کد خبر: ۴۹۵۳
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۲- 28 October 2017
بر مزار شهید حججی

آیت‌ا... جنتی: خاطرات شهید حججی کلاس درس خداپرستی است

دبیر شورای نگهبان گفت: از همه کسانی که با شهید حججی ارتباط داشتند، خواهش می‌کنم هر خاطره‌ای که از وی دارند بنویسند. این‌ها همه درس خداپرستی است و در هیچ کلاسی چنین درسی داده نمی‌شود.
به گزارش اداره کل روابط عمومی شورای نگهبان، حضرت آیت‌الله احمد جنتی پس از حضور در منزل پدر شهید محسن حججی به اتفاق خانواده این شهید بزگوار بر مزار وی حاضر شدند.
دبیر شورای نگهبان اظهار داشت: من زبانم قاصرتر از آن است که بخواهم در مورد شهید حججی صحبت کنم و خودم را قابل نمی‌دانم. خداوند درباره شهید صحبت کرده‌ است «إِنَّ اللَّهَ یُحِبُّ الَّذینَ یُقاتِلونَ فی سَبیلِهِ صَفًّا کَأَنَّهُم بُنیانٌ مَرصوص»؛ خدا دوست دارد کسانی که با بنیان استوار در مقابل دشمنان ایستاده و می‌جنگند. خداوند مقام و منزلت شهدا را در قرآن بیان کرده است.
وی تصریح کرد: شهادت مقامی است که امام علی (ع) در انتظارش بود؛ امامی که همه فضائل در وجودش بود. عبادات، نماز، مناجات شبانه، یتیم‌نوازی و همه آن چه که در مورد یک بشر می‌توان متصور بود، در وجود امام علی (ع) وجود داشت با این حال حضرت به همه خواسته‌هایش رسیده و فقط یک خواسته شهادت باقی مانده بود و همواره در انتظار شهادت بودند.
آیت‌الله جنتی خاطرنشان کرد: زمانی که شمشیر ابن ملجم ملعون بر فرق مبارک امیر المؤمنین (ع) رسید، ایشان فرمودند که فزت و رب الکعبه؛ به خدای کعبه فائز شدم. من نمی‌توانم در مورد این شهید بزرگوار صحبت کنم.
وی با تأکید بر لزوم حفظ و ثبت خاطرات شهید حججی گفت: از همه کسانی که با شهید حججی ارتباط داشتند، پدر، همسر، هم‌رزمان و همکلاسی‌هایش خواهش می‌کنم هر خاطره‌ای که از وی دارند بنویسند که خود شبه کتابخانه‌ای خواهد شد. این‌ها همه درس و کتاب خداپرستی است. در هیچ کلاسی چنین درسی داده نمی‌شود. اگر صدها معلم بیایند هیچ قابل قیاس با این کلاس بزرگ نیست.
دبیر شورای نگهبان ادامه داد: اگر عزت، افتخار و امنیت داریم و در مقابل دشمن ایستادگی و مقاومت‌ می‌کنیم همه به خاطر خون این عزیزان است. چه پیغمبران زیادی که در کنار آنها خداپرستانی جنگیدند و هیچ سستی و ضعفی از خود نشان ندادند و ترسی از مرگ نداشتند و به استقبال مرگی ‌می‌رفتند که همه از آن فرار می‌کردند. در رأس آنها امام علی (ع) بودند که فرمودند: عشق و علاقه من به مرگ از اشتیاق کودک شیرخوار به پستان مادرش بیشتر است.
وی خاطرنشان کرد: امام علی (ع) استاد شهیدان است و امام حسین (ع) نیز در کلاس درس امیر المؤمنین (ع) رشد و پرورش یافته بود. درس علوی خوانده بود. حضرت علی اکبر و حضرت قاسم علیهما السلام نیز در این کلاس، درس خوانده بودند که در روز عاشورا این چنین جانفشانی کردند.
آیت‌الله جنتی با اشاره به ایام اسارت اهل بیت عصمت و طهارت (س) اظهار کرد: اگر خدا به ما عزتی داد که آمریکا را شکست دادیم و هیبت آمریکا را بر باد دادیم، به برکت خون این شهدا بود و به برکت شهادت عزیز شدیم.
وی در پایان با تجلیل از مقام شامخ بنیانگذار جمهوری اسلامی اضافه کرد: آن کس که راه امام حسین (ع) را به همه نشان داد امام خمینی (ره) بود. امام نیز شاگرد این مکتب بود و ان‌شاءا... خداوند همه ما را با آنها محشور فرماید و توفیق حرکت همه مردم ایران در این راه را عنایت فرماید. هر کسی هم که قصد خلل و سد کردن این راه را دارد خداوند ذلیل کند. خداوند امام خامنه‌ای را نیز که ادامه دهنده راه امام خمینی (ره) است محفوظ و دشمنانش را ذلیل نماید.
---------------------
گزارش تصویری/دیدار آیت‌الله جنتی با خانواده شهیدحججی
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

ششمین دوره مجلس خبرگان اول خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند

گزارش تصویری بازدید آیت‌الله مدرسی یزدی از پژوهشکده شورای نگهبان

شورای نگهبان در اظهارنظر نسبت به مصوبات، حتما به نظرات مشورتی پژوهشکده توجه می‌کند

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

آیت‌الله جنتی: کارگران در صف مقدم دفاع از عزت ملی هستند/ ماجرای طبس یکی از بزرگترین شکست‌های آمریکاست و باید به جهانیان معرفی شود

"وعده صادق" اخلاقی‌ترین عملیات تاریخ نظامی جهان بود

"طرح استفساریه ماده (۵) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی" در شورای نگهبان تایید شد

جلسه هیئت تحریریه فصلنامه دانش حقوق عمومی برگزار شد

واکاوی اصل ۲۲ قانون اساسی در سلسله جلسات شرح مبسوط قانون اساسی

آموزش و پرورش با سرعت درحال تغییر نسل است

پربازدید ها

لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شد

طرح تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها در شورای نگهبان تایید شد

قدردانی شورای نگهبان از نیروهای مسلح و جبهه مقاومت؛ عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود و ملت‌ها را به نابودی هرچه زودتر رژیم صهیونیستی امیدوار کرد

بیانیه شورای نگهبان به مناسبت ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی

بیانیه شورای نگهبان به‌مناسبت فرارسیدن روز قدس؛ صهیونیست‌ها منتظر ضربات جبهه مقاومت و خروش مردم جهان باشند

پیام تسلیت آیت‌الله مدرسی یزدی به مناسبت درگذشت دکتر داودی

قدردانی آیت‌الله جنتی از عملیات «وعده صادق»/ دوران بی‌پاسخ ماندن جنایات رژیم صهیونیستی سر آمده است

تجلیل آیت‌الله مدرسی‌یزدی از نیروهای مسلح و ابراز امیدواری برای نابودی رژیم صهیونیستی

آیت‌الله رضوانی؛ شاگرد مورد اعتماد امام (ره) و تبیین‌گر نظرات فقهی شورای نگهبان/ فقیهی که نقش موثری در بررسی مصوبات مجلس داشت

دکتر طحان‌نظیف: حمله رژیم‌صهیونیستی نقض فاحش کنوانسیون روابط دیپلماتیک ۱۹۶۱ است