کد خبر: ۵۲۵۵
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۱- 08 July 2018
آیت‌الله جنتی:

با کنترل قاچاق می‌توان تولید را افزایش داد

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی تاکید کرد: می‌شود جلوی قاچاق و فساد را گرفت، می‌توان جلوی قاچاق را گرفت و تولید را بالا برد و اشتغال ایجاد کرد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی شورای نگهبان به نقل از خبرگزاری مهر،آیت الله جنتی در نشـست کارگروه های تخصـصی سـتاد چهلمین ســالگرد پــیروزی انــقلاب اسلامی گفت: باید بشناسیم در چه وضعیتی هستیم. از نظر هجمه‌های دشمن، از نظر نیروهای انقلابی، دولتی، فرهنگی، اقتصادی در چه شرایطی هستیم. اول باید این شرایط را بشناسیم و بعد وظایف خود را مشخص کنیم.
وی افزود: وظیفه ما سنگین است. چهل سال از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد همیشه مشکلات گوناگون داشته‌ایم. انقلابی که می‌خواهد دگرگونی ایجاد کند با آرامی روبه‌رو نیست. اما مسئله این است که دشمن روز به روز مسائل را بیشتر می‌کند و عده‌ای هم به دشمن می‌پیوندند.
آیت الله جنتی ادامه داد: باید نقشه‌های دشمنان را بشناسیم، در داخل وضعیت خود را بشناسیم ببینیم نیروها چقدر فعال هستند. آن قشری که با دشمن همکاری می‌کنند را ببینیم در چه حالی هستند. مسئله رهبری را باید ببینیم و فرمایشاتشان را بپذیریم و مطیع ایشان باشیم.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی تاکید کرد: راه ما پر مشکل است و باید آن را طی کنیم. یک مسئله این است که به داخلی‌های خود بفهمانیم انقلاب اسلامی چه کمکی به این مملکت کرده است. تعدادی از جوان‌ها مشکلات را می‌بینند، بیکاری، بی‌سوادی وضعیت اقتصادی حاکم است و داد این جوانان در می‌آید. می‌خواهند بگویند ما مشکل داریم و کسی به داد ما نمی‌رسد. اساس این است و القائات دشمن هم هست. ما باید به این‌ها بفهمانیم برادر و خواهر مشکل مملکت و شما با شیشه شکستن و اغتشاش حل نمی‌شود؛ اگر بخواهید کاری شود باید از راههای معقول پیش بروید.
وی تاکید کرد: مقام معظم رهبری از ابتدای انقلاب مجاهدانه کار کرده‌اند. عده‌ای از افراد که مطیع ایشان، پیرو راه ایشان هستند، همه دارند کار می‌کنند تا مملکت را از این وضعیت بیرون بیاورند. اگر این نظام دگرگونی پیدا کند ببینید دشمن چه بلاهایی به سر مردم می‌آورد.
وی سپس گفت: اینکه می‌گویند نه غزه و نه لبنان، اگر خدمات اسلام نبود چه می‌شد؟ آمریکا، اسرائیل، منافقین و داعش چه می‌کردند؟ چه برای ما می‌گذاشتند؟ اگر ما در غزه، لبنان، سوریه و عراق نبودیم چه می‌شد؟ این داعشی‌های درنده و وحشی بودند. اینها با برادران ما در عراق و سوریه چه می‌کردند؟ حاضر شده بودند که به مرزهای ما بیایند. اگر امروز ناموس ما محفوظ است برای همین است. ما در نقاط مختلف جهان اسلام به ندای مظلومین لبیک گفتیم.
جنتی همچنین گفت: اگر فقط فکر خودمان هم بودیم باید به جنگ داعشی می رفتیم. اسرائیل چقدر آدم کشت؟ این‌ها قاتل هستند، سراغ ما هم می‌آمدند. فقط این نیست که می‌خواهیم کمک به مظلومین بکنیم، که البته این هم جزو اصول ما است. ما می‌خواهیم دین و اعتقاد و خودمان را حفظ کنیم.
وی ادامه داد: صدا و سیما در درجه اول، رسانه‌های دیگر در درجه دوم و سایر نهادها دست در دست هم بدهیم تا ببینیم چقدر کار شده است. آدم‌های منفعت طلب کار نکردند، سپاهی‌ها و بسیجی‌ها و انقلابیون کار کردند. مشکل آب خرمشهر را دیدیم، سپاهی‌ها به میدان آمدند و مشکل را حل کردند. اینها خیال می کنند که وقتی به امثال بسیج توهین می‌کنند مردم یادشان می‌رود آنها چه کردند؛ این همه شهید دادند تا جلوی بعثی ها و صدامی ها و شرارت‌شان گرفته شود. اگر این بسیجی ها نبودند مال و ناموس مردم را غارت می کردند.
رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: باید از یک عده‌ای طلبکار باشیم. از کسانی که باید به این ملت خدمت کنند و نمی کنند. مقام معظم رهبری بارها گفته اند امکانات مملکت زیاد است. باید کاری کنیم که تولید و ثروت کشور افزایش پیدا کند. مشکل این است که این کارها دست کسانی است که نمی‌خواهند کار کنند کسانی هم می‌خواهند کار کنند کار را به آن‌ها نمی دهند.
آیت الله جنتی تاکید کرد: عده ای فقط به فکر دنیا و جریانات سیاسی هستند. اقتصاد مقاومتی مطرح شد، چه قدر این مرد بزرگ و عزیز سخنرانی کرد، نوشت، ابلاغ کرد و ستاد تشکیل داد که تنها راه کشور اجرای اقتصاد مقاومتی است؟ چه کسانی باید انجام بدهند؟ همین ها که قدرت و بیت المال دست‌شان است. چرا کار نمی‌کنید؟ از وزیر سوال کنید. باید مجاهدانه و مخلصانه کار کرد. چه کسی مسئول وضعیت فعلی است؟
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت: عده‌ای به براندازی فکر می‌کنند که این نظام برود و نظام دیگری بیاید. باید گفت می‌شود جلوی قاچاق و فساد را گرفت. می‌توان جلوی قاچاق را گرفت، تولید را بالا برد و اشتغال ایجاد کرد. چه کسی باید بکند؟ دولت. مردم جای طلبکاری احساس نا امیدی می‌کنند. باید به مردم امید دهیم.
وی خاطرنشان کرد: دیگر از زمان جنگ بدتر چیست؟ خداوند کمک می‌کند. تا جایی که می‌توانیم باید جوانان را توجیه کنیم، باید بفهمند و این مسائل را تحمل کنند چراکه قابل حل است. آن خدایی که چهل سال انقلاب را حفظ کرد باز هم حفظ می‌کند. درجه اول خداست و سپاهی‌ها و بسیج لشگر خداست. باید مواظب باشیم بی اعتمادی و نا امیدی بر بچه‌های ما حاکم نشود.
وی افزود: خیال نکنند که حالا تنها راه اغتشاش و در و پنجره شکستن است. این‌ها جز ضرر هیچی ندارد. گرفتاری اضافه برای‌تان ایجاد می‌کند. ما باید به این ها امید بدهیم، به شرط اینکه کار را به دست مجاهدین داد. مشکل زیاد داریم اما مشکل نیروی انسانی است، اگر نیروی انسانی نبود همه نفت را هم بفروشیم و ثروت دنیا را داشته باشیم هدر می رود. یکی از کارهایی که کم کردیم، کار کادرسازی است. در جاهای مختلف رهبر معظم انقلاب بارها بر این موضع تکیه کردند که باید انقلابی حرکت کرد.
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

