کد خبر: ۱۱۴۷
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۸۷ - ۰۸:۴۴- 10 March 2009
آیت‌الله جنتی:

پاسخ جنجال‌آفرینی علیه سلامت انتخابات را به موقع می‌دهیم.

دبیر شورای نگهبان گفت: مردم می‌دانند که جریانات و افرادی که به دنبال تضییع اموال عمومی باشند دیگر به درد آنها نمی‌خوردند و آنها به دنبال کسانی هستند که آلودگی نداشته باشند و به درد آنها بخورند.

باید فرصت انزجار ملتها از فرهنگ غربی را قدر بدانیم

آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان روز دوشنبه در مراسم تقدیر از دست‌اندرکاران ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی که با عنوان تقدیر از همراهان همدل در تالار وحدت تهران برگزار شد با عرض تبریک به مناسبت میلاد پیامبر اسلام و امام صادق (ع) اظهار داشت: هر نعمتی را که خداوند به ما داده است از برکت این دو بزرگوار است.
وی افزود: مراسم باشکوه سی‌امین فجر انقلاب اسلامی موجب تحسین همه شد و در دیداری که با رهبر انقلاب داشتیم ایشان از این اقدامات تجلیل کردند.
جنتی با بیان اینکه همه ما رسالتی مهم برعهده داریم که نباید از آن غفلت کنیم، تصریح کرد: این رسالت، رسالتی الهی است که باید به نسل امروز منتقل شود و این امر باید از سوی دلسوزان انقلاب تحقق یابد.
وی با بیان اینکه در رژیم گذشته واقعا اسلام، پیامبر و قرآن در غربت بوده‌اند، افزود: نهضت امام خمینی در عصر ما در حد نهضت پیامبر بود و آثار و برکات کار امام تا قیام حضرت مهدی(عج) باقی خواهد ماند از این رو این امانت امروز در دست ماست و ما می‌توانیم به خواست خدا نه تنها آینده ایران بلکه آینده جهان را بسازیم.
دبیر شورای نگهبان در ادامه اضافه کرد: تحقق این امر فقط با همت، توکل بر خدا، اخلاص عمل، تلاش و جهاد صورت می‌گیرد.
وی با تاکید بر اینکه ما از استعدادها و امکانات فراوانی که داریم هنوز نتوانستیم به درستی استفاده کنیم، خاطرنشان کرد: باید از گنجینه‌هایی که خداوند در اختیار هر فرد و جامعه قرار داده است بخوبی استفاده کنیم.
جنتی با بیان اینکه امروز رسوایی در جهان از کشورهای بزرگ تا کوچک را فرا گرفته، ابراز داشت: امروز بی‌آبرویی، بی‌هویتی، دروغگویی حاکمان، خودپسندی و ظلم و جور برخی از حاکمان کشورها را فرا گرفته و عدل و فضیت انسان‌ها به فراموشی سپرده شده است و تنها نقطه‌ای که می‌تواند بشر را نجات دهد همین نقطه‌ای است که ما در آن زندگی می‌کنیم.
وی ادامه داد: وظیفه ما امروز این است که پیام خود را به سایر کشورها همانند پیامبر اسلام برسانیم تا آنها آمادگی اجابت آنرا بیابند.
دبیر شورای نگهبان با بیان اینکه ما باید به دنیا، اسلام، تشیع، فرهنگ علوی و اهل بیت را معرفی کنیم، تاکید کرد: باید به دنیا بگوئیم که انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی چه چیز را می‌خواهد و این همه تهمت‌هایی که امروز به ما زده می‌شود را با این اقدام دفع کنیم؛ که این امر شدنی است، اگرچه تلاش و پشتکار نخبگان، فرهنگیان و همه چهره‌های فعال را در نظام می‌طلبد.
جنتی افزود: در دنیای امروز نسبت به فرهنگ غربی‌ نوعی زدگی ایجاد شده است.

