کد خبر: ۵۵۴۱
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۰- 06 February 2019
آیت الله شب زنده دار:

امام راحل با اعتماد به نصرت الهی انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند

عضو فقهای شورای نگهبان منشأ قاطعیت و اراده حضرت امام را اعتماد و توکل بر خدا دانست و گفت: امام راحل با اعتماد به نصرت الهی انقلاب را به پیروزی رساند.
به گزارش اداره کل روابط عمومی شورای نگهبان به نقل از خبرگزاری رسا، آیت الله محمدمهدی شب زنده دار عضو فقهای شورای نگهبان در جلسه درس اخلاق خود به فرازهایی از دعای شریف مکارم الاخلاق اشاره کرد و گفت: انسان باید تلاش کند که نیت کارهای او کامل و خالص باشد.
وی افزود: بالاترین مسأله برای انسان به ویژه نسبت به عقاید حقه این است که نفس به جایی برسد که یقین به عقاید حقه داشته باشد، اگر این یقین حاصل شود امور دیگر انسان سامان داده خواهد شد، اگر انسان یقین به مبدأ و معاد داشته باشد اثر قهری آن اخلاص پیدا کردن است.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که عقل انسان اجازه نمی دهد که دارایی با ارزش خود را با مسائل بی ارزش عوض کند، اظهار داشت: عمر انسان جایگزینی ندارد، انسان با عمر خود می تواند رضای الهی و سعادت ابدی را تأمین کند یا این که تنها به امور گذرای دنیوی بپردازد.
وی ادامه داد: یقین سبب می شود که اخلاق و عمل انسان دست شود؛ اخلاص، خوش اخلاقی، زهد، عدالت، تقوا و انصاف نتیجه یقین انسان خواهد بود؛ لذت واقعی طلبگی وقتی حاصل می شود که چنین صفاتی وجود داشته باشد.
آیت الله شب زنده دار با بیان این که طلاب باید در صدد معارف بلند و ارزش های والای الهی باشند، ابراز داشت: انسان باید ابدیت خود را به ابدیت با شکوه تبدیل کند نه این که سرمایه های خود را هدر دهد، جوانان فرصت دارند که خود را به مقامات عالیه الهی برسانند.
وی عنوان کرد: حیف است که عمر انسان تمام شود و نتواند بهره لازم را از آن برای سعادت ابدی ببرد، انسان باید از نظر برهان و دلیل خود را قانع کند اما این موضوع به تنهایی کفایت نمی کند چرا که اوهام و تخیلات به انسان هجوم می آورد.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به حالات معنوی مرحوم حضرت امام خاطرنشان کرد: امام راحل نسبت به وعده نصرت الهی اعتقاد جازم داشتند که اگر کسی خدا را یاری کند خدا او را یاری خواهد کرد، منشأ قاطعیت و اراده و پیروزی ایشان همین اعتماد و توکل بر خداوند متعال است.
وی اضافه کرد: یقین به معاد، مسؤولیت و قیامت بود که سبب شد امام راحل در راهی که تشخیص دادند وظیفه است محکم گام بردارد، یقین انسان را به حرکت وامی دارد و انسان را از غیر از خداوند متعال مأیوس می کند.
آیت الله شب زنده دار با بیان این که کسی که یقین و اطمینان دارد رضایت الهی را ملاک کار خود قرار می دهد و اقبال و ادبار مردم در او اثری ندارد، گفت: کسی که یقین دارد وقتی که به خواسته خود نمی رسد دیگران را ملامت نمی کند.
وی افزود: از دیگر ویژگی های یقین این است که انسان از چیزی جز خداوند متعال نترسد، اگر انسان همه چیز را از خدا بداند از هیچ چیز نخواهد ترسید؛ برای رفع مشکلات انقلاب و جامعه تشیع و رسیدن به مقامات عالی و عقاید جازم باید به ائمه طاهرین(ع) به ویژه حضرت زهرا(س) توسل کنیم.
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

دکتر طحان‌ نظیف: لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شد

دکتر طحان نظیف: قانون اساسی ظرفیت‌های فراوانی درباره مشارکت مردم پیش‌بینی کرده/ همه قوا در سال ۱۴۰۳ نسبت به بسترسازی برای جهش تولید با مشارکت مردم تلاش کنند

صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در تمامی حوزه‌های انتخابیه تایید شد/ مرحله دوم ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود

صحت انتخابات مجلس خبرگان رهبری تایید شد/ اعلام صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۵۶ حوزه دیگر + اسامی

آیت‌الله جنتی: امیدواریم سال آینده با تلاش مسئولان و مجلس جدید شاهد پیشرفت سریعتر کشور باشیم

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۲۷ اسفند ۱۴۰۲

بخش اول لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور در شورای نگهبان تایید شد

اعلام صحت انتخابات در ۸۱ حوزه انتخابیه دیگر توسط سخنگوی شورای نگهبان/ تعداد حوزه‌های تاییدشده به ۱۳۳ رسید

۴۵ مصوبه مجلس در سال ۱۴۰۲ در شورای نگهبان بررسی شد/ مانند همه دوره‌ها گزارش‌ها و شکایات داشتیم، اما انتخابات در سلامت کامل برگزار شد

گزارش تصویری آخرین نشست خبری دکتر طحان نظیف در سال ۱۴۰۲

پربازدید ها

نظر شورای نگهبان درباره لایحه برنامه پنجساله هفتم پیشرفت جمهوری اسلامی ایران

آغاز به کار سامانه «مردم ناظر»؛ تمام مردم می‌توانند بر انتخابات نظارت و گزارش تخلفات احتمالی ارسال کنند

دکتر طحان‌نظیف: مشکلی در برگزاری انتخابات وجود ندارد/ تمدید رای‌گیری تا سه ساعت اول با وزارت کشور است

اعلام صحت انتخابات در ۸۱ حوزه انتخابیه دیگر توسط سخنگوی شورای نگهبان/ تعداد حوزه‌های تاییدشده به ۱۳۳ رسید

لایحه کولبری تایید شد و مدت زمان سربازی کاهش یافت/ انتخابات الکترونیک در مرحله دوم برگزار می‌شود

تایید صحت انتخابات مجلس در ۵۲ حوزه انتخابیه از ۱۱ استان/ سخنگوی شورای نگهبان: وضعیت سایر حوزه‌ها در روز‌های آینده اعلام می‌شود

نشست خبری سخنگوی شورای نگهبان شنبه برگزار می‌شود

نظر شورای نگهبان درباره طرح ساماندهی کارکنان دستگاههای موضوع ماده (۲۹) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه

نظر شورای نگهبان درباره آخرین مصوبات مجلس + جزئیات

صحت انتخابات مجلس خبرگان رهبری تایید شد/ اعلام صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۵۶ حوزه دیگر + اسامی