دکتر طحان‌ نظیف: لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شد

دکتر طحان نظیف: قانون اساسی ظرفیت‌های فراوانی درباره مشارکت مردم پیش‌بینی کرده/ همه قوا در سال ۱۴۰۳ نسبت به بسترسازی برای جهش تولید با مشارکت مردم تلاش کنند

صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در تمامی حوزه‌های انتخابیه تایید شد/ مرحله دوم ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود

صحت انتخابات مجلس خبرگان رهبری تایید شد/ اعلام صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۵۶ حوزه دیگر + اسامی

آیت‌الله جنتی: امیدواریم سال آینده با تلاش مسئولان و مجلس جدید شاهد پیشرفت سریعتر کشور باشیم

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۲۷ اسفند ۱۴۰۲

بخش اول لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور در شورای نگهبان تایید شد

اعلام صحت انتخابات در ۸۱ حوزه انتخابیه دیگر توسط سخنگوی شورای نگهبان/ تعداد حوزه‌های تاییدشده به ۱۳۳ رسید

۴۵ مصوبه مجلس در سال ۱۴۰۲ در شورای نگهبان بررسی شد/ مانند همه دوره‌ها گزارش‌ها و شکایات داشتیم، اما انتخابات در سلامت کامل برگزار شد

گزارش تصویری آخرین نشست خبری دکتر طحان نظیف در سال ۱۴۰۲

پربازدید ها

نظر شورای نگهبان درباره لایحه برنامه پنجساله هفتم پیشرفت جمهوری اسلامی ایران

آغاز به کار سامانه «مردم ناظر»؛ تمام مردم می‌توانند بر انتخابات نظارت و گزارش تخلفات احتمالی ارسال کنند

دکتر طحان‌نظیف: مشکلی در برگزاری انتخابات وجود ندارد/ تمدید رای‌گیری تا سه ساعت اول با وزارت کشور است

اعلام صحت انتخابات در ۸۱ حوزه انتخابیه دیگر توسط سخنگوی شورای نگهبان/ تعداد حوزه‌های تاییدشده به ۱۳۳ رسید

لایحه کولبری تایید شد و مدت زمان سربازی کاهش یافت/ انتخابات الکترونیک در مرحله دوم برگزار می‌شود

تایید صحت انتخابات مجلس در ۵۲ حوزه انتخابیه از ۱۱ استان/ سخنگوی شورای نگهبان: وضعیت سایر حوزه‌ها در روز‌های آینده اعلام می‌شود

نشست خبری سخنگوی شورای نگهبان شنبه برگزار می‌شود

نظر شورای نگهبان درباره طرح ساماندهی کارکنان دستگاههای موضوع ماده (۲۹) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه

نظر شورای نگهبان درباره آخرین مصوبات مجلس + جزئیات

صحت انتخابات مجلس خبرگان رهبری تایید شد/ اعلام صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۵۶ حوزه دیگر + اسامی