مردم به دنبال جریانات و افرادی غیر آلوده هستند

وی در ادامه  به بحران اقتصادی کشورهای اروپایی و آمریکا اشاره کرد و گفت: اقتصاد تنها چیزی بود که این کشورها به آن می‌بالیدند و ادعا می‌کردند که با پیشرفت‌ها و صلاحیت خود توانسته‌اند به یک اقتصاد عالی دست یابند.
وی افزود: قدرت پوشالی آنها امروز به شکر خداوند متلاشی شده و دیگر چیزی برای عرضه ندارند.
جنتی ادامه داد: صنایع، علوم و دانش این قدرت‌ها امروز نتوانسته است که مشکل انسان‌ها و نیاز بشر امروز را بر طرف کرده و به زندگی انسان‌ها امید دهد؛ بشر امروز به دنبال گمشده‌ای است که اسم آن را نمی‌داند که این گمشده همان خداوند متعال، اخلاق، دین و ارزش‌ها است.
وی با بیان اینکه باید این گمشده را به بشر امروز نشان دهیم، تاکید کرد: امروز پیام انقلاب اسلامی تدریجا به دنیا در حال عرضه است و حمایتمان از مردم مظلوم غزه، لبنان، بوسنی و فلسطین در همین راستا است.
دبیر شورای نگهبان در ادامه اظهار داشت: بشر امروز به دنبال فردی است که عدالت را دنبال و از مظلومان دفاع کنند و با زور گویان در افتد.
وی ابراز داشت: در قضیه غزه دیدیم که وقتی مردم دنیا فهمیدند رژیم صهیونیستی چه جنایتی می‌کند دست به حمایت از غزه زدند که ما باید از این اقدامات بهره برداری کنیم.
جنتی در بخش دیگر سخنان خود اظهار داشت: در دنیا کدام رهبری یا رئیس جمهور را می‌شناسیم که دارای اینچنین ویژگی ها باشند؛ کدام رئیس جمهور این گونه کار می‌کند و تمام وجودش را در راستای خدمت به مردم بدون توقع قرار داده و اینگونه تا پای عدالت ایستاده است.
وی با ذکر نکته‌ای در خصوص توجه رئیس جمهور به مقوله بیت المال گفت: در نشریه ای خواندم زمانی که یکی از وزراء گزارش عملکرد خود را در کاغذی گرانقیمت به رئیس جمهور می‌دهد، زمانی که ایشان متوجه می‌شوند، دستور می‌دهند که مابه تفاوت قیمت این کاغذ هر چقدر که هست باید از حقوق وزیر کم و به بیت المال باز گردد که اینگونه اقدامات خواسته بشر امروزی است و ما هر کدام باید در پی چنین کارهایی باشیم.
دبیر شورای نگهبان با تاکید بر اینکه مردم نمی‌خواهند اموال عمومی در اختیار جریان خاصی باشد و آن را تضییع کنند تصریح کرد: مردم این گونه اقدامات را دیده‌اند و می‌دانند که جریانات و افرادی که به دنبال این گونه اقدامات باشند دیگر به درد آنها نمی‌خوردند و مردم از آنها منزجر شده اند و امروز مردم به دنبال جریانات و افرادی هستند این گونه آلودگی ها را نداشته باشند چرا که مردم به دنبال افرادی هستند که به درد آنها بخورند.
وی با تاکید بر اینکه همه مسئولین باید خودشان را موظف کنند تا پیام انقلاب اسلامی را در ابعاد گوناگون همچون لفظ، قلم و عمل به نسل جدید برسانند، تاکید کرد: نسل کنونی ما آمادگی دریافت پیام انقلاب را دارد گرچه برخی بر خلاف این تصور می‌کردند که راهپیمایی 22 بهمن به خوبی نشان داد که جوانان چگونه به انقلاب و نظامشان وفادارند.
جنتی با تاکید بر اینکه تهاجم دشمنان امروز زیاد شده است تصریح کرد: روحانیت در صف مقدم و پس از آن نخبگان دانشگاهیان و فرزانگان در مقابل برخورد با تهاجم دشمنان هستند.
وی در پایان از رسانه ملی خواست تا دستگاه هایی را که در حوزه نو آوری و شکوفایی گام موثر برداشته اند را معرفی کند تا مردم خدمات آنان را متوجه شوند.
در ابتدای این مراسم از برخی مسئولان، مدیران کشوری و لشکری به دلیل فعالیت‌هایشان در ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی تقدیر به عمل آمد.

