کد خبر: ۵۴۸۵
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۴- 25 December 2018
آیت الله جنتی:

آیت‌الله هاشمی شاهرودی به حق مجتهد و از نظر علمی برازنده بود

دبیر شورای نگهبان: آیت‌الله هاشمی شاهرودی به حق مجتهد و از نظر علمی برازنده بودند که مقالات و کتاب‌های علمی متعدد ایشان موید این موضوع است.
به گزارش اداره کل روابط عمومی شورای نگهبان، آیت الله جنتی در گفت‌وگو با خبرگزاری صدا و سیما با اشاره به ارتحال آیت‌الله هاشمی شاهرودی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و عضو فقهای شورای نگهبان گفت: رحلت ایشان مصیبتی بود که بر ما وارد شد، آیت‌الله شاهرودی مدت زیادی در بستر بیماری بودند و سختی زیادی بر ایشان گذشت که انشاالله اجرش را در آخرت می‌گیرند. تِلْکَ الدَّارُ الْآخِرَةُ نَجْعَلُهَا لِلَّذِینَ لَا یُرِیدُونَ عُلُوًّا فِی الْأَرْضِ وَلَا فَسَادًا ۚ وَالْعَاقِبَةُ لِلْمُتَّقِینَ".
وی آیت‌الله هاشمی شاهرودی را  به لحاظ علمی، سیاسی، اجتماعی و شخصیتی دارای جایگاه برازنده دانست و با  با تاکید بر اینکه وجود این عالم وارسته پرخیر و برکت بود، اظهار داشت: رحلتشان واقعا برای ما حزن و اندوه به بار آورد.
دبیر شورای نگهبان درباره فعالیت‌های سیاسی آیت‌‌الله هاشمی شاهرودی در عراق و ایران نیز تصریح کرد: ایشان از بنیان‌گذاران مجلس اعلای عراق و در ایران نیز عضو فقهای شورای نگهبان، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، رئیس هیئت عالی حل اختلاف و تنظیم روابط قوای سه‌گانه و عضو مجلس خبرگان رهبری بودند که در همه این عرصه‌ها صاحب نظر بوده و منشاء خدمات زیادی شدند.
آیت‌الله جنتی ادامه داد: آیت‌الله هاشمی شاهرودی به حق مجتهد و از نظر علمی برازنده بودند که مقالات و کتاب‌های علمی متعدد ایشان موید این موضوع است.
وی تاسیس موسسه دائره المعارف فقه اسلامی بر مذاهب اهل بیت (علیهم السلام) را از جمله اقدامات ارزشمند آیت‌الله هاشمی شاهرودی برشمرد و گفت: ایشان این موسسه را با نظر مقام معظم رهبری تاسیس کردند که بسیار پرخیر و بابرکت است.  
دبیر شورای نگهبان با بیان اینکه آیت‌الله هاشمی شاهرودی یک شخصیت علمی و صاحب نظر بودند، ابراز داشت: در بحث‌های فقهی شورای نگهبان نظرات ایشان کاملا حساب شده و پخته بود.
آیت‌الله جنتی با بیان اینکه آیت‌الله هاشمی شاهرودی مورد احترام همه بودند، خاطرنشان کرد: ایشان از شاگردان بارز و مورد اعتماد آیت‌الله خویی بودند، حتی بعضی از مواقع سوالات مکتوبی که از آیت‌الله خویی پرسیده می‌شد به ایشان ارجاع می‌دادند که این موضوع نیز نشان دهنده مقام بالای علمی آیت‌الله هاشمی شاهرودی است.
وی فقدان آیت‌الله هاشمی شاهرودی را خلاء محسوس برای نظام دانست و ابراز امیدواری کرد: خداوند به لطف خود این خلاء را برطرف کند.
دبیر شورای نگهبان با بیان اینکه کارهای آیت‌الله هاشمی شاهرودی ارزش شهادت را داشت که امیدوارم خداوند ایشان را با شهدا محشور کند، گفت: بنده از ارادتمندان آن مرحوم هستم و ارادتم به ایشان قلبی است.
آیت‌الله جنتی در پایان رحلت آیت‌الله هاشمی شاهرودی را به محضر حضرت ولیعصر (عج)، مقام معظم رهبری، خانواده محترم، همسر و فرزندان آن عالم فرزانه، مریدان و ارادتمندان ایشان و ملت شریف ایران تسلیت گفت و تصریح کرد: امیدوارم که خداوند درجاتشان را متعالی و با اجداد طاهرینشان محشور فرماید.
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

دکتر طحان‌ نظیف: لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شد

دکتر طحان نظیف: قانون اساسی ظرفیت‌های فراوانی درباره مشارکت مردم پیش‌بینی کرده/ همه قوا در سال ۱۴۰۳ نسبت به بسترسازی برای جهش تولید با مشارکت مردم تلاش کنند

صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در تمامی حوزه‌های انتخابیه تایید شد/ مرحله دوم ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود

صحت انتخابات مجلس خبرگان رهبری تایید شد/ اعلام صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۵۶ حوزه دیگر + اسامی

آیت‌الله جنتی: امیدواریم سال آینده با تلاش مسئولان و مجلس جدید شاهد پیشرفت سریعتر کشور باشیم

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۲۷ اسفند ۱۴۰۲

بخش اول لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور در شورای نگهبان تایید شد

اعلام صحت انتخابات در ۸۱ حوزه انتخابیه دیگر توسط سخنگوی شورای نگهبان/ تعداد حوزه‌های تاییدشده به ۱۳۳ رسید

۴۵ مصوبه مجلس در سال ۱۴۰۲ در شورای نگهبان بررسی شد/ مانند همه دوره‌ها گزارش‌ها و شکایات داشتیم، اما انتخابات در سلامت کامل برگزار شد

گزارش تصویری آخرین نشست خبری دکتر طحان نظیف در سال ۱۴۰۲

پربازدید ها

دکتر طحان نظیف: قانون اساسی ظرفیت‌های فراوانی درباره مشارکت مردم پیش‌بینی کرده/ همه قوا در سال ۱۴۰۳ نسبت به بسترسازی برای جهش تولید با مشارکت مردم تلاش کنند

نظر شورای نگهبان درباره لایحه برنامه پنجساله هفتم پیشرفت جمهوری اسلامی ایران

آغاز به کار سامانه «مردم ناظر»؛ تمام مردم می‌توانند بر انتخابات نظارت و گزارش تخلفات احتمالی ارسال کنند

دکتر طحان‌نظیف: مشکلی در برگزاری انتخابات وجود ندارد/ تمدید رای‌گیری تا سه ساعت اول با وزارت کشور است

اعلام صحت انتخابات در ۸۱ حوزه انتخابیه دیگر توسط سخنگوی شورای نگهبان/ تعداد حوزه‌های تاییدشده به ۱۳۳ رسید

لایحه کولبری تایید شد و مدت زمان سربازی کاهش یافت/ انتخابات الکترونیک در مرحله دوم برگزار می‌شود

تایید صحت انتخابات مجلس در ۵۲ حوزه انتخابیه از ۱۱ استان/ سخنگوی شورای نگهبان: وضعیت سایر حوزه‌ها در روز‌های آینده اعلام می‌شود

نشست خبری سخنگوی شورای نگهبان شنبه برگزار می‌شود

نظر شورای نگهبان درباره طرح ساماندهی کارکنان دستگاههای موضوع ماده (۲۹) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه

نظر شورای نگهبان درباره آخرین مصوبات مجلس + جزئیات