کد خبر: ۱۲۰۰
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۱۳:۴۳- 03 May 2009
آیت‌ا... جنتی:

هدف شورای نگهبان پاسداری از اسلام و قانون اساسی‌ است

آیت‌ا... جنتی ضمن تشریح فلسفه وجودی شورای نگهبان در نظام جمهوری اسلامی، گفت: هدف از تاسیس شورای نگهبان جز پاسداری از اسلام و قانون اساسی‌ نیست.

به گزارش اداره‌کل روابط‌عمومی شورای نگهبان، آیت‌ا... جنتی در جمع ناظران انتخاباتی استان خوزستان، با اشاره به فلسفه وجودی شورای نگهبان در نظام جمهوری اسلامی، گفت: شورای نگهبان به حکم قانون اساسی و امام بزرگوار برای پاسداری از اسلام و قانون اساسی تاسیس شد و این اصطلاحی که مرسوم شده و می‌گویند «شورای نگهبان قانون اساسی»، ناقص است. شورای نگهبان طبق قانون اساسی، ابتدا پاسدار اسلام است و سپس پاسدار قانون اساسی.
وی افزود: شورای نگهبان تشکیل شده تا از اسلام و قانون اساسی‌ای که محصول نهضت مردمی است و به تایید مردم رسیده و مردم آن را پذیرفته‌اند، پاسداری کند؛ شورای نگهبان برای این هدف تاسیس شده و هیچ هدف دیگری ندارد.
دبیر شورای نگهبان ادامه داد: حدود سی سال است که شورای نگهبان مشغول انجام وظیفه در راستای اهداف نظام است و عملکرد شورا در این سال‌ها نیز گویای این امر است.
وی خطاب به ناظران انتخاباتی افزود: همکاری شما با شورای نگهبان نیز در همین مسیر پاسداری از اسلام و قانون اساسی است. ما نه آنچنان پولی داریم که به شما بدهیم، نه پست و مقامی که وعده آن را بدهیم. بلکه از خلوص، اسلام‌خواهی، عدالتخواهی و از علاقه شما به انقلاب و اسلام استفاده می‌کنیم لذا همکاران ما برای رضای خدا کار می‌کنند و همان مسیری که شهدا رفتند را می‌روند.
آیت‌ا... جنتی با اشاره به روند برگزاری دهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، خاطرنشان کرد: باید سعی کنیم انتخابات را بدون تنش برگزار کنیم. افرادی که وظیفه خودشان می‌دانند پا به میدان بگذارند و ثبت نام کنند و اگر صلاحیت‌شان در شورای نگهبان تایید شد، در فعالیت‌های تبلیغاتی خود اهداف، برنامه‌ها و کارهایی که قصد انجام آن را دارند و قابل عمل نیز هست را صادقانه به مردم بگویند بعد هم هرکدام که انتخاب شدند باید پای حرف خود باشند تا بعد از 4 سال آبرویشان پیش مردم محفوظ باشد.
دبیر شورای نگهبان با بیان اینکه انتخابات باید با کمال آرامش برقرار شود، در پاسخ به برخی ابراز نگرانی‌ها درخصوص سلامت انتخابات، تاکید کرد: این افراد اگر دلشان برای مردم می‌سوزد، آرامش مردم را در انتخابات برهم نزنند زیرا دشمن مثل همیشه می‌خواهد افکار مردم را مغشوش کرده و بدبینی و ناامیدی ایجاد کند.
آیت‌ا... جنتی افزود: یک عده از دوستان که واقعا از انصاف بهره‌ای ندارند، پیشاپیش و درحالی که هنوز هیچ کاری انجام نشده، سلامت انتخابات را زیرسئوال می‌برند.
وی افزود: اینها کسانی هستند که مقاصد سیاسی‌شان مشخص است و حتی عقیده‌ای به این ادعای خویش هم ندارند چراکه ناظران انتخاباتی در سی‌سال گذشته، به هیچ حزب و گروه و دسته‌ای وابسته نبوده‌اند و تنها وظیفه خویش را انجام ‌داده اند و بعد از هر انتخابات هم دنبال کار خویش ‌رفته‌اند.
دبیر شورای نگهبان در عین حال خطاب به ناظران انتخابات تصریح کرد: البته ما هم باید در انجام وظیفه قانونی خود دقت کامل را داشته باشیم بنابراین ناظران باید با قانون کاملا آشنا باشند و بر آن مسلط باشند تا جلوی تخلفات را بگیرند.
وی خاطرنشان کرد: مسئله دیگر، رعایت اخلاق است. یعنی اگر کسی خلافی انجام داد، باید با اخلاق با او برخورد کنیم تا معلوم باشد یک فرد مامور در جمهوری اسلامی، غیر از فرد مامور در کشورهای غربی است.
آیت‌ا... جنتی در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: نکته مهم دیگر در خصوص این انتخابات، حضور گسترده مردم در پای صندوق‌های رای است. این وظیفه همه دستگاه‌ها و رسانه‌هاست که به مردم بگویند حضور در انتخابات یک وظیفه است که با وجود هزینه اندک، دارای آثار بسیار بابرکتی است.
وی افزود: در انتخابات ریاست‌جمهوری، قدرت اجرایی ممکلت به عهده یک فرد گذاشته می‌شود لذا این فرد باید خدمتگذار، صادق، درستکار و امانتدار باشد و در زبان و عمل، با تمام وجود عدالت‌خواه باشد، چراکه ما مشکل عدم اجرای عدالت داریم، همانطور که شاخصه برجسته مدیریت حضرت ولی‌عصر(عج) هم عدالت است. البته این شاخصه‌ها تنها مختص به رئیس‌جمهور نیست بلکه بقیه مسئولان نیز باید دارای چنین مشخصاتی باشند.
آیت‌ا... جنتی در پایان با اشاره به اینکه مردم ما در این سی‌سال بصیرت کامل را پیدا کرده‌اند، ابراز امیدواری کرد که در این انتخابات، کسی که مورد رضایت خدا و خدمتگذار و مورد علاقه مردم است، انتخاب شود.

ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

آیت‌الله رضوانی؛ شاگرد مورد اعتماد امام (ره) و تبیین‌گر نظرات فقهی شورای نگهبان/ فقیهی که نقش موثری در بررسی مصوبات مجلس داشت

پیام تسلیت آیت‌الله مدرسی یزدی به مناسبت درگذشت دکتر داودی

به دغدغه‌های مراجع عظام تقلید در بانکداری توجه جدی شود

تسلیت آیت‌الله اعرافی در پی درگذشت دکتر پرویز داودی

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

قدردانی آیت‌الله جنتی از عملیات «وعده صادق»/ دوران بی‌پاسخ ماندن جنایات رژیم صهیونیستی سر آمده است

«وعده صادق» ضربِ شست ایران به دنیا بود؛ شورای امنیت نتوانست قطعنامه علیه ما تصویب کند

عملیات وعده صادق منطبق بر ضوابط حقوق بین‌الملل بود

اقدام نظامی ایران علیه رژیم صهیونیستی یک دفاع کاملا مشروع بود

آتشفشان قهر ملت‌ها و محور مقاومت صهیونیست‌ها را در شعله‌های آتش خواهد سوزاند / آفرین بر سپاه قهرمان ما

پربازدید ها

دکتر طحان نظیف: قانون اساسی ظرفیت‌های فراوانی درباره مشارکت مردم پیش‌بینی کرده/ همه قوا در سال ۱۴۰۳ نسبت به بسترسازی برای جهش تولید با مشارکت مردم تلاش کنند

لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شد

بیانیه شورای نگهبان به مناسبت ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی

قدردانی شورای نگهبان از نیروهای مسلح و جبهه مقاومت؛ عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود و ملت‌ها را به نابودی هرچه زودتر رژیم صهیونیستی امیدوار کرد

بیانیه شورای نگهبان به‌مناسبت فرارسیدن روز قدس؛ صهیونیست‌ها منتظر ضربات جبهه مقاومت و خروش مردم جهان باشند

دکتر طحان‌نظیف: حمله رژیم‌صهیونیستی نقض فاحش کنوانسیون روابط دیپلماتیک ۱۹۶۱ است

الگوی مردم سالاری دینی حرکت جهانی علیه نظام استکباری ایجاد کرد

دکتر طحان نظیف با اشاره راهپیمایی امسال روز قدس: ایستادن در کنار مردم فلسطین و مبارزه با رژیم اشغالگر قدس افتخار ملت ایران است

تجلیل آیت‌الله مدرسی‌یزدی از نیروهای مسلح و ابراز امیدواری برای نابودی رژیم صهیونیستی

رژیم صهیونیستی در ماه‌های اخیر چهره واقعی خود را به جهانیان نشان داد