پاسخ جنجال‌آفرینی علیه سلامت انتخابات را به موقع می‌دهیم

آیت الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان عصرروز دوشنبه در حاشیه مراسم تجلیل از دست‌اندرکاران ستاد دهه فجر در جمع خبرنگاران در خصوص بحث جنجال سازی برخی احزاب و جریانات درباره سلامت انتخابات، اظهار داشت: هم اکنون زمان اظهار نظر در خصوص چنین مسائلی نیست.
وی با تاکید بر اینکه در زمان مناسب به این مسائل جواب خواهیم داد، ادامه داد: مطرح شدن چنین مسائلی در فضای سیاسی کشور خارج از زمان مورد نظر است. 

منبع: خبرگزاری فارس

ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

آیت‌الله رضوانی؛ شاگرد مورد اعتماد امام (ره) و تبیین‌گر نظرات فقهی شورای نگهبان/ فقیهی که نقش موثری در بررسی مصوبات مجلس داشت

پیام تسلیت آیت‌الله مدرسی یزدی به مناسبت درگذشت دکتر داودی

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

قدردانی آیت‌الله جنتی از عملیات «وعده صادق»/ دوران بی‌پاسخ ماندن جنایات رژیم صهیونیستی سر آمده است

عملیات وعده صادق منطبق بر ضوابط حقوق بین‌الملل بود

اقدام نظامی ایران علیه رژیم صهیونیستی یک دفاع کاملا مشروع بود

آتشفشان قهر ملت‌ها و محور مقاومت صهیونیست‌ها را در شعله‌های آتش خواهد سوزاند / آفرین بر سپاه قهرمان ما

تجلیل آیت‌الله مدرسی‌یزدی از نیروهای مسلح و ابراز امیدواری برای نابودی رژیم صهیونیستی

قدردانی شورای نگهبان از نیروهای مسلح و جبهه مقاومت؛ عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود و ملت‌ها را به نابودی هرچه زودتر رژیم صهیونیستی امیدوار کرد

ایران خویشتنداری لازم را در برابر جنایت رژیم صهیونیستی داشته است

پربازدید ها

دکتر طحان نظیف: قانون اساسی ظرفیت‌های فراوانی درباره مشارکت مردم پیش‌بینی کرده/ همه قوا در سال ۱۴۰۳ نسبت به بسترسازی برای جهش تولید با مشارکت مردم تلاش کنند

لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شد

بیانیه شورای نگهبان به مناسبت ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی

قدردانی شورای نگهبان از نیروهای مسلح و جبهه مقاومت؛ عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود و ملت‌ها را به نابودی هرچه زودتر رژیم صهیونیستی امیدوار کرد

بیانیه شورای نگهبان به‌مناسبت فرارسیدن روز قدس؛ صهیونیست‌ها منتظر ضربات جبهه مقاومت و خروش مردم جهان باشند

دکتر طحان‌نظیف: حمله رژیم‌صهیونیستی نقض فاحش کنوانسیون روابط دیپلماتیک ۱۹۶۱ است

الگوی مردم سالاری دینی حرکت جهانی علیه نظام استکباری ایجاد کرد

دکتر طحان نظیف با اشاره راهپیمایی امسال روز قدس: ایستادن در کنار مردم فلسطین و مبارزه با رژیم اشغالگر قدس افتخار ملت ایران است

رژیم صهیونیستی در ماه‌های اخیر چهره واقعی خود را به جهانیان نشان داد

رژیم صهیونیستی تا زمانی که پاسخ محکمی دریافت نکند، دست از جنایت‌ برنمی‌دارد