کد خبر: ۱۰۴
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۸۵ - ۰۹:۱۴- 02 September 2006
آیت الله جنتی :

غرب حقوق هسته‌ای ایران را به رسمیت بشناسند

آیت‌الله احمد جنتی امام جمعه موقت تهران گفت که امیدواریم دیگران در پرونده هسته‌ای ایران عقل به خرج دهند و حقوق هسته‌ای ایران را به رسمیت بشناسند.
وی روز جمعه در جمع نمازگزاران تهرانی گفت: از طرف مقابل می‌خواهیم که کشورهای پنج به علاوه یک، یک بعلاوه پنج نشود که پنج کشور به دنبال یک کشور بروند !
دبیر شورای نگهبان قانون اساسی گفت: کشورهای چین و روسیه مستقل هستند و اروپاییها نیز باید استقلال خود را حفظ کنند و در بحث پرونده هسته‌ای، حقوق ایران را رعایت کنند.
آیت‌الله جنتی با بیان بسته پیشنهادی پنج کشور عضو دایم شورای امنیت سازمان ملل و آلمان گفت ایران این بسته پیشنهادی را با یک بسته ایرانی پاسخ داد و به آنها گفته شد که آماده مذاکره هستیم و حرف منطقی شما را می‌پذیریم پس حرف منطقی ما را هم شما بپذیرید.
وی، افتتاح مجتمع آب سنگین اراک را از جمله "موفقیتهای دانشمندان ایرانی" دانست و گفت: وقتی فعالیتهای مجتمع آب سنگین اراک کامل شود، در عرصه‌های کشاورزی، پزشکی و درمان بیماریهای صعب‌العلاج تاثیر زیادی دارد و راهگشای خوبی است.
امام جمعه موقت تهران با تبریک هفته دولت و فرارسیدن سالروز شهادت رجایی و باهنر گفت: شهادت این دو بزرگوار مصیبتی بود که بر ما وارد شد، ارزش شهید رجایی هنوز هم ناشناخته است، او انسانی که در زندان ‪ ۲۲‬ساعت شکنجه را تحمل کرد، اما یارانش را لو نداد.
آیت‌الله جنتی به مقاومت و پایمردی شهید رجایی اشاره کرد و گفت: شهید رجایی زمانی که رییس جمهوری شد بهترین یادگار را از خود بر جای گذاشت و توانست درسی برای همه رییسان جمهوری آینده ایران باقی گذارد.
وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در هفته دولت، گفت: اکنون فرصتی برای خدمتگزاری دولت فراهم شده است. مردم به دولت اعتماد کامل دارند و شعارها و اهداف دولت با مبانی انقلاب، اسلام و امام(س) مطابقت دارد.
خطیب جمعه تهران با بیان اینکه "دولت باید بیشترین استفاده را از این فرصت داشته باشد"، اظهار داشت: دولت شبانه‌روز کار می‌کند و به فکر محبت و جلب اعتماد مردم است و همه باید به این دولت کمک کنند.
آیت‌الله جنتی خطاب به سایر قوا، سازمانها و عموم مردم گفت: هر کمکی که می‌توانید به دولت ارایه دهید تا پیروز شوند چرا که اعضای دولت در عرصه‌های مختلف برای رفع مشکلات و معضلات می‌کوشند.
وی فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص شاخصه‌های اصولگرایی را یادآور شد و گفت: عدالت، انس با خداوند رحمان، اجتناب از اسراف و تبذیر و اتلاف اموال عمومی، خردگرایی و بر اساس منطق کارها را انجام دادن، سعه‌صدر داشتن و تحمل مخالف، اجتناب از هوای نفس شخصی و گروهی، قانونگرایی و قاطعیت از مواردی بشمار می‌روند که از نظر مقام معظم رهبری از شاخصه‌های اصولگرایی است.
امام جمعه موقت تهران گفت: هوای نفس در حکومت اسلامی نباید حاکم باشد و اصولگرایی یعنی عدالتخواهی که شعار دولت امروز است.
آیت‌الله جنتی افزود: در حکومت اسلامی باید با قاطعیت به بیان حق پرداخت و از هوچیگریها نترسید، دنیا هر چه می‌خواهد قضاوت کند، اگر ما می‌خواستیم تحت تاثیر افکار دنیا قرار داشته باشیم، پس چرا انقلاب کردیم و اسلام و قرآن مجید را مطرح ساختیم ؟
وی افزود: ما نباید از پایبندی به اصول و بیان حقایق اسلامی و عمل به اسلام خجالت بکشیم. این یکی از ضعفهایی است که بسیاری از مسلمانان در نقاط مختلف دارند.
دبیر شورای نگهبان گفت: پیشرفتهای علمی از شاخصهای اصولگرایی است، باید علوم در دولت اسلامی و حکومت اسلامی روزافزون پیشرفت کند و هر روز بیشتر از دیروز باشد.
