کد خبر: ۱۰۷۹
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۸۷ - ۱۴:۳۵- 20 December 2008
آیت‌الله جنتی در خطبه‌های نماز جمعه تهران:

مسئولیت در جمهوری اسلامی باید به افراد باصلاحیت سپرده شود

امام جمعه موقت تهران با اشاره به واقعه غدیر تصریح کرد: مسئولیت در جمهوری اسلامی ارث پدر نیست که بخواهد تقسیم شود بلکه باید به افراد صلاحیت‌دار سپرده شود

آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان و امام جمعه موقت تهران، ظهر دیروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه پایتخت با بیان این‌که پیام امام درباره وحدت حوزه و دانشگاه را هم حوزه و هم دانشگاه باید به درستی دریافت کنند؛ زیرا این دو هر کدام مرکز تولید فکر هستند، گفت: دانشگاه‌ها باید بیشتر به پیام وحدت حوزه و دانشگاه توجه کنند.
جنتی با اشاره به این‌که سخنان مقام معظم رهبری همچون دُرّ گرانبها است، اظهار داشت: سخنان رهبری در دانشگاه علم و صنعت و در دیدار با اقشار مختلف مردم در روز غدیر بسیار فوق العاده بود و خلاصه‌ صحبت‌های ایشان این بود که در جمهوری اسلامی هم باید بر اساس اصل غدیر، مدیریت‌ها به کسانی سپرده شود که صلاحیت داشته باشند.
امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: مسئولیت در جمهوری اسلامی ارث پدر نیست که بخواهد تقسیم شود بلکه باید به افراد صلاحیت‌دار سپرده شود.
وی با تأکید بر این‌که نفی و اثبات‌ها در جمهوری اسلامی باید جدی گرفته شود، خاطرنشان کرد: تلاش برای کسب قله‌های علم و دانش و حفظ تمامیت ارضی کشور از مسائل اثباتی در جمهوری اسلامی است.
جنتی با بیان این‌که اگر 30 سال توانسته‌ایم در برابر قدرت‌ها بایستیم به دلیل حفظ ویژگی‌های است که در چهره شهدا و بسیجی‌ها تجلی کرد، گفت: هویت حقیقی نظام بر اساس فرمایشان رهبری در حکم روح و معنای حقیقی نظام است. گروه‌ها و احزاب سیاسی نباید در راستای سیاست‌های انتخاباتی با همدیگر دعوا کرده و دست به بمباران و تخریب همدیگر بزنند.
وی در ادامه سخنان خود به فرازهایی از سخنان اخیر مقام معظم رهبری در دانشگاه علم و صنعت و در دیدار روز غدیر ایشان با اقشار گوناگون مردم اشاره و تصریح کرد: مسئولان باید همانگونه که رهبر عزیز انقلاب گفتند در حد و سطح مردم باشند در غیر این صورت نظام از درون تهی خواهد شد.
جنتی ادامه داد: اگر قرار باشد فردی ترسو مثل شاه سلطان حسین در راس امور باشد حتی اگر مردم هم شجاع باشند کشور به سمت نابودی می‌رود.
خطیب جمعه تهران در ادامه به گلایه‌ اخیر مقام معظم رهبری از برخی از مطبوعات در خصوص اظهار نظر‌هایی پیرامون جدایی دین از سیاست که در طول 30 سال گذشته در برخی از مقاطع انجام شده است اشاره کرد و گفت: انقلاب اسلامی ایران بر اساس پیوند دین و سیاست پیروز شد و نه بر اساس جدایی دین از سیاست؛ چرا که اگر دین را از سیاست جدا می‌دانستیم اصولا انقلاب اسلامی هم پیروز نمی‌شد.
وی افزایش موجب تخریب‌ها در کشور و در میان گروه‌ها و احزاب را نگران کننده توصیف کرد و افزود: مردم خودشان چشم و گوش دارند و به درستی قضایا را می‌فهمند پس تصمیم گیری را باید به عهده خود مردم گذاشت.
جنتی با اشاره به اقدام اخیر خبرنگار عراقی در پرتاب کفش خود به سمت جرج بوش اظهار داشت: نباید از انتفاضه کفش به سادگی بگذریم. کفش‌های این خبرنگار شجاع باید برای همیشه در موزه‌های عراق به یادگار بماند.
خطیب جمعه این هفته تهران خاطر نشان کرد: من پیشنهاد می کنم اگر در ایران و عراق راهپیمایی ضد امریکایی انجام می‌شود با "کفش" باشد. مردم باید از این خبرنگار حمایت کنند تا آمریکایی‌ها او را در زندان بیشتر از این شکنجه و آزار ندهند.
احمد جنتی در خطبه اول نماز جمعه این هفته تهران با تأکید بر این که این غدیر است که انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند، امام خمینی(ره) را شاگرد مکتب غدیر دانست و گفت: امروز دنیا در مقابل عظمت امام(ره) و انقلاب او خاضع است. امام خمینی توانست عید غدیر را که 14 قرن در غربت بود زنده کند.
وی افزود: غدیر زمینه ساز ظهور امام عصر(عج) است و باید در باره آن کتاب‌های بیشتری نوشته شود و تحلیل‌های زیادی باید درباره چرایی و عاقبت غدیر صورت گیرد. مسئله خلافت پیامبر اسلام را نباید همانند جانشینی سران قدرت‌ها در دنیا بدانیم.
جنتی، علی ابن ابیطالب را مصداق عینی عترت در حدیث ثقلین توصیف کرد و اظهار داشت: گردانندگان تاریخ باید پاسخ بدهند که چرا غدیر را پایمان کردند باید بررسی کرد که چگونه شد هفتاد هزار نفر حاضر در غدیر به یکباره لب فرو بستند. البته تحلیل‌های روشنی وجود دارد و پایمال کردن غدیر دیگر یک معما نیست.
وی خاطرنشان کرد: مردم دنیا از حکومت‌های بشری سرخورده شده‌اند و جهان در انتظار امام زمان(عج) است .


