کد خبر: ۱۰۹۳
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۸۷ - ۱۵:۴۲- 27 December 2008
دکترکدخدایی:

هیأت نظارت بر انتخابات در هفت استان تشکیل شد

دکتر کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان، از تشکیل هیأت‌های نظارت بر انتخابات در هفت استان خبر داد.

به گزارش روابط‌عمومی شورای نگهبان، دکتر کدخدایی صبح امروز در نشست هفتگی خود با خبرنگاران ضمن تبریک میلاد حضرت عیسی(ع) به پیروان آن حضرت، فرارسیدن ایام سوگواری سالار شهیدان حضرت اباعبدا... الحسین(ع) را تسلیت گفت.
عضو هیأت مرکزی نظارت بر دهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، گفت: در نشست اخیر هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات، اعضای هیأت‌های نظارت هفت استان تعیین شدند و در جلسات هفته‌‌های آینده، اعضای هیأت‌های نظارت دیگر استان‌ها نیز مشخص خواهند شد.
وی در پاسخ به سئوالی در خصوص تمهیدات وزارت کشور برای برگزاری رایانه‌ای به صورت رایانه‌ای، گفت: کارشناسان شورای نگهبان و وزارت کشور، جلسات متعددی به همین منظور برگزار کرده‌اند و مقرر شده است تا وزارت کشور امکانات خود را بررسی کرده و میزان آمادگی خود را برای برگزاری انتخابات به صورت رایانه‌ای اعلام کند، شورای نگهبان نیز آماده است تا در صورت مناسب بودن طرح وزارت کشور، بر انتخابات رایانه‌ای نظارت داشته باشد. 


سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به سئوالی در خصوص تاخیر دولت در ارائه لایحه بودجه با توجه به زمان‌بر بودن تصویب آن در مجلس، گفت: امیدواریم لایحه بودجه هرچه زودتر تقدیم مجلس شود و مجلس نیز زودتر آن را تصویب کند تا شورای نگهبان فرصت کافی برای بررسی و تایید آن داشته باشد.
سخنگوی شورای نگهبان افزود: بررسی لایحه بودجه در شورای نگهبان، حدود 20 روز طول می‌کشد و اگر لازم باشد اعضای شورا در سه شیفت کاری سعی می‌کنند، سریع‌تر نظر خود را اعلام کنند.
خبرنگاری با اشاره به اظهارنظر برخی نمایندگان مجلس، پرسید: اگر تعداد سمت‌هایی که برای نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری در اصلاحیه قانون انتخابات درنظر گرفته شده اصلاح شود و تنها مدرک تحصیلی ملاک قرار گیرد، آیا ایرادات شورای نگهبان به این اصلاحیه برطرف می‌شود؟
سخنگوی شورای نگهبان گفت: ابتدا باید مصوبه اصلاح‌شده در مجلس به شورای نگهبان ارسال شود، تا بتوانیم در خصوص آن اظهار نظر کنیم.
وی افزود: نظر اعضای محترم شورای نگهبان بر این است که اصل 115 قانون اساسی برای نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری حصری است.
وی با اشاره به پیشینه این مباحث، یادآور شد: شورای نگهبان در دهه 70 نیز پس از اصلاح قانون انتخابات ریاست‌جمهوری به این نکته تصریح کرده است.
دکتر کدخدایی در عین حال افزود: البته شاید در قانون جامع انتخابات، نظرات جدیدی مطرح شود و پیشاپیش نمی‌توان در مورد آن اظهارنظر کرد.
دکتر کدخدایی در پاسخ به سئوالی در خصوص اینکه برخی نمایندگان، اصلاح قانون انتخابات را منتفی می‌دانند، گفت: اصلاح قانون انتخابات ریاست‌جمهوری برای انتخابات آینده، به دلیل فرصت اندک، منتفی است اما به طور کلی در درازمدت امکان‌پذیر است. پیشنهاد می‌کنیم که اصلاح قانون انتخابات در قالب یک طرح جامع و در یک فرصت موسع مطرح شود.
وی در عین حال تاکید کرد: امکان اصلاح قانون انتخابات برای ریاست‌جمهوری دهم منتفی است.
دکتر کدخدایی در پاسخ به پرسش یکی دیگر از خبرنگاران در خصوص سلامت انتخابات گفت: شورای نگهبان اطمینان می‌دهد که از آرای تک تک افراد صیانت کند.

ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

آیت‌الله رضوانی؛ شاگرد مورد اعتماد امام (ره) و تبیین‌گر نظرات فقهی شورای نگهبان/ فقیهی که نقش موثری در بررسی مصوبات مجلس داشت

پیام تسلیت آیت‌الله مدرسی یزدی به مناسبت درگذشت دکتر داودی

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

قدردانی آیت‌الله جنتی از عملیات «وعده صادق»/ دوران بی‌پاسخ ماندن جنایات رژیم صهیونیستی سر آمده است

عملیات وعده صادق منطبق بر ضوابط حقوق بین‌الملل بود

اقدام نظامی ایران علیه رژیم صهیونیستی یک دفاع کاملا مشروع بود

آتشفشان قهر ملت‌ها و محور مقاومت صهیونیست‌ها را در شعله‌های آتش خواهد سوزاند / آفرین بر سپاه قهرمان ما

تجلیل آیت‌الله مدرسی‌یزدی از نیروهای مسلح و ابراز امیدواری برای نابودی رژیم صهیونیستی

قدردانی شورای نگهبان از نیروهای مسلح و جبهه مقاومت؛ عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود و ملت‌ها را به نابودی هرچه زودتر رژیم صهیونیستی امیدوار کرد

ایران خویشتنداری لازم را در برابر جنایت رژیم صهیونیستی داشته است

پربازدید ها

دکتر طحان نظیف: قانون اساسی ظرفیت‌های فراوانی درباره مشارکت مردم پیش‌بینی کرده/ همه قوا در سال ۱۴۰۳ نسبت به بسترسازی برای جهش تولید با مشارکت مردم تلاش کنند

لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شد

بیانیه شورای نگهبان به مناسبت ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی

قدردانی شورای نگهبان از نیروهای مسلح و جبهه مقاومت؛ عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود و ملت‌ها را به نابودی هرچه زودتر رژیم صهیونیستی امیدوار کرد

بیانیه شورای نگهبان به‌مناسبت فرارسیدن روز قدس؛ صهیونیست‌ها منتظر ضربات جبهه مقاومت و خروش مردم جهان باشند

دکتر طحان‌نظیف: حمله رژیم‌صهیونیستی نقض فاحش کنوانسیون روابط دیپلماتیک ۱۹۶۱ است

الگوی مردم سالاری دینی حرکت جهانی علیه نظام استکباری ایجاد کرد

دکتر طحان نظیف با اشاره راهپیمایی امسال روز قدس: ایستادن در کنار مردم فلسطین و مبارزه با رژیم اشغالگر قدس افتخار ملت ایران است

رژیم صهیونیستی در ماه‌های اخیر چهره واقعی خود را به جهانیان نشان داد

رژیم صهیونیستی تا زمانی که پاسخ محکمی دریافت نکند، دست از جنایت‌ برنمی‌دارد