کد خبر: ۱۰۱۰
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۸۷ - ۱۲:۵۰- 06 October 2008
آیت‌الله جنتی:

دهه فجر آغاز چهارمین دهه انقلاب اسلامی باید باشکوه‌تر باشد

آیت‌الله احمد جنتی از مسوولان ستاد‌های برگزاری دهه فجر خواست در آستانه چهارمین دهه انقلاب اسلامی، برنامه‌های باشکوه‌تری داشته باشند.

به گزارش روابط عمومی شورای نگهبان به نقل از خبرگزاری‌ها، نماینده ولی فقیه و رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی که در همایش مسوولان ستادهای دهه ‌فجر سخن می‌گفت، افزود:‌ باید امسال دهه فجر ما که در آغاز دهه‌ چهارم پیروزی انقلاب اسلامی است، از همیشه پررونق‌تر و پرمعناتر باشد.
وی تاکید کرد: هدف اصلی از این مراسم این است که انقلاب زنده بماند، اهداف انقلاب حفظ شود، نسل جدید انقلاب را باور کند، ‌مومن به انقلاب شود و در این راه مثل نسل قبل با فداکاری و ایثار از انقلاب دفاع کند؛ از این رو نباید توطئه‌ها و تبلیغات سوء دشمن در آنها اثر کند، بلکه جوانان ما باید با ایمان با توطئه‌گران برخورد کنند، ما هم باید آنچه ما را به این هدف می‌رساند تعقیب کنیم تا خدا هم کمک کند و این انقلاب الهی با نگهبانان و پاسدارانش که بندگان صالح خداوند هستند، تداوم پیدا کند.
جنتی افزود: دستگاه‌های مختلف و کسانی که نقشی در حفظ این حرکت دارند باید در تقویت ایمان و عقاید نسل جدید و شکستن توطئه‌های دشمن با هم همکاری کنند و رسانه‌ها و به ویژه رسانه‌ی ملی هم در این راستا نقش تعیین‌کننده‌ و ارزشمندی دارند.
دبیر شورای نگهبان با اشاره به پخش مستند دفاع مقدس از صدا و سیما یادآور شد: جوانان ما باید ببینند چه جانفشانی‌هایی شده تا مملکت ما در دنیا مستقل و مایه افتخار باشد، مردانه مقابل قدرت‌ها بایستد.
رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ادامه داد: رسانه‌ها و دستگاه‌های مختلف هم باید کار کنند، دولت ما بیش از همه باید فعالانه کار کند و گرامیداشت پیروزی انقلاب اسلامی، صرفا یک حرکت نمایشی نباشد، بلکه اقدامی هدفمند باشد؛ زیرا هر مقدار نفوذ و تاثیر آن بیشتر باشد کار بهتری است و به اخلاص هم نزدیک‌تر است، اما اگر این حرکت نمایشی باشد تاثیری نخواهد داشت.
جنتی هم‌چنین خاطرنشان کرد: مردم ما باید باور کنند در یک دریای طوفانی در حال حرکت هستند و امواج ما را اطراف تهدید می‌کنند و جز خدا نمی‌تواند ما را از این موج‌ها نجات دهد.
وی در ادامه با بیان این که به اسلام، تشیع، ولایت فقیه،‌ انقلاب اسلامی و شخصیت انقلاب در گذشته و حال حمله می‌شود، افزود: حتی امام زیر سوال می‌رود و هزاران حرکت برای شکست انقلاب و به زانو درآوردن مملکت و نظام انجام می‌گیرد؛ اما کشور ما درست و پابرجا باقی مانده است.
وی در ادامه با اشاره به وجود مشکلات داخلی اقتصادی، فرهنگی و سیاسی در کشور تاکید کرد: دشمنان می‌خواهند از این مشکلات سوءاستفاده کنند و آنها را بزرگ جلوه دهند تا مردم را به ناامیدی بکشانند و آنان را از نظام و مسوولان جدا کنند.
دبیرشورای نگهبان، ضمن تاکید بر اهمیت انتخابات آتی ریاست‌جمهوری، گفت: حرکت‌های خیلی جدی از سوی دشمن در برهه انتخابات ریاست‌جمهوری اتفاق می‌افتد و اگر بتوانند رییس‌جمهوری را سر کار بیاورند که در باطن با اصول انقلاب همراه نباشد، موفق شده‌اند.
دبیر شورای نگهبان با تاکید بر این که مردم باید هشیار باشند تصریح کرد: اکثر مردم ما امام (ره) را قبول دارند، اما باید بدانیم اصول و شاخصه‌هایی که در حرکت امام (ره) نشان داده شده چیست؟ و هر کس در این نظام بخواهد مسوولیتی به عهده بگیرد باید در عمل شاخصه‌هایی داشته باشند.
وی درباره این معیارها گفت: فردی که مسوولیتی در نظام جمهوری اسلامی قبول می‌کند باید ولایت فقیه را قبول داشته باشد و اگر تزلزلی در این مساله داشته باشد، به نظام اسلامی ضربه می‌زند و هر چه آن مسوولیت بالاتر باشد، آن ضربه بزرگ‌تر است.
جنتی ادامه داد: این فرد باید در عمل طرفدار مستضعفان و مردمی باشد؛ یعنی همان‌طور که امام(ره) مردمی بود، مردمی باشد تا مردم نیز طرفدار و حامی او باشند، به علاوه باید ضد ظلم و سلطه باشد و سلطه بیگانه را به هیچ وجه قبول نکند و اهل سازش با بیگانگان نباشد.
وی عدالت‌طلبی را شاخص دیگر یک فرد مسوول در نظام جمهوری اسلامی برشمرد و گفت: این فرد باید عدالت‌طلب باشد و در عین حال نیز ساده‌زیست باشد؛ چرا که اگر ساده‌زیست نبود، مردمی نیست. مقام نباید این شخص را گول بزند و نباید خود را بالاتر از مردم ببیند. هم‌چنین باید مقتصد باشد، یعنی اهل اسراف و تصرف در امور بیت‌المال نباشد. این‌ها اصول و شاخصه های نظام جمهوری اسلامی ایران و خط امام(ره) است که باید برای مردم بیان شود تا مردم به این انقلاب و حرکت مومن شوند تا به صحنه بیایند و نظام را از خود بدانند و همانطور که اگر دزد به خانه آنها بیاید از خانه‌شان دفاع می‌کنند، از انقلاب نیز دفاع کنند.
آیت‌الله جنتی تصریح کرد: البته باید به وجود مشکلات هم اعتراف کرد. ما نباید حرفی خلاف واقع بزنیم، بلکه باید حقایق را بگوییم، ولی بسیاری از این حقایق لازمه جهاد و یک انقلاب مستمر است، پس باید این لوازم را قبول و در این راه استقامت کرد.
وی با بیان این که در کشور مشکل گرانی وجود دارد، افزود: هر کس بتواند ذره‌ای کمک کند که این مشکل کم شود بر او واجب است که این کار را انجام دهد. نباید این را تنها به گردن دولت انداخت، بلکه همه اعم از علما، دانشگاهیان، تجار، کارگران، کارفرمایان و همه و همه مسوولند و باید در رفع این مشکل گام بردارند.
دبیر شورای نگهبان افزود: برخی مسائل را نمی‌شود کاری کرد و باید تحمل کرد تا دوره خود را بگذراند. ما آینده خوبی داریم و خدا با مردم این مملکت است و اگر حمایت خدا نبود همه چیز ما از دست رفته بود. وقتی خدا حامی است دیگر چه کسی می تواند ما را از پای در بیاورد.
جنتی در ادامه با بیان این که قدرت‌های بیگانه رو به زوال هستند تصریح کرد: ظلم پایدار نیست و این هم مدتی دارد و خدا به آنها مهلت می‌دهد، این طور نیست که هر کس ظلم کرد به طور آنی از پای دربیاید، ولی به هر حال سنت خدا این است که ظلم پایدار نباشد. این مهلت دارد به پایان می‌رسد و آنها به عواقب ظلم خود گرفتار می‌شوند.
وی در پایان گفت: امروز مشکلات اقتصادی گریبان آمریکا و کشورهای اروپایی را گرفته است و مشکلات دیگری هم دارند که آنها را بیان نمی‌کنند. امروز مردم دنیا نسبت به آنها بدبین شده‌اند و آنها از این جهت رو به زوال هستند، ولی در مقابل، ما رو به صعود هستیم.
گفتنی است در ابتدای این مراسم محمدحسین زارع رییس ستاد دهه فجر و مجید ملکی‌تبار قائم‌مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به ارائه گزارشی درباره اهداف و ویژگی‌های مراسم دهه فجر امسال پرداختند.

ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

ششمین دوره مجلس خبرگان اول خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند

گزارش تصویری بازدید آیت‌الله مدرسی یزدی از پژوهشکده شورای نگهبان

شورای نگهبان در اظهارنظر نسبت به مصوبات، حتما به نظرات مشورتی پژوهشکده توجه می‌کند

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

آیت‌الله جنتی: کارگران در صف مقدم دفاع از عزت ملی هستند/ ماجرای طبس یکی از بزرگترین شکست‌های آمریکاست و باید به جهانیان معرفی شود

"وعده صادق" اخلاقی‌ترین عملیات تاریخ نظامی جهان بود

"طرح استفساریه ماده (۵) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی" در شورای نگهبان تایید شد

جلسه هیئت تحریریه فصلنامه دانش حقوق عمومی برگزار شد

واکاوی اصل ۲۲ قانون اساسی در سلسله جلسات شرح مبسوط قانون اساسی

آموزش و پرورش با سرعت درحال تغییر نسل است

پربازدید ها

لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شد

طرح تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها در شورای نگهبان تایید شد

قدردانی شورای نگهبان از نیروهای مسلح و جبهه مقاومت؛ عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود و ملت‌ها را به نابودی هرچه زودتر رژیم صهیونیستی امیدوار کرد

بیانیه شورای نگهبان به مناسبت ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی

بیانیه شورای نگهبان به‌مناسبت فرارسیدن روز قدس؛ صهیونیست‌ها منتظر ضربات جبهه مقاومت و خروش مردم جهان باشند

پیام تسلیت آیت‌الله مدرسی یزدی به مناسبت درگذشت دکتر داودی

قدردانی آیت‌الله جنتی از عملیات «وعده صادق»/ دوران بی‌پاسخ ماندن جنایات رژیم صهیونیستی سر آمده است

تجلیل آیت‌الله مدرسی‌یزدی از نیروهای مسلح و ابراز امیدواری برای نابودی رژیم صهیونیستی

آیت‌الله رضوانی؛ شاگرد مورد اعتماد امام (ره) و تبیین‌گر نظرات فقهی شورای نگهبان/ فقیهی که نقش موثری در بررسی مصوبات مجلس داشت

دکتر طحان‌نظیف: حمله رژیم‌صهیونیستی نقض فاحش کنوانسیون روابط دیپلماتیک ۱۹۶۱ است