کد خبر: ۱۰۰۹
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۸۷ - ۱۴:۲۰- 03 October 2008
آیت‌الله جنتی:

هدف دشمن ایجاد بحران در کشور است

امام جمعه‌ موقت تهران گفت: محاکمه آمریکا در مرکز قدرت خود، ظلم‌ها و اذیت‌های آن و دخالت این کشور در کار مردم دنیا و موضع روشن جمهوری اسلامی را راجع به اسرائیل بیان کردن کار شجاعانه‌ای بود که از سوی رییس جمهور در سازمان ملل انجام شد. این‌ها واقعا ارزشمند است. البته مهم‌تر این است که بتوانیم موضع خود را در همه جا حفظ کنیم.

آیت‌الله جنتی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران اظهار کرد: ماه مبارک خوبی داشتیم، خدا را شکر می‌کنیم که نعمت این ایام دعا و مناجات را به ما عطا کرد. این ماه بسیار پرشور بود، صدا و سیما فعال شده بود، مردم از زبان مراجع تقلید ارشاد می‌شدند. مستند دفاع مقدس هم کار بسیار خوبی بود. امیدواریم صدا و سیما طوری باشد که دیگر اعتراض به حقی به آن نشود. گاهی کارهایی می‌شود که مورد قبول نیست ان‌شاءالله این‌ها هم برطرف شود.
وی افزود: کار اصلی ما وصل به خداست. تا این پیوند بین بنده و خدا برقرار نشود، اگر کار خوبی هم انجام شود ممکن است اثری نداشته باشد. یکسری اعمال وظیفه‌ ماست و مختص به روزهای ماه رمضان نیست. مثل انفاق، خیرات، صله رحم، شرکت در نمازجمعه و قرآن خواندن. هرچه صنوف نمازجمعه گسترده‌تر باشد دشمنان بیشتر حساب کار خود را می‌کنند و هر چه این جماعات خلوت‌تر باشد آن‌ها پرروتر می‌شوند.
رییس شورای نگهبان ادامه داد: غیبت یکی از چیزهایی است که کارهای خوب انسان را از بین می‌برد و اعمال نیک را باطل می‌کند. دستاوردها را حفظ کنیم و به خودمان ضرر نزنیم.
امام جمعه موقت تهران گفت: برگزاری نمایشگاه قرآن کار بسیار خوبی بوده است و اقدامات خوب زیادی شد. حضور مردم در روز قدس هم بسیار گسترده بود. روز قدس محوری است که مسلمانان را دور هم جمع می‌کند، خاص مردم ما نیست مساله‌ حمایت از مظلوم است. اکنون هم گسترش پیدا کرده و در کشورهای مختلف برگزار می‌شود و این نشان از نفوذ جهانی انقلاب اسلامی دارد.
آیت‌الله جنتی با تقدیر از حضور پرشکوه مردم در نماز عید سعید فطر نیز تصریح کرد: چیزی که ما را تهدید می‌کند و دشمن آن را حربه‌ای علیه ما کرده، اختلاف‌افکنی آن هم عمدتا بین شیعه و سنی است. سیاست دیگر آن‌ها تخریب مقامات است. در جلسات خصوصی طراحی کرده‌اند که مقامات را در افکار عمومی تخریب کنند. علاوه بر این‌ها، هدف قرار دادن اقتصاد هم از دیگر اهداف آن‌هاست و بارها گفته‌اند که باید با بحران مقاصد خود را پیش ببریم.
وی خاطرنشان کرد: در این شرایط هوشیاری مردم، رسانه‌ها، فرهنگ‌سازها و مسوولین مورد نیاز است. کسانی که نقشی در مهار تورم دارند باید هر آن‌چه در توان دارند، انجام دهند. حتی جا دارد کسانی ستادی تشکیل دهند و در این باره بحث کنند. البته کارهایی می‌شود اما خوب است از همه افکار استفاده شود.
وی یادآور شد: ما خوشحالیم که اقتصاد آمریکا به پریشانی افتاده و خدا آن‌ها را مجازات می‌کند و این موضوع در حال سرایت به اروپاست. غرض دشمن این است که در کشور ما بحران اقتصادی ایجاد کند.
