کد خبر: ۱۱۲۵
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۴:۵۶- 07 February 2009
آیت الله جنتی :

شورای نگهبان حافظ اسلام و قانون اساسی است.

دبیر شورای نگهبان این شورا را حافظ اسلام و قانون اساسی در بعد قانونگذاری دانست و قانون اساسی ایران را کامل‌تر و قابل قبول‌تر از قانون اساسی دیگر جوامع برشمرد.

دبیر شورای نگهبان در گردهمایی بزرگ طلاب و دانشجویان غیرایرانی با تبریک ایام دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی ایران خطاب به دانشجویان حاضر در این گردهمایی تصریح کرد: شما باید قدر چندسالی که برای تحصیل در ایران به سر می‌برید را بدانید، فراگیری زبان فارسی در طول این سال‌ها برای شما بسیار ارزنده است؛ چرا که می‌توانید به واسطه آن انقلاب، امام خمینی (ره)، فرهنگ و سیاست‌های ما را در کتاب‌هایی که در اختیارتان است فرا بگیرید.
وی ادامه داد: در اینجا به شما توصیه می‌کنم که ضمن استفاده از این فرصت به مطالعه کتاب‌هایی از جمله وصیت‌نامه امام خمینی (ره) و قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران بپردازید که در آن اصول اولیه اسلام و نظام ایران معرفی می‌شود. تصور آن است که با هر قانون اساسی دیگری اگر قانون اساسی ما را مقایسه کنید، قانونی کاملتر و قابل قبول‌تر نخواهید یافت .
وی در ادامه ضمن معرفی شورای نگهبان ساختار ، اختیارات و وظایف آن تصریح کرد: این شورا حافظ اسلام و قانون اساسی در بعد قانونگذاری است .
جنتی همچنین با تاکید بر این که دانشجویان خارجی مقیم ایران با شناخت درست فرهنگ سیاست و آداب و رسوم ایران می‌توانند اتهاماتی که از سوی کشورهای مختلف به ایران وارد می‌شود را تشخیص دهند، گفت: آن‌قدر به ما تهمت می‌زنند که عده‌ای در دنیا باورشان نیست که مملکت ما مملکتی مترقی و آباد باشد و در آن دموکراسی حاکم باشد، شما خود اینجا می‌بینید ایران کشوری نیست که در دنیا به شرق و غرب تکیه کند، ایران تنها کشوری است که در دنیا به روی پای خود ایستاده و به شرق و غرب تکیه ندارد.
دبیر شورای نگهبان افزود: آنها با ما دشمنی می‌کنند، در حالی که ایران توانسته پس از پیروزی انقلاب که اکنون سی سال از آن می‌گذرد، روی پای خود بایستد و هشت سال درگیری نظامی و خسارت‌های مالی و تاسیساتی را تحمل و در عین حال پیشرفت‌های علمی و فناوری را داشته باشد.
جنتی تصریح کرد: در خصوص ماهواره‌ای که چند روز پیش به فضا پرتاب شد غربی‌ها نمی‌توانستند باور کنند که ایران بدون این‌که به آنها تکیه کند این کار را انجام دهد. با وجود تحریم‌ها و مشکلات ایجاد شده باز هم ایران روی پای خود ایستاده و در مساله انرژی هسته‌ای که سال‌های سال است همه توطئه خود را بسیج کرده‌اند تا ما را از آن محروم کنند نتوانستند، چون می‌دانستند که نقش تعیین‌کننده‌ای در پیشرفت کشور دارد.
وی تصریح کرد: این کشور کار خود را انجام می‌دهد، آنهایی که می‌گویند سلاح هسته‌ای و سلاح‌های کشتار جمعی داریم، خود می‌دانند که دروغ می‌گویند، آنها نمی‌توانند تحمل کنند ما این همه توانایی داریم. برخی مسوولان آمریکایی حتی صراحتا اعلام می‌کنند که از پیشرفت علمی ایران نگرانند این وقاهت دارد، اما علی‌رغم خواسته آنها کشور ما روی پای خود ایستاده و با رهبری قدرتمند و رییس‌جمهور پرکار و با شهامتی که توپ و تشر آمریکا به خرجش نمی‌رود و دانشمندانی که شبانه‌روز تلاش می‌کنند، هر روز به دستاوردهای علمی دیگری دست می‌یابد.
دبیر شورای نگهبان خطاب به دانشجویان گفت: شما باید بدانید حرفی که در این ملت است، چیست حرف تازه انقلاب آن است که خدا باید بر مردم حاکم باشد خدا می‌گوید؛ که خداپرستی کنید.
وی در ادامه با اشاره به ساده زیستی امام خمینی (ره) گفت: امام در آن زمان می‌گفتند که آمدند تا اسلام را زنده نگه دارند و اسلام و حاکمیت اسلام را می‌خواهند، بنابراین رهبری که چنین ساده‌زیست باشند مسوولان جامعه هم افرادی ساده‌زیست ، متوازن و با اندیشه اسلامی هستند. از دیگر حرف‌های امام(ره) نیز آن بود که به حکم قرآن مسلمانان باید با هم برادر باشند و نباید جلوی پای یکدیگر سنگ بیاندازند که البته الان این مساله صورت نمی‌گیرد، وقتی ما می‌گوییم بیایید متحد شوید آمریکا و اسرائیل دشمنان مسلمانان هستند و بیاید اعتراض کنید چرا لال هستید؟ 56 کشور اسلامی هر یک سازی می‌زنند.
وی اضافه کرد: با همه این حرف‌ها در کشورهای اسلامی تنها کشوری که صراحتا با دیدن فجایع غزه مخالفت کرد، ایران بود و بعد از آن هم کشورهایی از جمله ترکیه که ما در اینجا از آقای اردوغان تشکر می‌کنیم که مردانه بر دهن شیمون پرز زد؛ چرا تاکنون این کلمه از دهان یکی از کشورهای اسلامی درنیامده است؟
جنتی در پایان خطاب به دانشجویان گفت: اگر به کشورتان رفتید بگویید ما چه می‌گوییم ما نه می‌خواهیم حق کسی را ضایع کنیم و نه ظلمی به کسی بداریم ما می‌گوییم از خودمان ، حریم‌مان و اموال‌مان حفاظت می‌کنیم و نمی‌گذاریم که این اندازه انسان گرسنه در کشورهای اسلامی باشد. 

