کد خبر: ۴۹۰۴
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۷- 02 September 2017
آیت الله جنتی در خطبه‌های نماز عید قربان:

دولت هوشیارانه مراقب ورود فتنه‌گران باشد/وظیفه اصلی دولت دوازدهم بهبود وضعیت اقتصادی و معیشتی است

نماز باشکوه سعادت و بندگی در روز سعید قربان در مسجد مقدس جمکران به امامت آیت‌الله احمد جنتی برگزار شد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی شورای نگهبان، آیت‌الله جنتی در خطبه‌های نماز عید سعید قربان، با اشاره به توصیه‌ای قرآن کریم به تقوای الهی اظهار داشت: اهمیت تقوا به خاطر این است که انسان از آینده خود خبر ندارد و در چنین شرایطی بهترین توشه و ذخیره تقوا است.
وی با بیان اینکه تقوای الهی با اخلاص درهم‌تنیده است و هیچ عملی بدون اخلاص از درگاه ربوبی پذیرفته نخواهد شد بنابراین خالص کردن نیت و اعمال نیک‌انجام دادن می‌تواند وسیله‌ای برای سعادت بشر شود، افزود: باید در جامعه به فکر نیازمندان و از وسیله‌ای برای کمک و یاری آن‌ها استفاده برد و این ده روز بین عید قربان و عید غدیر یکی از بهترین ایام برای این قبیل ایام است.
دبیر شورای نگهبان با تأکید بر ایمان بی‌نظیر حضرت ابراهیم(ع) تصریح کرد: امتحان حضرت ابراهیم(ع) در ذبح فرزندش اسماعیل یکی از سخت‌ترین امتحان‌های الهی برای اولیای الهی بود که معلوم نیست هر فردی از آن پیروز بیرون بیاید اما حضرت ابراهیم(ع) در آن نمره قبولی گرفت.
رئیس مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: فلسفه و هدف قربانی کردن در اسلام نیز اطعام آن به فقرا و نیازمندان جامعه است که اگر مخلصانه انجام شود و برای رضایت الهی انجام بگیرد با اولین قطره خون این قربانی تمام گناهان صاحب آن آمرزیده می‌شود.
وی با انتقاد از وجود خیل فقرا و نیازمندان در جامعه تأکید کرد: این ننگ برای نظام است که یک نفر فقیر با شکم گرسنگه شب را سحر کند و وظیفه اصلی دولت دوازدهم نیز در درجه نخست بهبود وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم است.
 

آیت‌الله جنتی با اشاره به مجاهدت‌های شهید رجایی عنوان کرد: پست و مقام هرگز رجایی و باهنر را در خود هضم نکرد و اخلاص و نیت کاری آن‌ها بود که شهادت را در نهایت نصیب آن‌ها کرد.
وی با تأکید بر معارف عرفانی بی‌نظیر دعای عرفه امام حسین(ع) ابراز کرد: این دعای شریف یک دعای عاشقانه بین بنده و معبود است و انسان را نسبت به اصل وجود خویش آگاه می‌کند.
دبیر شورای نگهبان تصریح کرد: عید غدیر، عید بزرگ اسلام و عید ولایت است که در منطق اسلام نسبت به تمام مسائل دیگر ارجحیت دارد و قوام تمام احکام اسلامی به وجود ولایت بستگی دارد و اسلام بدون ولایت اسلام سازش‌کاری و بی‌تفاوتی است.
آیت‌الله جنتی با تأکید بر جایگاه ویژه ولی‌فقیه در دوران غیبت گفت: متولی جامعه اسلامی در دوران غیبت ولی‌فقیه عادل و آگاهی است که نسبت به تمام مسائل احاطه دارد که این ویژگی‌ها در امام راحل و مقام معظم رهبری هر دو جلوه‌گر است.
دبیر شورای نگهبان ادامه داد: اطاعت از ولی‌فقیه مانند اطاعت از امام زمان واجب است چراکه هر دو در پی اجرای دستور خداوند در جامعه است که حساسیت رهبری نیز نسبت به مسئله فتنه از همین مسائل برخاسته است.
وی با توصیه بر دولت برای هوشیاری در برابر نفوذ استکبار جهانی در دستگاه‌های مختلف اجرایی کشور تصریح کرد: دولت مراقب باشد فتنه گران در داخل دولت وارد نشوند و دشمنان انقلاب به اهداف و منویات خود نائل نشوند.
دبیر شورای نگهبان خاطرنشان کرد: فتنه 88 خط قرمز نظام است چراکه هدف آن‌ها براندازی نظام بود و مجرمان فتنه بدترین مجرمان تاریخ انقلاب اسلامی بودند که 7 ماه کشور را در آشوب داخل کردند.
آیت‌الله جنتی بابیان خطرات وجود فتنه در جامعه تأکید کرد: فتنه‌گر باید نابود شود و از بین برود تا نظام ایمن شود.
وی با قدردانی از حضور مردم در عرصه‌های مختلف کشور ابراز کرد: آن چیزی که ایران را در طول چهار دهه اخیر ایمن کرده و در مقابل هجمه‌ها و تهدیدات ایستادگی کرده حضور همیشگی مردم درصحنه‌ها و پشتیبانی از ولایت‌فقیه بوده است.
وی با تأکید بر مجاهدت‌های شهید مدافع حرم محسن حججی افزود: موج اخلاص و ازخودگذشتگی این شهید بزرگوار تمام کشور را در نوردیده است که نظیر چنین شهیدانی در کشور ما کم است.
---------------------------
گزارش تصویری اقامه نماز عید قربان به امامت آیت الله جنتی در مسجد مقدس جمکران
 
