کد خبر: ۱۲۰۱
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۰۸:۲۶- 06 May 2009
عضو حقوقدان شورای نگهبان:

دشمنان با طرح شبهه زودهنگام در سلامت انتخابات، می‌خواهند حضور مردم را در انتخابات کمرنگ کنند

حجت الاسلام و المسلمین عباس کعبی عضو حقوقدان شورای نگهبان گفت: دشمنان خارجی و داخلی انقلاب اسلامی با طرح شبهه زودهنگام در خصوص سلامت انتخابات، سعی دارند حضور مردم را در صحنه انتخابات کمرنگ کنند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی شورای نگهبان، حجت الاسلام و المسلمین عباس کعبی که در جمع ناظران انتخابات در استان کهکیلویه و بویر احمد سخن می‌گفت، تصریح کرد: شورای نگهبان مراقب است آدم‌های فاسد، بی‌ریشه و سست عنصر وارد حکومت نشوند و کسانی به صحنه بیایند که باورها و ارزشهای ملت مسلمان ایران را قبول داشته و التزام عملی به اسلام، قانون اساسی و ولایت فقیه داشته باشند.
وی ضمن بیان آیات و روایاتی درباره اهمیت صبر در برابر تکالیف الهی و انجام وظایف، اظهار داشت: ناظران انتخابات مرزبان حاکمیت جمهوری اسلامی هستند و همان‌طور که مرزبانان در سنگرهای نظامی در معرض تیرباران دشمن هستند، شما هم در برابر تیرباران تهمت و شایعه هستید و افرادی که احساس می‌کنند نظارت هوشیارانه و قانون‌مند شما به ضرر آنان تمام شده است می‌کوشند شما را از انجام وظایف قانونی خود بازدارند.
کعبی تاکید کرد: البته وظیفه حاکمیت و شورای نگهبان است که در برابر این تهمت‌ها، شایعات و تنگناها از ناظران خود که سربازان مخلص و یاران باوفای ولایت هستند دفاع کنند.
عضو حقوقدان شورای نگهبان، بر اهمیت اخلاص و عمل به قانون در انجام وظایف تاکید کرد و گفت: اگر کار برای خدا انجام شود در آن، شکست معنا ندارد و کسی که برای خدا کار می‌کند باید حاضر باشد هزینه‌اش را هم بپردازد و پاداشش را هم از خداوند متعال بگیرد.
وی شبکه ناظران شورای نگهبان را شبکه‌ای سازنده، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی توصیف کرد که برای حفظ مردمسالاری دینی و جمهوری اسلامی تشکیل شده است.
کعبی افزود: شورای نگهبان ضمانت اجرائی مردمسالاری دینی و مردم‌سالاری اسلامی است و وظیفه دارد هم جمهوریت و هم اسلامیت نظام را حفظ کند و هیات‌های نظارت و شبکه ناظران در انجام این وظیفه به شورای نگهبان کمک می کنند.
وی تصریح کرد: نظام جمهوری اسلامی همواره مرهون آرای مردم بوده است.
عضو حقوقدان شورای نگهبان با اشاره به تلاش این نهاد برای صیانت از آرای مردم در انتخابات سی سال گذشته گفت: امروز دشمنان خارجی و داخلی انقلاب اسلامی با طرح شبهه زودهنگام در خصوص سلامت انتخابات، سعی دارند حضور مردم را در صحنه انتخابات کمرنگ کنند.
وی افزود: بر اساس قانون اساسی، شورای نگهبان، نهاد ناظر برانتخابات است و تلاش می‌کند طبق قانون، سلامت انتخابات را تضمین کند و با قاطعیت و بی‌طرفی و استقلال کامل ومستدل به وظیفه نظارتی خود عمل می‌کند.
وی نسبت به پیامدهای تضعیف شورای نگهبان هشدار داد و گفت: اگر شورای نگهبان تضعیف شود نظام تضعیف می‌شود چرا که ممکن است افرادی که فسادسیاسی، مالی، اخلاقی و... دارند و طبق قانون، فاقد صلاحیت هستند در مصادر امور قرار گیرند.
عضو حقوقدان شورای نگهبان در ادامه به تشریح ویژگی های رئیس جمهور پرداخت و گفت: طبق قانون اساسی رئیس‌جمهور باید حافظ وحدت ملی واستقلال کشور باشد.
کعبی نتیجه انتخاب اصلح را برگزیدن رئیس‌جمهوری عنوان کرد که تابع گفتمان امام و رهبری خواهد بود و می‌تواند ضمن خدمت به مردم، باورهای اسلامی را تقویت کند.

ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

دکتر طحان‌ نظیف: لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شد

دکتر طحان نظیف: قانون اساسی ظرفیت‌های فراوانی درباره مشارکت مردم پیش‌بینی کرده/ همه قوا در سال ۱۴۰۳ نسبت به بسترسازی برای جهش تولید با مشارکت مردم تلاش کنند

صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در تمامی حوزه‌های انتخابیه تایید شد/ مرحله دوم ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود

صحت انتخابات مجلس خبرگان رهبری تایید شد/ اعلام صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۵۶ حوزه دیگر + اسامی

آیت‌الله جنتی: امیدواریم سال آینده با تلاش مسئولان و مجلس جدید شاهد پیشرفت سریعتر کشور باشیم

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۲۷ اسفند ۱۴۰۲

بخش اول لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور در شورای نگهبان تایید شد

اعلام صحت انتخابات در ۸۱ حوزه انتخابیه دیگر توسط سخنگوی شورای نگهبان/ تعداد حوزه‌های تاییدشده به ۱۳۳ رسید

۴۵ مصوبه مجلس در سال ۱۴۰۲ در شورای نگهبان بررسی شد/ مانند همه دوره‌ها گزارش‌ها و شکایات داشتیم، اما انتخابات در سلامت کامل برگزار شد

گزارش تصویری آخرین نشست خبری دکتر طحان نظیف در سال ۱۴۰۲

پربازدید ها

دکتر طحان نظیف: قانون اساسی ظرفیت‌های فراوانی درباره مشارکت مردم پیش‌بینی کرده/ همه قوا در سال ۱۴۰۳ نسبت به بسترسازی برای جهش تولید با مشارکت مردم تلاش کنند

نظر شورای نگهبان درباره لایحه برنامه پنجساله هفتم پیشرفت جمهوری اسلامی ایران

آغاز به کار سامانه «مردم ناظر»؛ تمام مردم می‌توانند بر انتخابات نظارت و گزارش تخلفات احتمالی ارسال کنند

دکتر طحان‌نظیف: مشکلی در برگزاری انتخابات وجود ندارد/ تمدید رای‌گیری تا سه ساعت اول با وزارت کشور است

اعلام صحت انتخابات در ۸۱ حوزه انتخابیه دیگر توسط سخنگوی شورای نگهبان/ تعداد حوزه‌های تاییدشده به ۱۳۳ رسید

لایحه کولبری تایید شد و مدت زمان سربازی کاهش یافت/ انتخابات الکترونیک در مرحله دوم برگزار می‌شود

تایید صحت انتخابات مجلس در ۵۲ حوزه انتخابیه از ۱۱ استان/ سخنگوی شورای نگهبان: وضعیت سایر حوزه‌ها در روز‌های آینده اعلام می‌شود

نشست خبری سخنگوی شورای نگهبان شنبه برگزار می‌شود

نظر شورای نگهبان درباره طرح ساماندهی کارکنان دستگاههای موضوع ماده (۲۹) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه

نظر شورای نگهبان درباره آخرین مصوبات مجلس + جزئیات