اساسی ظرفیت‌های فراوانی درباره مشارکت مردم پیش‌بینی کرده/ همه قوا در سال ۱۴۰۳ نسبت به بسترسازی برای جهش تولید با مشارکت مردم تلاش کنند

لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شد

بیانیه شورای نگهبان به مناسبت ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی

بیانیه شورای نگهبان به‌مناسبت فرارسیدن روز قدس؛ صهیونیست‌ها منتظر ضربات جبهه مقاومت و خروش مردم جهان باشند

قدردانی شورای نگهبان از نیروهای مسلح و جبهه مقاومت؛ عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود و ملت‌ها را به نابودی هرچه زودتر رژیم صهیونیستی امیدوار کرد

دکتر طحان‌نظیف: حمله رژیم‌صهیونیستی نقض فاحش کنوانسیون روابط دیپلماتیک ۱۹۶۱ است

الگوی مردم سالاری دینی حرکت جهانی علیه نظام استکباری ایجاد کرد

دکتر طحان نظیف با اشاره راهپیمایی امسال روز قدس: ایستادن در کنار مردم فلسطین و مبارزه با رژیم اشغالگر قدس افتخار ملت ایران است

رژیم صهیونیستی در ماه‌های اخیر چهره واقعی خود را به جهانیان نشان داد

رژیم صهیونیستی تا زمانی که پاسخ محکمی دریافت نکند، دست از جنایت‌ برنمی‌دارد