منبع خبرگزاری: ایسنا

ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

دکتر طحان‌ نظیف: لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شد

دکتر طحان نظیف: قانون اساسی ظرفیت‌های فراوانی درباره مشارکت مردم پیش‌بینی کرده/ همه قوا در سال ۱۴۰۳ نسبت به بسترسازی برای جهش تولید با مشارکت مردم تلاش کنند

صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در تمامی حوزه‌های انتخابیه تایید شد/ مرحله دوم ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود

صحت انتخابات مجلس خبرگان رهبری تایید شد/ اعلام صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۵۶ حوزه دیگر + اسامی

آیت‌الله جنتی: امیدواریم سال آینده با تلاش مسئولان و مجلس جدید شاهد پیشرفت سریعتر کشور باشیم

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۲۷ اسفند ۱۴۰۲

بخش اول لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور در شورای نگهبان تایید شد

اعلام صحت انتخابات در ۸۱ حوزه انتخابیه دیگر توسط سخنگوی شورای نگهبان/ تعداد حوزه‌های تاییدشده به ۱۳۳ رسید

۴۵ مصوبه مجلس در سال ۱۴۰۲ در شورای نگهبان بررسی شد/ مانند همه دوره‌ها گزارش‌ها و شکایات داشتیم، اما انتخابات در سلامت کامل برگزار شد

گزارش تصویری آخرین نشست خبری دکتر طحان نظیف در سال ۱۴۰۲

پربازدید ها

دکتر طحان نظیف: قانون اساسی ظرفیت‌های فراوانی درباره مشارکت مردم پیش‌بینی کرده/ همه قوا در سال ۱۴۰۳ نسبت به بسترسازی برای جهش تولید با مشارکت مردم تلاش کنند

نظر شورای نگهبان درباره لایحه برنامه پنجساله هفتم پیشرفت جمهوری اسلامی ایران

آغاز به کار سامانه «مردم ناظر»؛ تمام مردم می‌توانند بر انتخابات نظارت و گزارش تخلفات احتمالی ارسال کنند

دکتر طحان‌نظیف: مشکلی در برگزاری انتخابات وجود ندارد/ تمدید رای‌گیری تا سه ساعت اول با وزارت کشور است

اعلام صحت انتخابات در ۸۱ حوزه انتخابیه دیگر توسط سخنگوی شورای نگهبان/ تعداد حوزه‌های تاییدشده به ۱۳۳ رسید

لایحه کولبری تایید شد و مدت زمان سربازی کاهش یافت/ انتخابات الکترونیک در مرحله دوم برگزار می‌شود

تایید صحت انتخابات مجلس در ۵۲ حوزه انتخابیه از ۱۱ استان/ سخنگوی شورای نگهبان: وضعیت سایر حوزه‌ها در روز‌های آینده اعلام می‌شود

نشست خبری سخنگوی شورای نگهبان شنبه برگزار می‌شود

نظر شورای نگهبان درباره طرح ساماندهی کارکنان دستگاههای موضوع ماده (۲۹) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه

نظر شورای نگهبان درباره آخرین مصوبات مجلس + جزئیات