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

آتشفشان قهر ملت‌ها و محور مقاومت صهیونیست‌ها را در شعله‌های آتش خواهد سوزاند / آفرین بر سپاه قهرمان ما

تجلیل آیت‌الله مدرسی‌یزدی از نیروهای مسلح و ابراز امیدواری برای نابودی رژیم صهیونیستی

قدردانی شورای نگهبان از نیروهای مسلح و جبهه مقاومت؛ عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود و ملت‌ها را به نابودی هرچه زودتر رژیم صهیونیستی امیدوار کرد

ایران خویشتنداری لازم را در برابر جنایت رژیم صهیونیستی داشته است

خون پاک شهدای حادثه تروریستی دمشق، مبدأ تحولات بزرگی می شود

تحقق مشارکت مردم در اقتصاد، وظیفه مسؤولین است

رژیم صهیونیستی تا زمانی که پاسخ محکمی دریافت نکند، دست از جنایت‌ برنمی‌دارد

رژیم صهیونیستی در ماه‌های اخیر چهره واقعی خود را به جهانیان نشان داد

صهیونیسم جهانی از صحنه روزگار محو خواهد شد

ما از مردم غزه تا نابودی رژیم صهیونیستی حمایت می‌کنیم

پربازدید ها

دکتر طحان نظیف: قانون اساسی ظرفیت‌های فراوانی درباره مشارکت مردم پیش‌بینی کرده/ همه قوا در سال ۱۴۰۳ نسبت به بسترسازی برای جهش تولید با مشارکت مردم تلاش کنند

اعلام صحت انتخابات در ۸۱ حوزه انتخابیه دیگر توسط سخنگوی شورای نگهبان/ تعداد حوزه‌های تاییدشده به ۱۳۳ رسید

صحت انتخابات مجلس خبرگان رهبری تایید شد/ اعلام صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۵۶ حوزه دیگر + اسامی

صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در تمامی حوزه‌های انتخابیه تایید شد/ مرحله دوم ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود

بخش اول لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور در شورای نگهبان تایید شد

لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شد

آیت‌الله جنتی: امیدواریم سال آینده با تلاش مسئولان و مجلس جدید شاهد پیشرفت سریعتر کشور باشیم

بیانیه شورای نگهبان به مناسبت ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۲۷ اسفند ۱۴۰۲

بیانیه شورای نگهبان به‌مناسبت فرارسیدن روز قدس؛ صهیونیست‌ها منتظر ضربات جبهه مقاومت و خروش مردم جهان باشند