کد خبر: ۵۱۳۶
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۵- 17 March 2018
دکتر کدخدایی:

هنر انقلاب اسلامی تربیت شهیدانی مثل احمدی روشن و حججی است

سخنگوی شورای نگهبان با تاکید اینکه هنر انقلاب اسلامی تربیت شهیدانی مثل مصطفی احمدی روشن و حججی است گفت: این شهدا رویشهای انقلاب اسلامی هستند.
به گزارش اداره کل روابط عمومی شورای نگهبان، سخنگوی شورای نگهبان با حضور در کنگره مصطفای شهید در کاشان گفت: درگرامیداشت یاد شهدا یادآوری این مطلب مهم است که انقلاب اسلامی به سادگی به دست نیامده است.
دکتر کدخدایی با اظهار خرسندی از حضور در شهر دارالمومنین کاشان و زیارت ام‌البنین شهدای کاشان مادر شهدای بارفروش گفت: از همه عوامل برگزاری کنگره مصطفی احمدی روشن تشکر می‌کنم.
سخنگوی شورای نگهبان با تاکید بر اینکه مصطفی احمدی روشن شهید ملی و متعلق به همه‌ی ایران است، تاکید کرد: استواری این انقلاب مدیون همه آزادگان شهید از جمله شهدای انقلاب، شهدای دفاع مقدس، شهدای هسته‌ای و مدافع حرم و همچنین شهدای قائله و فتنه های اخیر همچون شهید ثنایی و حدادیان است.
دکتر کدخدایی بر ادامه‌ی حرکت در جهت  راه شهدا به منظور پاسداری از شجره طیبه انقلاب اسلامی تأکید کرد و افزود: ما با تبعیت از مقام معظم رهبری، محکم و استوار برای حفظ نظام اسلامی و ارزشهای الهی و انسانی ایستاده ایم.
وی با بیان اینکه خداوند متعال در قرآن کریم تاکید می‌فرماید که ما راه را برای انسان نشان دادیم و خود اوست که با شکرگزاری و عمل صالح مشمول هدایت الهی می شود که در این صورت قطعا مجازات الهی شامل حال کافران خواهد شد.
دکتر کدخدایی تمایز انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی با دیگر انقلاب ها را توجه به ارزشهای الهی و انسانی دانست و افزود: اگرچه در زمان رژیم ستمشاهی مشکلات اقتصادی و سیاسی وجود داشت ولی حرکت انقلابی امام حرف تغییر اوضاع اقتصادی و سیاسی جامعه نبود.
وی با تاکید بر اینکه مسائل اقتصادی و سیاسی ابزاری برای تعالی جامعه اسلامی، انسانیت و ایجاد نظام سیاسی سالم است، اضافه کرد: شعار اصلی مردم در ابتدای انقلاب استقلال، آزادی و حکومت اسلامی بود و در مقابل گروه های چپ و مارکسیستی شعار نان، مسکن و آزادی سر می‌دادند.
دکتر کدخدایی استقلال مورد نظر امام خمینی را عدم وابستگی به بیگانگان در همه زمینه‌ها برشمرد و گفت: اگرچه رژیم طاغوت در زمان خودش ظاهراً یک قدرت منطقه‌ای محسوب می‌شد و  نفت نیز به عنوان ثروت ملی به تاراج گذاشته شده بود اما در حقیقت انتخاب نخست‌وزیر و وزرا هم بدون اجازه بیگانگان به ویژه آمریکایی‌ها امکان پذیر نبود.
سخنگوی شورای نگهبان عزت و سرافرازی امروز ایران اسلامی را مرهون خون شهدای عزیز دانست و گفت: امروز جمهوری اسلامی به برکت خون شهدا سرفراز است و دشمن از همین عصبانی است که چرا شهدای مدافع حرم ما به گونه‌ای عمل کردند که آمریکا نتوانست اهداف شوم خود را پیاده کند و به همین دلیل برنامه های خود را تغییر داد.
دکتر کدخدایی با اشاره به اقرار برخی مقامات اروپایی به توانمندی و تاثیر گذاری ایران اسلامی در سوریه و منطقه گفت : اگر امروز آمریکا در مسائل دیگر دبه می‌کند به دلیل پیروزی و اقتدار ملت ایران در مسائل گوناگون است.
وی با اشاره به ایثارگری دانشمندان و جوانان هسته ای کشورمان گفت: اگر ما تاریخ را ورق بزنیم کی ما تا این حد به پیشرفت های شگرف هسته ای دست پیدا کرده ایم در حالیکه همه این موفقیت‌ها در شرایط تحریم و یک حصر سخت به ثمر نشست و این در حالی بود که به دانشجویان ما اجازه تحصیل در رشته فیزیک هسته ای را هم نمی دادند.
سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به کارشکنی های گوناگون دشمنان در زمینه هسته ای افزود: به رغم همه خرابکاری های فنی و شهید کردن متخصصان و نخبگان علمی ایران اسلامی در زمینه هسته ای خوش درخشیدند، همانطور که جوانان ما در سوریه خوش درخشیدند و این، یعنی مفهوم واقعی استقلال که شهدای هسته‌ای و مدافع حرم معنا کردند.
دکتر کدخدایی اصرار دشمنان بر مذاکرات هسته‌ای را نشان قدرت جمهوری اسلامی دانست و گفت: اگر امروز بحث صنایع موشکی و حقوق بشر را مطرح می کنند، نشان پیروزی ملت بزرگ ایران در سوریه و منطقه است.
سخنگوی شورای نگهبان با بیان اینکه آزادی با ولنگاری متفاوت است گفت: بانوان در جمهوری اسلامی در همه زمینه‌های علمی و حمایت از همسران و فرزندان خود توانستند موجبات رشد و تعالی جامعه را فراهم کنند.
دکتر کدخدایی با اشاره به ضرورت حجاب در همه جوامع افزود: در کشورهای اروپایی نیز آزادی به معنای ولنگاری وجود ندارد و آنها هم حجاب دارند ولی میزان و حدود آن متفاوت است.
وی با تاکید بر اینکه آزادی واقعی در جمهوری اسلامی ایران وجود دارد گفت: امکان نداشت در زمان ستمشاهی کسی حرفی علیه حکومت بزند ولی امروز هر کسی هر حرفی دلش بخواهد می‌زند و حتی توهین هم می کند.
دکتر کدخدایی با اشاره به رمز انتخابات سالم در نظام اسلامی ایران گفت: هر کسی با هر عقیده‌ای نامزد انتخابات می‌شود و مردم به صورت مستقیم نامزد خود را انتخاب می‌کنند در حالی که در زمان طاغوت چنین چیزی وجود نداشت.
سخنگوی شورای نگهبان اجرای احکام اسلامی را یک ضرورت و خواست ملی دانست و افزود: گاهی اگر کوتاهی و نقصی هم است در سایر کشورها هم مشکلات هست ولی نوع آن متفاوت است و این مشکلات در همه جوامع بشری وجود دارد و در همین زمینه هم مسئولان باید در چارچوب قانون و مقررات نیازهای مردم را رفع کنند.
وی هنر انقلاب اسلامی را تربیت شهیدانی مثل مصطفی احمدی روشن و شهید حججی دانست و گفت: شهدای ما نخبه هستند و هر کدام در زمان خود تشخیص دادند که از کیان اسلام انقلاب و وطن دفاع کنند و این شهدا رویشهای انقلاب اسلامی هستند.
دکتر کدخدایی از مصطفی احمدی روشن به عنوان نخبه علمی و نخبه در مدیریت و اجرا که خوش درخشید نام برد و اضافه کرد: بنا به فرموده مقام معظم رهبری سبک زندگی ما باید بگونه‌ای باشد که نخبه پرور باشد.
وی با  اشاره به مقایسه نادرست اوضاع ایران ۸۱ میلیون نفری کنونی با قبل از انقلاب از سوی بعضی خناثان افزود: بعد از انقلاب ما در حصر اقتصادی قرار گرفتیم و علاوه بر ۱۲ میلیارد دلار پول بلوکه شده ایران در آمریکا، شاه و وابستگانش ۳۵ میلیارد دلار ثروت این کشور را به تاراج بردند، اکنون نیز پول‌های ما در مبادلات اقتصادی ایران در بانکهای دیگر کشورها به ناحق ضبط می‌شود ولی با همه این احوال، ایران اسلامی دارای استقلال است، اینها هم با اتکای بر جوانان ما امکان پذیر است.
دکتر کدخدایی گفت : دشمن هر روز به بهانه و تهدیدی استقلال ما را هدف قرار می‌دهد، آنها حتی به قول و وعده خود نیز وفادار نیستند، موافقتنامه برجام که عمدتاً به نفع خودشان هست را نیز قبول ندارند و آن را نقض می‌کنند.
سخنگوی شورای نگهبان هجمه‌های گوناگون به برخی نهادها از جمله شورای نگهبان و قوه قضائیه را موجب خوشنودی دشمنان دانست و گفت: ما نمی‌توانیم بگوییم، طرفدار انقلاب و جمهوری اسلامی هستیم ولی قانون اساسی و نهادهای آن را قبول نداریم.
دکتر کدخدایی با تاکید بر اینکه شورای نگهبان همیشه در خط مقدم نظارت بر انتخابات به منظور جلوگیری از نفوذ قرار دارد گفت: تنها راه برای موفقیت راهی است که احمدی روشن  ترسیم کرد و آن انقلابی عمل کردن، انقلابی فکر کردن و انقلابی ماندن است که مقام معظم رهبری بارها بر این موضوع تأکید کردند.
-----------------
گزارش تصویری سخنرانی دکتر کدخدایی در کنگره ملی مصطفای شهید(پاسداشت دانشمند هسته‌ای شهید مصطفی احمدی روشن)
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

