کد خبر: ۹۷۴۹
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۲- 20 December 2023
در دانشگاه مازندران برگزار شد؛

نشست علمی با عنوان "نقش دیوان عدالت اداری در صیانت از قانون اساسی"

نشست علمی با عنوان"نقش دیوان عدالت اداری در صیانت از قانون اساسی" با حضور دکتر مولابیگی عضو حقوقدان شورای نگهبان در دانشگاه مازندران برگزار شد.

نشست علمی با عنوان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای نگهبان به نقل از ایسنا، به مناسبت روز قانون اساسی، نشست علمی با عنوان"نقش دیوان عدالت اداری در صیانت از قانون اساسی" با حضور دکتر غلامرضا مولابیگی عضو حقوق‌دان شورای نگهبان و معاون سابق قضایی دیوان و استقبال پرشور دانشجویان در دانشگاه مازندران برگزار شد.

در این نشست که توسط مرکز پژوهشی مشترک قوه قضاییه و دانشگاه مازندران با همکاری انجمن علمی حقوق و حمایت معاونت‌های فرهنگی و اجتماعی و پژوهش و فناوری دانشگاه برگزار شد، دکتر سیدباقر حسینی مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، بر ضرورت مطالبه‌گری در خصوص اجرای اصول قانون اساسی به ویژه اصول مبتنی بر مبانی اعتقادی و اخلاقی در جهت رشد فضایل اخلاقی و معنوی در جامعه تاکید کرد.

دکتر مولابیگی عضو حقوقدان شورای نگهبان نیز در این نشست ضمن ابراز خرسندی از حضور در دانشگاه مازندران، به تشریح ابعاد مختلف استناد دیوان عدالت اداری به قانون اساسی، نقش این نهاد در صیانت از این میثاق ملی و دینی و البته چالش‌های حقوقی موجود در این زمینه پرداخت.

نشست علمی با عنوان

در ادامه، دانشجویان و شماری از اعضای هیات علمی دانشکده به طرح پرسش پرداخته و پاسخ‌های خود را از سخنران جلسه دریافت کردند.

یادآور می‌شود، در انتهای این جلسه که با حضور دکتر مرتضی علویان معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه، هیات رییسه، اعضای هیات علمی و دانشجویان دانشکده حقوق و علوم سیاسی برگزار گردید، لوح قدردانی ریاست دانشگاه توسط مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه به دکتر مولابیگی تقدیم شد.

نشست علمی با عنوان

لازم به ذکر است دکتر مولابیگی پس از پایان نشست مذکور، در گفت‌وگویی صمیمانه با اعضای انجمن علمی حقوق و با حضور برخی اعضای هیات علمی دانشکده، به پرسش‌های ایشان پاسخ داده و مطالبات دانشجویان را نیز شنید.

انتهای پیام/

ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

رئیس مجلس خبرگان رهبری: آیت‌الله رئیسی نمونه اتَم و اکمَل مدیران انقلابی و ولایی بود

سخنگوی شورای نگهبان: معاون اول رئیس‌جمهور با موافقت مقام معظم رهبری عهده‌دار امور است

بیانیه شورای نگهبان در پی شهادت رئیس‌جمهور و همراهانش؛ خدمات آیت‌الله رئیسی فراموش نخواهد شد/ ایران اسلامی به مسیر افتخارآمیزش ادامه خواهد داد

سخنگوی شورای نگهبان: طبق قانون اساسی خللی در اداره کشور به وجود نمی‌آید/ انتخابات ریاست‌جمهوری ظرف ۵۰ روز آینده برگزار می‌شود

سخنگوی شورای نگهبان: ان‌شاالله خبر سلامتی رئیس‌جمهور، ملت ایران را شادمان کند

همه باید همت کنند تا مشکلات معیشتی حل شود

بازدید دکتر صادقی مقدم از غرفه انتشارات پژوهشکده شورای نگهبان

افکار عمومی مهم‌ترین ابزار حقوق بشر در قبال مسئله غزه است

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

توصیه آیت‌الله جنتی به منتخبان مجلس دوازدهم؛ اولویت اصلی چاره‌اندیشی برای حل مشکلات کشور باشد

پربازدید ها

نظر شورای نگهبان درباره لایحه حمایت از خانواده از طریق ترویج فرهنگ عفاف و حجاب

انتخابات مرحله دوم در ۸ حوزه انتخابیه تمام الکترونیک برگزار می‌شود/ متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تایید شده؛ اجرای آن منوط به ابلاغ برنامه هفتم است

سخنگوی شورای نگهبان: طبق قانون اساسی خللی در اداره کشور به وجود نمی‌آید/ انتخابات ریاست‌جمهوری ظرف ۵۰ روز آینده برگزار می‌شود

نظر شورای نگهبان درباره آخرین مصوبات مجلس و اساسنامه‌های دولت + جزئیات

طرح تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها در شورای نگهبان تایید شد

ششمین دوره مجلس خبرگان اول خرداد با پیام رهبر معظم انقلاب آغاز به کار می‌کند

توضیحات سخنگوی شورای نگهبان درباره تایید طرح تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها

معلمان به شورای نگهبان آمدند/ دکتر طحان‌نظیف: بسیاری از ناظران انتخاباتی فرهنگیان هستند

شورای نگهبان، آماده دریافت گزارش تخلف احتمالی نامزد‌ها است

"طرح استفساریه ماده (۵) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی" در شورای نگهبان تایید شد