منبع: خبرگزاری فارس

ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

قدردانی آیت‌الله جنتی از عملیات «وعده صادق»/ دوران بی‌پاسخ ماندن جنایات رژیم صهیونیستی سر آمده است

عملیات وعده صادق منطبق بر ضوابط حقوق بین‌الملل بود

اقدام نظامی ایران علیه رژیم صهیونیستی یک دفاع کاملا مشروع بود

آتشفشان قهر ملت‌ها و محور مقاومت صهیونیست‌ها را در شعله‌های آتش خواهد سوزاند / آفرین بر سپاه قهرمان ما

تجلیل آیت‌الله مدرسی‌یزدی از نیروهای مسلح و ابراز امیدواری برای نابودی رژیم صهیونیستی

قدردانی شورای نگهبان از نیروهای مسلح و جبهه مقاومت؛ عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود و ملت‌ها را به نابودی هرچه زودتر رژیم صهیونیستی امیدوار کرد

ایران خویشتنداری لازم را در برابر جنایت رژیم صهیونیستی داشته است

خون پاک شهدای حادثه تروریستی دمشق، مبدأ تحولات بزرگی می شود

تحقق مشارکت مردم در اقتصاد، وظیفه مسؤولین است

پربازدید ها

دکتر طحان نظیف: قانون اساسی ظرفیت‌های فراوانی درباره مشارکت مردم پیش‌بینی کرده/ همه قوا در سال ۱۴۰۳ نسبت به بسترسازی برای جهش تولید با مشارکت مردم تلاش کنند

لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شد

بیانیه شورای نگهبان به مناسبت ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی

بیانیه شورای نگهبان به‌مناسبت فرارسیدن روز قدس؛ صهیونیست‌ها منتظر ضربات جبهه مقاومت و خروش مردم جهان باشند

دکتر طحان‌نظیف: حمله رژیم‌صهیونیستی نقض فاحش کنوانسیون روابط دیپلماتیک ۱۹۶۱ است

قدردانی شورای نگهبان از نیروهای مسلح و جبهه مقاومت؛ عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود و ملت‌ها را به نابودی هرچه زودتر رژیم صهیونیستی امیدوار کرد

الگوی مردم سالاری دینی حرکت جهانی علیه نظام استکباری ایجاد کرد

دکتر طحان نظیف با اشاره راهپیمایی امسال روز قدس: ایستادن در کنار مردم فلسطین و مبارزه با رژیم اشغالگر قدس افتخار ملت ایران است

رژیم صهیونیستی در ماه‌های اخیر چهره واقعی خود را به جهانیان نشان داد

رژیم صهیونیستی تا زمانی که پاسخ محکمی دریافت نکند، دست از جنایت‌ برنمی‌دارد