دبیر شورای نگهبان با اشاره به حضور نیروهای آمریکایی در افغانستان و مرزهای پاکستان، تصریح کرد: آن‌ها از همه‌ حدود تجاوز می‌کنند و همه‌ مرزها را زیر پا می‌گذارند و به هیچ چیز پایبند نیستند. هرجا دل‌شان بخواهد حمله می‌کنند و هرکس را که بخواهند می‌کشند. آن‌ها همه جا را متعلق به خود می‌دانند اما باید منتظر باشند که سیلی محکمی از ناحیه‌ اسلام، مسلمین و انقلاب اسلامی به صورت آن‌ها خواهد خورد.
امام جمعه موقت تهران اظهار کرد: من همین جا لازم می‌دانم از برادر عزیز و مجاهدمان هنیه هم تشکر کنم. او هم پیغام بسیار خوبی برای مردم ما داده و گفته که روز قدس روز عظمت و سرفرازی است که امام بزرگوار این روز را پایه‌گذاری کردند.
وی با اشاره به روز نیروی انتظامی نیز گفت: نیروی انتظامی در حال تجدید حیات است و کارهای خوب و گام‌های مثبتی در مساله‌ امنیت اجتماعی انجام داده است که عمقا و سطحا باید گسترش و ادامه پیدا کند. باید با فساد برخورد شود و از ناحیه‌ای آن را مهار کرد. البته برخورد با مردم باید مهربانانه باشد. نباید الفاظ زشت و تحقیرکننده در برخورد با مردم به کار برد. مسوولان و مردم هم باید با آن‌ها همکاری و کمک کنند که آن‌ها بدانند پشتوانه‌ مردمی دارند.
آیت‌الله جنتی تصریح کرد: ممکن است برخی بهانه‌ای یا نقطه ضعفی پیدا کنند که به نیروی انتظامی حمله کنند اما به هر حال اگر ضعفی هست باید برطرف و در کارهای مثبت هم باید از آن‌ها دفاع شود. مبارزه با مواد مخدر به عنوان یک مساله براندازانه باید جدی‌تر گرفته شود، البته برخوردها خوبی صورت گرفته است. خدا لعنت کند آمریکایی‌ها را که از وقتی به افغانستان آمده‌اند تولید مواد مخدر هم بیشتر شده است.
دبیر شورای نگهبان، در ادامه به آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها و مدارس نیز اشاره کرد و گفت: ان‌شاءالله این سال تحصیلی برای معلمان، اساتید، دانش‌آموزان و دانشگاهیان مبارک باشد. باید سعی کنیم این نسل پاک و پاک‌دل را حفظ کنیم. این‌ها پاک به مدارس و دانشگاه‌ها قدم می‌گذارند، نگذاریم آلوده شوند و کمک کنیم طهارت نفوس، تزکیه و تقوای آن‌ها محفوظ بماند و رشد کند.
وی درباره سفر رییس‌جمهور به نیویورک و سخنرانی وی در سازمان ملل نیز، اظهار کرد: اگر سخنرانی ایشان را در سازمان ملل شنیده باشید می‌بینید که جای تقدیر دارد که یک نفر شجاعانه و از موضع عزت و اقتدار حرف‌های جمهوری اسلامی را بزند. نام خدا را ببرد و آیه‌ قرآن را در آن‌جا بخواند. کسی در آن‌جا جرات نمی‌کند از خدا و پیغمبر نامی ببرد. اگر حرف‌های رهبر عزیزمان را نمی‌گذارند مردم دنیا بشنوند اما حرف‌های رییس‌جمهور به گوش همه دنیا رسید.
امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: محاکمه‌ آمریکا در مرکز قدرت خود ظلم‌ها و اذیت‌های آن و دخالت این کشور در کار مردم دنیا و موضع روشن جمهوری اسلامی را راجع به اسرائیل بیان کردن کار شجاعانه‌ای بود که از سوی رییس‌جمهور در سازمان ملل انجام شد. این‌ها واقعا ارزشمند است. البته مهم‌تر این است که بتوانیم موضع خود را در همه جا حفظ کنیم.
وی با تاکید بر لزوم حفظ مواضع جمهوری اسلامی ایران از سوی سفرا در کشورهای خارجی، اظهار کرد: سفرا نباید از خود ضعف نشان دهند. آن‌ها نماینده‌ انقلاب اسلامی، امام و رهبر هستند. نباید بترسند و باید حرف خود را بزنند.
منبع: ایسنا

ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

دکتر طحان‌ نظیف: لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شد

دکتر طحان نظیف: قانون اساسی ظرفیت‌های فراوانی درباره مشارکت مردم پیش‌بینی کرده/ همه قوا در سال ۱۴۰۳ نسبت به بسترسازی برای جهش تولید با مشارکت مردم تلاش کنند

صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در تمامی حوزه‌های انتخابیه تایید شد/ مرحله دوم ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود

صحت انتخابات مجلس خبرگان رهبری تایید شد/ اعلام صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۵۶ حوزه دیگر + اسامی

آیت‌الله جنتی: امیدواریم سال آینده با تلاش مسئولان و مجلس جدید شاهد پیشرفت سریعتر کشور باشیم

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۲۷ اسفند ۱۴۰۲

بخش اول لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور در شورای نگهبان تایید شد

اعلام صحت انتخابات در ۸۱ حوزه انتخابیه دیگر توسط سخنگوی شورای نگهبان/ تعداد حوزه‌های تاییدشده به ۱۳۳ رسید

۴۵ مصوبه مجلس در سال ۱۴۰۲ در شورای نگهبان بررسی شد/ مانند همه دوره‌ها گزارش‌ها و شکایات داشتیم، اما انتخابات در سلامت کامل برگزار شد

گزارش تصویری آخرین نشست خبری دکتر طحان نظیف در سال ۱۴۰۲

پربازدید ها

دکتر طحان نظیف: قانون اساسی ظرفیت‌های فراوانی درباره مشارکت مردم پیش‌بینی کرده/ همه قوا در سال ۱۴۰۳ نسبت به بسترسازی برای جهش تولید با مشارکت مردم تلاش کنند

نظر شورای نگهبان درباره لایحه برنامه پنجساله هفتم پیشرفت جمهوری اسلامی ایران

آغاز به کار سامانه «مردم ناظر»؛ تمام مردم می‌توانند بر انتخابات نظارت و گزارش تخلفات احتمالی ارسال کنند

دکتر طحان‌نظیف: مشکلی در برگزاری انتخابات وجود ندارد/ تمدید رای‌گیری تا سه ساعت اول با وزارت کشور است

اعلام صحت انتخابات در ۸۱ حوزه انتخابیه دیگر توسط سخنگوی شورای نگهبان/ تعداد حوزه‌های تاییدشده به ۱۳۳ رسید

لایحه کولبری تایید شد و مدت زمان سربازی کاهش یافت/ انتخابات الکترونیک در مرحله دوم برگزار می‌شود

تایید صحت انتخابات مجلس در ۵۲ حوزه انتخابیه از ۱۱ استان/ سخنگوی شورای نگهبان: وضعیت سایر حوزه‌ها در روز‌های آینده اعلام می‌شود

نشست خبری سخنگوی شورای نگهبان شنبه برگزار می‌شود

نظر شورای نگهبان درباره طرح ساماندهی کارکنان دستگاههای موضوع ماده (۲۹) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه

نظر شورای نگهبان درباره آخرین مصوبات مجلس + جزئیات