آیت‌الله جنتی با اشاره به اجلاس اخیر خبرگان رهبری گفت: مردم باید با خبرگان آشنا شوند.
وی افزود: همانگونه که ارتش و نیروهای مسلح سالها تلاش می‌کنند، برای روز مبادا که اگر دشمن به حریم ما تجاوز کرد، اخراجش کنند، خبرگان نیز برای روز مبادا کار می‌کنند و نقش آنان سرنوشت ساز است.
امام جمعه موقت تهران گفت: ستون فقرات نظام اسلامی، ولایت فقیه است و اگر ولایت فقیه باقی باشد، پیکره نظام اسلامی استوار است و مطمئن باشید اگر ولایت فقیه ضربه بخورد، پیکره نظام اسلامی ضربه می‌خورد.
آیت‌الله جنتی با اشاره به برگزاری رزمایش ضربت ذوالفقار گفت: ارتشیان نظام جمهوری اسلامی ایران در این رزمایش قدرت خود را در دفاع از همه مرزها و حدود و ثغور کشور با صلابت نشان دادند.
وی افزود: لازم است ملت از نیروهای مسلح که قدرت خود را نمایان ساخت و و دشمن را وادار می‌سازد که افکار توسعه‌طلبانه‌اش را بازنگری داشته باشد، حمایت کند.
آیت‌الله جنتی گفت: عملکرد حزب‌الله لبنان نشان داد گفتمان مقاومت پیروز و گفتمان سازش مردود است.
وی از پیروزی حزب‌الله در برابر دشمن صهیونیستی بعنوان موضوع روز جهان نام برد و گفت: مبارزه حزب‌الله با دشمن مصداق، عینیت و تجسم آیات قرآن است.
خطیب جمعه تهران با اشاره به آیات قرآن افزود: حزب‌الله با یک گروه اندک و با امکانات ضعیف اما سرشار از دلبستگی به خدا در مقابل دشمنی که با عده زیاد همه امکانات را در اختیار داشت، ایستاد و به پیروزی رسید.
آیت‌الله جنتی افزود: دشمن قصد داشت حزب‌الله را بکلی نابود کند و لبنان را اشغال نماید و طرح خاورمیانه جدید را اجرا کنند اما آنها از یاد خدا غافل بودند.
وی از "سیدحسن نصرالله" بعنوان قهرمان جهان اسلام نام برد و افزود:
نام او در تاریخ خواهد ماند و درسی برای جوانان شد.
امام جمعه موقت تهران اضافه کرد: عملکرد سیدحسن نصرالله و جوانان لبنانی نماد قدرت، حکمت و رحمت خدا بود واین امر در حالی واقع شد که جاسوسان اسراییلی در لبنان همه حرکات آنان را کنترل و گزارش می‌کردند.
وی گفت: بمبارانهای لبنان بر اساس گزارش جاسوسان انجام می‌شد و هیچ نقطه‌ای برای یاران حزب‌الله امن نبود و آنان استراحت نداشتند.
دبیر شورای نگهبان با ذکر آیات قرآن گفت: اگر خدا را یاری کنید، خدا نیز شما را یاری می‌کند. با اولیاء شیطان بجنگید زیرا شیطان ضعیف است.
آیت‌الله جنتی تصریح کرد: مقاومت حزب‌الله یک درس است و مسلمانان باید آن را بررسی کنند.
وی خاطرنشان ساخت: در جنگ مذکور آمریکا و اسراییل نزد جهانیان آبروباخته شدند هر چند که برای آنها بخاطر اعمال قبلی‌شان آبرویی باقی نمانده بود.
آیت‌الله جنتی تصریح کرد: تجربه حزب‌الله نشان داد که چنانچه کشورهای اسلامی مردانه مقابل آمریکا بایستند، آمریکا نیز به همین ذلتی دچار خواهد شد که اسراییل در برابر حزب‌الله شد.
وی افزود: مردم دنیا فهمیدند که افسانه قدرت اسراییل واهی است و کشورهای همسایه در برابر او از خود ضعف نشان داده‌اند و پیروزی حزب‌الله این حقیقت را ثابت کرد.
آیت‌الله جنتی ادامه داد: محبوبیت حزب‌الله امروز نزد شیعیان و اهل سنت بیشتر شده و غیرمسلمانانی هم که با تظاهرات گسترده از آنان حمایت کردند، تنفر و انزجار خود را از رژیم اسراییل ابراز داشتند.
وی تاثیر این شکست بر روحیه صهیونیستها و حامیان غربی آن انکارناپذیر است و شکستهای دیگرآنها را به دنبال دارد.
امام جمعه موقت تهران گفت: بر همه مسلمانان واجب است به هر نحوی که می توانند در بازسازی لبنان به حزب‌الله کمک کنند.
وی دربخش دیگری از خطبه اول نماز جمعه با یادآوری اهمیت ماه شعبان و میلاد حضرت ولیعصر (عج) گفت: برگزاری هرچه باشکوهتر بزرگداشت نیمه شعبان اهمیت بسزایی دارد و باید تلاش کنیم تا رضایت آن حضرت را کسب نماییم.
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