دکتر طحان‌ نظیف: لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شد

دکتر طحان نظیف: قانون اساسی ظرفیت‌های فراوانی درباره مشارکت مردم پیش‌بینی کرده/ همه قوا در سال ۱۴۰۳ نسبت به بسترسازی برای جهش تولید با مشارکت مردم تلاش کنند

صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در تمامی حوزه‌های انتخابیه تایید شد/ مرحله دوم ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود

صحت انتخابات مجلس خبرگان رهبری تایید شد/ اعلام صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۵۶ حوزه دیگر + اسامی

آیت‌الله جنتی: امیدواریم سال آینده با تلاش مسئولان و مجلس جدید شاهد پیشرفت سریعتر کشور باشیم

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۲۷ اسفند ۱۴۰۲

بخش اول لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور در شورای نگهبان تایید شد

اعلام صحت انتخابات در ۸۱ حوزه انتخابیه دیگر توسط سخنگوی شورای نگهبان/ تعداد حوزه‌های تاییدشده به ۱۳۳ رسید

۴۵ مصوبه مجلس در سال ۱۴۰۲ در شورای نگهبان بررسی شد/ مانند همه دوره‌ها گزارش‌ها و شکایات داشتیم، اما انتخابات در سلامت کامل برگزار شد

گزارش تصویری آخرین نشست خبری دکتر طحان نظیف در سال ۱۴۰۲

پربازدید ها

دکتر طحان نظیف: قانون اساسی ظرفیت‌های فراوانی درباره مشارکت مردم پیش‌بینی کرده/ همه قوا در سال ۱۴۰۳ نسبت به بسترسازی برای جهش تولید با مشارکت مردم تلاش کنند

نظر شورای نگهبان درباره لایحه برنامه پنجساله هفتم پیشرفت جمهوری اسلامی ایران

آغاز به کار سامانه «مردم ناظر»؛ تمام مردم می‌توانند بر انتخابات نظارت و گزارش تخلفات احتمالی ارسال کنند

دکتر طحان‌نظیف: مشکلی در برگزاری انتخابات وجود ندارد/ تمدید رای‌گیری تا سه ساعت اول با وزارت کشور است

اعلام صحت انتخابات در ۸۱ حوزه انتخابیه دیگر توسط سخنگوی شورای نگهبان/ تعداد حوزه‌های تاییدشده به ۱۳۳ رسید

لایحه کولبری تایید شد و مدت زمان سربازی کاهش یافت/ انتخابات الکترونیک در مرحله دوم برگزار می‌شود

تایید صحت انتخابات مجلس در ۵۲ حوزه انتخابیه از ۱۱ استان/ سخنگوی شورای نگهبان: وضعیت سایر حوزه‌ها در روز‌های آینده اعلام می‌شود

نشست خبری سخنگوی شورای نگهبان شنبه برگزار می‌شود

نظر شورای نگهبان درباره طرح ساماندهی کارکنان دستگاههای موضوع ماده (۲۹) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه

نظر شورای نگهبان درباره آخرین مصوبات مجلس + جزئیات