کد خبر: ۱۱۲
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۸۵ - ۱۷:۰۰- 10 September 2006

دیدار هیأت اتحادیه بین المجالس با دبیر شورای نگهبان

هیأت اتحادیه بین‌المجالس روز یکشنبه 19 شهریور ماه با آیت‌الله جنتی دبیر شورای‌نگهبان دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش دفتر ارتباطات‌ و اطلاع‌رسانی شورای‌نگهبان در این دیدار، آیت‌الله جنتی بر نقش فعالتر اتحادیه بین‌المجالس بر حل مسائل بین‌المللی و حمایت از اعمال صلح‌جویانه و عدالت‌خواهانه تأکید کرد.
وی خطاب به رئیس اتحادیه بین‌المجالس گفت: دیدار شما از ایران مقارن شد با ایام مبارک سالگرد میلاد حضرت مهدی (عج) که حکومت جهانی مبتنی بر عدل و عدالت را برپا می‌کند و ریشه‌های ظلم را برمی‌اندازد. موعودی که در همة ادیان آسمانی بشارت وجودش را داده‌اند، مسلمان‌ها همه او را به نام مهدی (عج) می‌شناسند و شیعه معقتد است او زنده و غائب است و به خواست خدا ظهور پیدا می‌کند و بشر را از همه تباهی‌ها و مهالک نجات می‌بخشد.
دبیر شورای‌نگهبان با اشاره به مسئله هسته‌ای ایران گفت: همچنان که مسئولان جمهوری اسلامی ایران بارها گفته‌اند استفادة ما از انرژی هسته‌ای، صلح‌آمیز است و هر آن چیزی که به نفع مردم باشد از جمله انرژی هسته‌ای،‌ به روش عدالت‌خواهانه استفاده خواهیم کرد.
وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران، به مقررات بین‌المللی احترام می‌گذارد،‌ افزود: ما به "ان. پی. تی" پایبندیم و خواهانیم که طبق "ان. پی. تی" نیز با ما رفتار شود.
آیت‌الله جنتی تأکید کرد: ملت و دولت در مسئله انرژی هسته‌ای با هم متحد هستند و به هیچ قیمتی از حق مسلم خود صرف‌نظر نخواهیم کرد.
دبیر شورای‌نگهبان با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران معتقد به مذاکره برای حل مسئله هسته‌ای گفت: اگر غربیها بخواهند خواسته ناحق و غیر قانونی تحمیل کنند، جمهوری اسلامی ایران به هیچ قیمتی آنرا نخواهد پذیرفت.
وی ابراز امیدواری کرد که اروپائی‌ها خواسته‌های ایران را به‌درستی بشناسند و اصل را بر تفاهم و گفتگو بگذارند.
آیت‌الله جنتی با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین و لبنان و کشتار بی‌رحمانه مردم بی‌ دفاع و همچنین ترور و ناامنی‌ها در عراق، خواستار توجه مجامع جهانی به نسل‌کشی و جنایات در این مناطق شد.
آیت‌الله جنتی در ابتدای این دیدار با اشاره به جایگاه والا و با اهمیت شورای‌نگهبان در قانون‌اساسی و نظام جمهوری اسلامی ایران گفت: تطبیق مصوبات مجلس شورای اسلامی با موازین اسلامی و قانون‌اساسی، نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان و تفسیر قانون‌اساسی از وظایف مهم و اساسی شورای‌نگهبان است.
دبیر شورای‌نگهبان در بخش دیگری از بیانات خود، اعتقاد به خدا را نجات‌دهنده بشر از پستی‌ها و ظلم‌ها خواند و گفت: متأسفانه اروپا از اعتقاد به خدا و توجه به آئین الهی و تعالیم مذهبی فاصله گرفته است.
وی افزود: جمهوری اسلامی ایران به برکت اعتقاد به اسلام و با روحیة شهادت‌طلبی در جنگ هشت ساله پیروز شد چنانکه حزب‌الله هم در لبنان با همین ایمان و اعتقاد توانست اسرائیل را ذلیلانه به عقب برگرداند.
"پی‌یر فردیناندو کازینی" رئیس اتحادیه بین‌المجالس نیز در این دیدار گفت: ما معتقدیم جمهوری اسلامی ایران نقش بسیار مهمی در ایجاد ثبات و آرامش در منطقه ایفا می‌کند.
وی گفتگو و مذاکره را تنها راه حل بحران هسته‌ای ایران دانست و افزود: اتحادیه بین‌المجالس تلاش‌های زیادی انجام می‌دهد که منجر به حل مسالمت‌آمیز بحران هسته‌ای ایران شود.
رئیس اتحادیه بین‌المجالس گفت: با رئیس‌جمهور شما هم عقیده هستیم که باید در ساختار سازمان ملل اصلاحاتی صورت گیرد.
وی از نقش فعال هیأت پارلمانی جمهوری اسلامی ایران در اتحادیه بین‌المجالس تقدیر کرد و گفت: اتحادیه بین‌المجالس نقش پر اهمیتی دارد و جایگاه مناسبی برای گفتگوی اعضای پارلمان‌های جهان است.

ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

طرح تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها در شورای نگهبان تایید شد

عملیات «وعده صادق» پاسخ به شرارت‌های رژیم صهیونیستی بود

آیت‌الله رضوانی؛ شاگرد مورد اعتماد امام (ره) و تبیین‌گر نظرات فقهی شورای نگهبان/ فقیهی که نقش موثری در بررسی مصوبات مجلس داشت

مصارف مالیات به خوبی برای شهروندان تبیین شود

پیام تسلیت آیت‌الله مدرسی یزدی به مناسبت درگذشت دکتر داودی

به دغدغه‌های مراجع عظام تقلید در بانکداری توجه جدی شود

تسلیت آیت‌الله اعرافی در پی درگذشت دکتر پرویز داودی

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

قدردانی آیت‌الله جنتی از عملیات «وعده صادق»/ دوران بی‌پاسخ ماندن جنایات رژیم صهیونیستی سر آمده است

«وعده صادق» ضربِ شست ایران به دنیا بود؛ شورای امنیت نتوانست قطعنامه علیه ما تصویب کند

پربازدید ها

دکتر طحان نظیف: قانون اساسی ظرفیت‌های فراوانی درباره مشارکت مردم پیش‌بینی کرده/ همه قوا در سال ۱۴۰۳ نسبت به بسترسازی برای جهش تولید با مشارکت مردم تلاش کنند

لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شد

بیانیه شورای نگهبان به مناسبت ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی

قدردانی شورای نگهبان از نیروهای مسلح و جبهه مقاومت؛ عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود و ملت‌ها را به نابودی هرچه زودتر رژیم صهیونیستی امیدوار کرد

بیانیه شورای نگهبان به‌مناسبت فرارسیدن روز قدس؛ صهیونیست‌ها منتظر ضربات جبهه مقاومت و خروش مردم جهان باشند

دکتر طحان‌نظیف: حمله رژیم‌صهیونیستی نقض فاحش کنوانسیون روابط دیپلماتیک ۱۹۶۱ است

الگوی مردم سالاری دینی حرکت جهانی علیه نظام استکباری ایجاد کرد

دکتر طحان نظیف با اشاره راهپیمایی امسال روز قدس: ایستادن در کنار مردم فلسطین و مبارزه با رژیم اشغالگر قدس افتخار ملت ایران است

تجلیل آیت‌الله مدرسی‌یزدی از نیروهای مسلح و ابراز امیدواری برای نابودی رژیم صهیونیستی

رژیم صهیونیستی در ماه‌های اخیر چهره واقعی خود را به جهانیان نشان داد