دکتر طحان‌ نظیف: لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شد

دکتر طحان نظیف: قانون اساسی ظرفیت‌های فراوانی درباره مشارکت مردم پیش‌بینی کرده/ همه قوا در سال ۱۴۰۳ نسبت به بسترسازی برای جهش تولید با مشارکت مردم تلاش کنند

صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در تمامی حوزه‌های انتخابیه تایید شد/ مرحله دوم ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود

صحت انتخابات مجلس خبرگان رهبری تایید شد/ اعلام صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۵۶ حوزه دیگر + اسامی

آیت‌الله جنتی: امیدواریم سال آینده با تلاش مسئولان و مجلس جدید شاهد پیشرفت سریعتر کشور باشیم

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۲۷ اسفند ۱۴۰۲

بخش اول لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور در شورای نگهبان تایید شد

اعلام صحت انتخابات در ۸۱ حوزه انتخابیه دیگر توسط سخنگوی شورای نگهبان/ تعداد حوزه‌های تاییدشده به ۱۳۳ رسید

۴۵ مصوبه مجلس در سال ۱۴۰۲ در شورای نگهبان بررسی شد/ مانند همه دوره‌ها گزارش‌ها و شکایات داشتیم، اما انتخابات در سلامت کامل برگزار شد

گزارش تصویری آخرین نشست خبری دکتر طحان نظیف در سال ۱۴۰۲

پربازدید ها

نظر شورای نگهبان درباره لایحه برنامه پنجساله هفتم پیشرفت جمهوری اسلامی ایران

آغاز به کار سامانه «مردم ناظر»؛ تمام مردم می‌توانند بر انتخابات نظارت و گزارش تخلفات احتمالی ارسال کنند

دکتر طحان‌نظیف: مشکلی در برگزاری انتخابات وجود ندارد/ تمدید رای‌گیری تا سه ساعت اول با وزارت کشور است

اعلام صحت انتخابات در ۸۱ حوزه انتخابیه دیگر توسط سخنگوی شورای نگهبان/ تعداد حوزه‌های تاییدشده به ۱۳۳ رسید

لایحه کولبری تایید شد و مدت زمان سربازی کاهش یافت/ انتخابات الکترونیک در مرحله دوم برگزار می‌شود

تایید صحت انتخابات مجلس در ۵۲ حوزه انتخابیه از ۱۱ استان/ سخنگوی شورای نگهبان: وضعیت سایر حوزه‌ها در روز‌های آینده اعلام می‌شود

نشست خبری سخنگوی شورای نگهبان شنبه برگزار می‌شود

نظر شورای نگهبان درباره طرح ساماندهی کارکنان دستگاههای موضوع ماده (۲۹) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه

نظر شورای نگهبان درباره آخرین مصوبات مجلس + جزئیات

صحت انتخابات مجلس خبرگان رهبری تایید شد/ اعلام صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۵۶ حوزه دیگر + اسامی