کد خبر: ۱۲
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۸۵ - ۰۹:۵۰- 08 June 2006

آیت الله جنتی : نامه احمدی نژاد بوی حکمت ، اقتدار و عزت را به مشام می رساند

امام جمعه موقت تهران تاکید کرد : پیام نامه احمدی نژاد در این نامه این بود که جمهوری اسلامی ایران اهل منطق، استدلال و عقلانیت است .

آیت الله احمد جنتی در خطبه های نمازجمعه تهران با اشاره به  نامه رئیس جمهوری ایران خطاب به رئیس جمهوری آمریکا با بیان اینکه این نامه، نامه فوق العاده ای بود، اظهار داشت: این نامه نشان داد که خدا بر این مردم و مملکت عنایت دارد و باید قدر این عنایت را دانست.

وی افزود: این نامه ، نامه عجیبی بود و توصیه می کنم این نامه در مدارس و دانشگاهها خوانده شود و در کتابهای درسی گنجانده شود زیرا این نامه حاوی پیام های مهمی است.

دبیر شورای نگهبان با بیان اینکه این نامه جای خود را در دنیا باز کرد ، گفت: هیچ کس در دنیا جرات ندارد که چنین نامه ای به رئیس جمهور آمریکا بنویسد. این نامه بوی حکمت و اقتدار و عزت را به مشام می رساند و احساس کوچکی در آن دیده نمی شود .این نامه حالت یک ناصح مشفق دارد که رئیس جمهور امریکا را نصیحت می کند و فسادها را بیان می کند.

خطیب نماز جمعه تهران افزود: این نامه می گوید شما با این همه دروغ گویی و تناقضاتی که در عمل دارید بازهم ادعا می کنید که مسیحی هستید و پیرو آیین مسیح هستید و از حقوق بشر و دموکراسی دم می زنید.

آیت الله جنتی به پیام های این نامه اشاره کرد و اظهار داشت: پیام نامه احمدی نژاد در این نامه این بود که جمهوری اسلامی ایران اهل منطق، استدلال و عقلانیت است و اینکه ما زور نداریم و زورگو نیستیم. این حرف هر جا که بیان شود کسی در مقابل آن حرف ندارد و نشان می دهد که ما دارای عزت و حکمت و اقتدار هستیم و از موضع اقتدار با شما سخن می گوییم.

امام جمعه موقت نماز جمعه تهران تاکید کرد: این نامه می گوید ما نسبت به مسائل دنیا تحلیلی روشن داریم در حالی که تحلیل آمریکا از مسائل گوناگون غلط است .ادعای پیروی از مسیح و دموکراسی و حقوق بشر با کارهای شما نمی خواند و شما دروغ گو هستید این نامه دروغ گویی آمریکا را به دنیا نشان داد و روشن کرد که آمریکا محور شرارت است .

دبیر شورای نگهبان با بیان انیکه مشکل اصلی آمریکا بی تدبیری رئیس جمهور آن است، خاطرنشان کرد: وقتی رئیس جمهور تدبیر ندارد به جای اینکه دردی را دوا کند درد ها را مضاعف  می کند .

وی تصریح کرد: این نامه دارای این پیام بود که با وجود ادعاهای دور و دراز آمریکا، قدرت این کشور رو به افول است، همانطور که امام هم در نامه خود به گورباچف اشاره کرد که قدرت شوروی رو به افول است. حال چه کسی جرات دارد به آمریکا بگوید که قدرتش رو به افول است.

آیت ‌الله جنتی، خطاب به سردمداران آمریکا یادآور شد : اگر ما با شما دشمن هستیم باید بدانید که شما آغازگر این دشمنی بودید و در دوران بوش این دشمنی به اوج خود رسیده است.

وی پیام دیگر این نامه را آمادگی ایران برای دفاع از حقوق خود عنوان کرد.

امام جمعه موقت نماز جمعه تهران درخشنده ترین بند نامه را یاد آوری خدا و آوردن آیاتی از قرآن دانست و افزود: کدام محاوره سیاسی در مجامع کوچک و بزرگ دم از قرآن می زنند در حالیکه رئیس جمهور ایران آیات قرآن را می آورد و شماره آیات را ذکر می کند.

آیت الله جنتی، احمدی نژاد را مردی متدین، شجاع و مقتدر خواند و گفت: رئیس جمهور ایران مردی است که به حرف خود ایمان دارد و پای آن می ایستد، این مرد آبروی اسلام و مملکت است .

خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه اگر  آمریکایی ها جواب این نامه را بدهند یا ندهند در هر دو صورت ضرر می کنند، خاطرنشان کرد: آمریکایی ها چه جوابی دارند که به این نامه بدهند. اگر هم جواب ندهند این نشان ضعف و انفعال آنهاست. بیان کردند که این نامه در خصوص مسائل جاری بحث نکرده است ، در حالی که مسائل جاری همین مسائل است. شما مردم را فریب می دهید و به بیراهه می برید. مسائل اصلی را گذاشته و به مسائل فرعی می پردازید. پیام دیگر این نامه دعوت به سوی خداپرستی بود و اینکه چرا شما به سوی توحید نمی روید در حالی که همه دنیا به سوی خداپرستی در حرکت است، چرا با این کاروان همراه نمی شوید؟

دبیر شورای نگهبان با تشکر از احمدی نژاد برای نوشتن این نامه تصریح کرد: این نامه همه را مبهوت کرد.

آیت الله جنتی در بخش دیگری از سخنان خود به سالروز فتوای تحریم تنباکو در سال 1270 توسط میرزای شیرازی اشاره کرد و گفت: مرحوم میرزای شیرازی با بیان اینکه "استعمال تنباکو حرام و در حکم جنگ با امام زمان است" سیاستمداران انگلیسی را که بر حکومت ایران حاکم شده بودند مستاصل کرد.

وی افزود: میرزای شیرازی بر نقطه حساسی انگشت گذاشت و تنها به حرام کردن استعمال تتون و تنباکو اکتفا نکرد

و آن را جنگ با امام زمان خواند. زیرا در نظر او خواست امام زمان این است که مسلمانان تن به ذلت ندهند و هرکس غیر از این بخواهد اهداف امام زمان را زیر پا گذاشته است.

امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از سخنان خود به استقبال خوب مردم از نمایشگاه بین المللی کتاب تهران اشاره کرد و تاکید کرد: توجه به کتاب نویسی و کتاب خوانی را باید در جوانان زنده کنیم تا جوانان رشد علمی و فرهنگی داشته باشند و سعی شود مناسب جوانان کتابهایی تهیه و توزیع شود .

به گزارش خبرگزاری مهر ، آیت ‌الله جنتی، در خطبه اول نماز جمعه تهران نیز به بیان  سیره ، سنت واخلاق پیامبر در زندگی اجتماعی و توجه به محرومان و دستگیری از آنان پرداخت.

ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

پیام تسلیت آیت‌الله مدرسی یزدی به مناسبت درگذشت دکتر داودی

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

قدردانی آیت‌الله جنتی از عملیات «وعده صادق»/ دوران بی‌پاسخ ماندن جنایات رژیم صهیونیستی سر آمده است

عملیات وعده صادق منطبق بر ضوابط حقوق بین‌الملل بود

اقدام نظامی ایران علیه رژیم صهیونیستی یک دفاع کاملا مشروع بود

آتشفشان قهر ملت‌ها و محور مقاومت صهیونیست‌ها را در شعله‌های آتش خواهد سوزاند / آفرین بر سپاه قهرمان ما

تجلیل آیت‌الله مدرسی‌یزدی از نیروهای مسلح و ابراز امیدواری برای نابودی رژیم صهیونیستی

قدردانی شورای نگهبان از نیروهای مسلح و جبهه مقاومت؛ عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود و ملت‌ها را به نابودی هرچه زودتر رژیم صهیونیستی امیدوار کرد

ایران خویشتنداری لازم را در برابر جنایت رژیم صهیونیستی داشته است

خون پاک شهدای حادثه تروریستی دمشق، مبدأ تحولات بزرگی می شود

پربازدید ها

دکتر طحان نظیف: قانون اساسی ظرفیت‌های فراوانی درباره مشارکت مردم پیش‌بینی کرده/ همه قوا در سال ۱۴۰۳ نسبت به بسترسازی برای جهش تولید با مشارکت مردم تلاش کنند

لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شد

بیانیه شورای نگهبان به مناسبت ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی

بیانیه شورای نگهبان به‌مناسبت فرارسیدن روز قدس؛ صهیونیست‌ها منتظر ضربات جبهه مقاومت و خروش مردم جهان باشند

قدردانی شورای نگهبان از نیروهای مسلح و جبهه مقاومت؛ عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود و ملت‌ها را به نابودی هرچه زودتر رژیم صهیونیستی امیدوار کرد

دکتر طحان‌نظیف: حمله رژیم‌صهیونیستی نقض فاحش کنوانسیون روابط دیپلماتیک ۱۹۶۱ است

الگوی مردم سالاری دینی حرکت جهانی علیه نظام استکباری ایجاد کرد

دکتر طحان نظیف با اشاره راهپیمایی امسال روز قدس: ایستادن در کنار مردم فلسطین و مبارزه با رژیم اشغالگر قدس افتخار ملت ایران است

رژیم صهیونیستی در ماه‌های اخیر چهره واقعی خود را به جهانیان نشان داد

رژیم صهیونیستی تا زمانی که پاسخ محکمی دریافت نکند، دست از جنایت‌ برنمی‌دارد