کد خبر: ۱۰۱۶
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۸۷ - ۰۸:۵۷- 20 October 2008
آیت‌الله جنتی:

قدرت‌های مستکبر از دانشمندان به عنوان ابزار استفاده می‌کنند

دبیر شورای نگهبان گفت: امروز استفاده از علم در راه امور نظامی و مقابله با بشریت ابزار دست قدرت‌هایی شده که از عالمان و دانشمندان به عنوان ابزار استفاده می‌کنند.

آیت‌الله احمد جنتی در آیین گشایش سالن مطالعه آیت‌الله میرزا هاشم ‌جنتی در اصفهان اظهار داشت: علم دنیای امروز از مبانی تربیتی و اخلاقی تهی شده‌ و باید علاوه بر کتاب‌های علمی و آموزشی، کتاب‌های تربیتی با موضوع‌هایی نظیر تعلیم و تعلم، فقدان این مبانی را در عصر حاضر پر‌کنند.
وی با تاکید بر وجود و حضور دانشمندان روحانی در دنیای معاصر و امروزی تصریح کرد: کتابخانه‌ها و اندیشمندان ابزاری بزرگ برای ارتقای رشد فرهنگ و علم به نسل آینده هستند.
دبیر شورای نگهبان با اشاره به اینکه حکومت و مردم بدون وجود یکدیگر نمی‌توانند کار کنند، افزود: دولت و ملت باید همانند یک پیکر هماهنگ با هم و در خدمت هم باشند.
وی با بیان اینکه شهرداری‌ها نباید به ناحق و از مردم پول دریافت کنند، تصریح‌ کرد: شهرداری‌ها باید در حدود قانون از مردم پول دریافت کرده، همچنین با دور شدن از قوانین خشک از فشار آوردن به افراد ضعیف خودداری کنند.
آیت‌الله جنتی افزود: مجریان باید بدانند اقشار ضعیف در صورت فشار ناشی از قوانین خشک به سمت دریافت قرض و ربا می‌روند.
وی تصریح کرد: دستگاه‌های دولتی نیز باید از طریق فرهنگ احترام به قانون را به مردم تزریق و با محبت و اخلاق با آنها رفتار کنند.
دبیر شورای نگهبان در ادامه سخنان خود بیان داشت: مرحوم پدرم آیت‌الله ملاهاشم جنتی شرایط یک عالم را در بین مردم دارا بود و از خصوصیت برجسته وی ساده زیستی، بی‌توجهی به‌ مال دنیا و اکتفا کردن به حداقل‌ها بود.
رئیس شورای شهر اصفهان نیز در این مراسم با اشاره به طرح مسجد‌محوری و احیای ‌مساجد در طرح تفضیلی شهر اصفهان اظهار داشت: از پنج سال گذشته تا‌کنون اعتبار مساجد اصفهان از یک‌ میلیارد ‌ریال به 25 میلیارد ریال رسیده است.
عباس ‌حاج‌رسولیها با تاکید بر اینکه برای نخستین بار منشور بودجه در شورای عالی استان‌ها در حال تدوین است، افزود: این در حالی است که برخی از مسئولان رده بالای دولت دوست ندارند اختیارات خود را به شوراها تفویض کنند.
سالن مطالعه آیت‌الله میرزا هاشم جنتی با ۳۰۰ مترمربع وسعت و یک‌هزار متر ربع زیربنا با ‪ ۳۵۰ میلیون تومان اعتبار احداث شده ‌است.
در این مراسم ‪ یک هزار و 100 عنوان کتاب از سوی دبیر شورای نگهبان، ۲۰۰ جلد کتاب از سوی آیت‌الله‌ مظاهری رئیس حوزه علمیه اصفهان و ‪ ۲۰۰ عنوان کتاب نیز از سوی آیت‌الله فقیه ‌امامی رئیس کتابخانه ‌امیرالمومنین اصفهان به این کتابخانه اهدا شد. 

منبع:خبرگزاری فارس

ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

قدردانی آیت‌الله جنتی از عملیات «وعده صادق»/ دوران بی‌پاسخ ماندن جنایات رژیم صهیونیستی سر آمده است

عملیات وعده صادق منطبق بر ضوابط حقوق بین‌الملل بود

اقدام نظامی ایران علیه رژیم صهیونیستی یک دفاع کاملا مشروع بود

آتشفشان قهر ملت‌ها و محور مقاومت صهیونیست‌ها را در شعله‌های آتش خواهد سوزاند / آفرین بر سپاه قهرمان ما

تجلیل آیت‌الله مدرسی‌یزدی از نیروهای مسلح و ابراز امیدواری برای نابودی رژیم صهیونیستی

قدردانی شورای نگهبان از نیروهای مسلح و جبهه مقاومت؛ عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود و ملت‌ها را به نابودی هرچه زودتر رژیم صهیونیستی امیدوار کرد

ایران خویشتنداری لازم را در برابر جنایت رژیم صهیونیستی داشته است

خون پاک شهدای حادثه تروریستی دمشق، مبدأ تحولات بزرگی می شود

تحقق مشارکت مردم در اقتصاد، وظیفه مسؤولین است

پربازدید ها

دکتر طحان نظیف: قانون اساسی ظرفیت‌های فراوانی درباره مشارکت مردم پیش‌بینی کرده/ همه قوا در سال ۱۴۰۳ نسبت به بسترسازی برای جهش تولید با مشارکت مردم تلاش کنند

لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شد

بیانیه شورای نگهبان به مناسبت ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی

بیانیه شورای نگهبان به‌مناسبت فرارسیدن روز قدس؛ صهیونیست‌ها منتظر ضربات جبهه مقاومت و خروش مردم جهان باشند

دکتر طحان‌نظیف: حمله رژیم‌صهیونیستی نقض فاحش کنوانسیون روابط دیپلماتیک ۱۹۶۱ است

الگوی مردم سالاری دینی حرکت جهانی علیه نظام استکباری ایجاد کرد

قدردانی شورای نگهبان از نیروهای مسلح و جبهه مقاومت؛ عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود و ملت‌ها را به نابودی هرچه زودتر رژیم صهیونیستی امیدوار کرد

دکتر طحان نظیف با اشاره راهپیمایی امسال روز قدس: ایستادن در کنار مردم فلسطین و مبارزه با رژیم اشغالگر قدس افتخار ملت ایران است

رژیم صهیونیستی در ماه‌های اخیر چهره واقعی خود را به جهانیان نشان داد

رژیم صهیونیستی تا زمانی که پاسخ محکمی دریافت نکند، دست از جنایت‌ برنمی‌دارد