کد خبر: ۱۰۶۴
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۸۷ - ۱۶:۰۷- 29 November 2008
حضرت آیت‌الله جنتی:

نمایندگان وارثان واقعی شهید مدرس باشند

حضرت آیت‌الله جنتی، امام جمعه موقت تهران، ضمن گرامیداشت هفته بسیج و با تجلیل از شهید آیت‌الله مدرس گفت: شهید مدرس، یک بسیجی در کسوت نمایندگی مجلس بود.

به گزارش خبرگزاری‌ها، دبیر شورای نگهبان، تقوا، علم و شجاعت را از خصوصیات شهید مدرس دانست و افزود: مدرس از قدرت وحشی و مظلوم‌کش رضا شاه نمی‌ترسید و در مقابل او ایستاد و بارها مانع از تن دادن نمایندگان به ذلت شد و در نهایت نیز با زبان روزه و در غربت به شهادت رسید.
دبیر شورای نگهبان از نمایندگان کنونی مجلس خواست که وارث واقعی شهید مدرس بوده و راه او را بپیمایند. وی اظهار داشت: یکی از عوامل عزت امروز ما مقاومت‌های شهید مدرس بوده است، پس شما در همان راه حرکت کنید و از افکار شیطانی و وسوسه‌های نفسانی دوری کنید.
وی خطاب به نمایندگان مجلس افزود: برای بندگان خدا خصوصا قشر مستضعف نیز دل بسوزانید و در کمک به دولت برای رسیدگی به آنها کوتاهی نکنید و ببینید چند صباحی که در مجلس هستید از خود چه به یادگار می‌گذارید.
امام جمعه موقت تهران از نمایندگان مجلس خصوصا هیئت رئیسه خواست که در کارها اولویت‌بندی داشته باشند و مسائل کم ارزش را برای وقت بیکاری و کم کاری بگذارند و وقت اصلی خود را به مسائل اصلی انقلاب و اسلام اختصاص دهند.
وی خطاب به نمایندگان مجلس خاطرنشان کرد: از اینکه تریبون مجلس یا هر تریبون دیگری مایه اختلاف شود، حذر کنید؛ چرا که ما در سایه وحدت توانسته‌ایم در مقابل دشمن بایستیم و در حد مقدورات به اهداف بلند، دست پیدا کنیم.
امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه تهران به موضوع فلسطین و تشدید محاصره غزه اشاره کرد و گفت: صهیونیست‌ها از نسل شرورترین شیاطین هستند و با قطع کامل آب، نان و برق و مصائبی که بر فلسطینیان تحمیل کرده‌اند،‌ غزه را به عزاخانه تبدیل نموده‌اند و در این میان، نفرین بر آن دسته از کشورهای اسلامی که در مقابل این جنایات سکوت کرده‌اند.
وی با اشاره به پشت سر گذاشتن هفته بسیج با بیان اینکه این هفته باید برای همیشه مورد قدردانی قرار گیرد، بسیج را به معنای اسلام ناب یعنی همان هدف عالیه انقلاب دانست و اظهار داشت: باید این فرهنگ را ترویج کنیم و بدانیم که شهدای بسیجی و جانبازان جنگ تحمیلی حق بزرگی بر گردن همگان دارند و نباید طوری عمل شود که به فرهنگ بسیجی لطمه‌ای وارد شود.
آیت الله جنتی با اشاره به فرا رسیدن روز نیروی دریایی به رشادت‌های این نیرو در زمان جنگ تحمیلی اشاره کرد و گفت: آزاد کردن راه دریایی در خلیج فارس برای کشتی‌های نفتی و تجاری ایران فتح‌الفتوح نیروی دریایی بود که تا پایان جنگ هم عراق نتوانست این شکست خود را جبران کند و امام راحل هم از این رشادت‌های نیروی دریایی به عنوان رشادت‌های بهت‌آور نام بردند.
امام جمعه موقت تهران با اشاره به در پیش بودن سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س)،‌ و روز ملی ازدواج جوانان با بیان اینکه در آینده خطبه‌ای را به صورت خاص به موضوع ازدواج اختصاص خواهد داد، ‌گفت: این دردی برای جان من است که می‌بینم با اینکه راحت می‌توان ازدواج کرد، به دلیل تشریفات زائد و ایرادهای بیجا بسیاری از پسرها و دخترها در خانه مانده‌اند؛ این گناه بزرگی است.
وی با اشاره به جزئیاتی از ازدواج‌های ساده در گذشته و بیان اینکه آنگونه نیز می‌توان زندگی کرد، افزود: بدبختی این است که برخی‌ها مسائل درجه اول از جمله اخلاق، دین، صبوری و سازگاری را رها کرده‌اند و به مسائل درجه دوم از جمله ادامه تحصیل دخترها، اهمیت می‌دهند. در حالی که این نکته، مغفول واقع شده که بالا رفتن سن ازدواج، کشور را دچار مشکل می‌کند.
امام جمعه موقت تهران در خطبه اول نماز با تسلیت فرا رسیدن ایام شهادت امام جواد(ع)، ماجرای لیله‌‌المبیت را یکی از امتحان‌های حضرت علی(ع)، دانست و با اشاره به ماجرای هجرت پیامبر از مکه به مدینه گفت: پیامبر پس از آنکه حضرت علی(ع)، به جای وی در بستر خوابید و توطئه دشمنان ناکام ماند، عازم مدینه شد و در راه با ابوبکر برخورد کرد که وی نیز با پیامبر همراه شد؛ اینکه می‌گویند پیامبر پس از آن ماجرا به خانه ابوبکر رفت و از آنجا با هم راهی مدینه شدند ، صحت ندارد.
وی با اشاره به ناکام ماندن جستجوی مشرکان برای یافتن پیامبر و معجزه تنیده شدن تار عنکبوت در دهانه غار و تخم‌گذاری کبوتران وحشی در دهانه غار، خاطرنشان کرد: این معجزات باعث شد توطئه‌های دشمنان ناکام بماند و پیامبر به سلامت راه مدینه را در پیش گیرد که خداوند را از این بابت شکر گذاریم.
آیت‌الله جنتی درباره تصویب توافقنامه امنیتی عراق نیز گفت: با تمهیدات اندیشیده شده در مجلس عراق، در واقع اعتبار این توافقنامه، شش ماه است و پس از آن با مراجعه به آراء عمومی، توپ در زمین آمریکا خواهد بود.
وی افزود: تصویب توافقنامه امنیتی آمریکا و عراق که با برخی اشکالات انجام شد، طبیعی نبود. آمریکایی‌ها تهدید می‌کردند که اگر این توافقنامه تصویب نشود اموال عراق را بلوکه می‌کنیم، آشوب به راه می‌اندازیم و در حقیقت شمشیری را بالای سر مسئولان عراق نگه داشته بودند که یا بگو راضی هستم و یا فرقت را می‌شکافیم.
ایشان تصویب توافقنامه امنیتی در مجلس عراق را با توجه به شرایط به وجود آمده، مصلحت اندیشی مسئولان عراقی دانست و با اشاره به دو موضوع ولایت قضایی و عدم بازرسی از محموله‌های آمریکا در این توافقنامه اظهار داشت: کار خوبی که مجلس عراق انجام داد این بود که با اصلاحیه یا الحاقیه‌ای، دولت عراق را موظف کرد که تا شش ماه ، حذف ولایت قضایی و تضمین خروج آمریکائیان از عراق را پیگیری کند و سپس این توافقنامه را به آراء عمومی بگذارد.

ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

قدردانی آیت‌الله جنتی از عملیات «وعده صادق»/ دوران بی‌پاسخ ماندن جنایات رژیم صهیونیستی سر آمده است

عملیات وعده صادق منطبق بر ضوابط حقوق بین‌الملل بود

اقدام نظامی ایران علیه رژیم صهیونیستی یک دفاع کاملا مشروع بود

آتشفشان قهر ملت‌ها و محور مقاومت صهیونیست‌ها را در شعله‌های آتش خواهد سوزاند / آفرین بر سپاه قهرمان ما

تجلیل آیت‌الله مدرسی‌یزدی از نیروهای مسلح و ابراز امیدواری برای نابودی رژیم صهیونیستی

قدردانی شورای نگهبان از نیروهای مسلح و جبهه مقاومت؛ عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود و ملت‌ها را به نابودی هرچه زودتر رژیم صهیونیستی امیدوار کرد

ایران خویشتنداری لازم را در برابر جنایت رژیم صهیونیستی داشته است

خون پاک شهدای حادثه تروریستی دمشق، مبدأ تحولات بزرگی می شود

تحقق مشارکت مردم در اقتصاد، وظیفه مسؤولین است

پربازدید ها

دکتر طحان نظیف: قانون اساسی ظرفیت‌های فراوانی درباره مشارکت مردم پیش‌بینی کرده/ همه قوا در سال ۱۴۰۳ نسبت به بسترسازی برای جهش تولید با مشارکت مردم تلاش کنند

لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شد

بیانیه شورای نگهبان به مناسبت ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی

بیانیه شورای نگهبان به‌مناسبت فرارسیدن روز قدس؛ صهیونیست‌ها منتظر ضربات جبهه مقاومت و خروش مردم جهان باشند

دکتر طحان‌نظیف: حمله رژیم‌صهیونیستی نقض فاحش کنوانسیون روابط دیپلماتیک ۱۹۶۱ است

الگوی مردم سالاری دینی حرکت جهانی علیه نظام استکباری ایجاد کرد

دکتر طحان نظیف با اشاره راهپیمایی امسال روز قدس: ایستادن در کنار مردم فلسطین و مبارزه با رژیم اشغالگر قدس افتخار ملت ایران است

رژیم صهیونیستی در ماه‌های اخیر چهره واقعی خود را به جهانیان نشان داد

رژیم صهیونیستی تا زمانی که پاسخ محکمی دریافت نکند، دست از جنایت‌ برنمی‌دارد

صهیونیسم جهانی از صحنه روزگار محو خواهد شد