کد خبر: ۴۱۱۸
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۵- 02 September 2015
عضو فقهای شورای نگهبان:

ناظران شورای نگهبان همانند چشمان بیدار عمل می‌کنند

آیت‌الله مدرسی بیان داشت: ناظران شورای نگهبان در سراسر کشور مانند چشمان بیدار شورای نگهبان عمل می‌کنند و آنها در شرایطی تلاش می‌کنند که دشمنان خارجی، فریب‌خوردگان و ساده‌اندیشان داخلی با شورای نگهبان میانه خوبی ندارند.
به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، همایش ناظران شورای نگهبان استان البرز با حضور آیت‌الله سید محمدرضا مدرسی در شهرستان کرج برگزار شد.
این عضو فقهای شورای نگهبان در همایش فوق طی سخنانی اظهار داشت: نظام مقدس جمهوری اسلامی برخواسته از احکام دین مبین اسلام و سنت پیامبر گرامی (ص) و ائمه اطهار (ع) پایه‌گذاری شده است.
وی افزود: قانون اساسی این نظام که مایه افتخار و سربلندی همه ما است، بر اساس احکام دین اسلام تدوین شده و در این قانون اصل مترقی ولایت مطلقه فقیه به صراحت عنوان شده و این اصل مایه افتخار ما است.
عضو فقهای شورای نگهبان افزود: ولی فقیه با حمایت مردم برای اقامه حق و اجرای احکام دین مبین اسلام قیام کرده و نظام ما متکی به ولایت است.
مدرسی گفت: در کنار اسلامیت نظام، جمهوریت نیز وجود دارد. جمهوریت به این معنی است که همه مردم در قبال سربلندی و حفظ این نظام اسلامی مسئول هستند و همه برای اجرای احکام اسلامی و تحقق حق و عدالت مسئول هستیم.
وی به وظائف خطیر شورای نگهبان برای حفظ و حراست از اصول و آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: ناظران شورای نگهبان کسانی هستند که برای نگهبانی از جمهوریت و اسلامیت نظام به طور مداوم تلاش می‌کنند.
این استاد حوزه‌های علمیه افزود: به طور قطع تلاش‌های شورای نگهبان برای دفاع از اسلامیت و جمهوریت نظام، موجب سربلندی و بالندگی کشور در سال‌های اخیر شده و توطئه‌های بیشمار دشمنان را خنثی کرده است.
آیت‌الله مدرسی بیان داشت: ناظران شورای نگهبان در سراسر کشور مانند چشمان بیدار شورای نگهبان عمل می‌کنند و آنها در شرایطی تلاش می‌کنند که دشمنان خارجی، فریب‌خوردگان و ساده‌اندیشان داخلی با شورای نگهبان میانه خوبی ندارند.
وی اظهار داشت: حرف شورای نگهبان این است که نباید احکام اسلامی به حاشیه رانده شده و افراد مغرض و ضدمردم و ضدولایت در این نظام تقویت شوند.
عضو فقهای شورای نگهبان گفت: متاسفانه عده‌ای وظائف و کارکرد شورای نگهبان را زیر سوال می‌برند و نظارت شورای نگهبان را فقط تماشایی می‌خواهند، این در حالی است که اگر فقط برای یک بار قانون اساسی را خوانده باشند، متوجه وظائف و کارکرد شورای نگهبان شده و این حرف‌ها را بیان نمی‌کنند.
مدرسی تصریح کرد: یکی از مهمترین وظائف شورای نگهبان در زمان برگزاری انتخابات است. انتخابات بر اساس قانون اساسی از ابتدا تا آخر باید تحت نظارت این شورا باشد و همه مراحل انتخابات باید به تایید شورای نگهبان برسد.
وی ادامه داد: هدف و اولویت شورای نگهبان اجرای قانون اساسی و اجرای احکام الهی به ویژه عدالت در جامعه است و این شورا با فضاسازی و تبلیغات منفی دست از هدف والای خود بر نمی‌دارد.
عضو فقهای شورای نگهبان افزود: دشمنان اسلام و انقلاب امروز به قدرت ایران اسلامی اعتراف می‌کنند و حتی آمریکا و رژیم اشغالگر قدس به خوبی از قدرت ما با خبر هستند.
مدرسی اظهار داشت: قدرت این نظام در دل آزادگان و عدالت‌طلبان جهان است و تمام ملت‌های آزاده از جمهوری اسلامی ایران حمایت می‌کنند.
وی تاکید کرد: در این شرایط عده‌ای بی‌چاره و ساده لوح، فریب تبلیغات دشمنان را خورده و به فکر می‌کنند که اگر مقابل آمریکا و انگلیس و رژیم‌های استکباری کوتاه بیایند، مشکلات را حل می‌کنند.
این استاد حوزه‌‌های علمیه افزود: اگر قرار بود کوتاه آمدن در مقابل استکبار جهانی موجب پیشرفت کشور شود، زمانی که تمام مدیران ارشد کشور با نظر مشاوران آمریکایی و انگلیسی انتخاب می‌شدند، ما باید پیشرفت می‌کردیم. اما دیدیم که سران کشور تحت نفوذ غربی‌ها بوده و لحظه‌ای به فکر منافع کشورمان نبودند.
آیت‌الله مدرسی با اشاره به وضعیت برخی از کشورهای حاشیه خلیج فارس گفت: آنها به‌طور کامل دست‌نشانده و گوش به فرمان آمریکا و انگلیس هستند. اگر قرار بود گوش به فرمان بودن غرب موجب پیشرفت شود، امروز عربستان باید پیشرفته‌ترین کشور می‌شد، اما می‌بینیم که چه وضعیتی دارد.
وی با انتقاد از کسانی که مدعی رونق اقتصادی در صورت رابطه با آمریکا هستند، گفت: چرا شرایط کشورهایی چون عربستان و ترکیه را با دقت نگاه نمی‌کنید؟ مگر از ترکیه مثال نمی‌زدید، پس چرا این کشور با وجود رابطه با آمریکا و انگلیس 420 میلیارد دلار بدهی خارجی دارد. چرا به وضعیت یونان توجهی نمی‌کنید و نمی‌بینید که این کشور به چه روزی افتاده است.
آیت‌الله مدرسی تصریح کرد: عربستان با داشتن تنها 17 و نیم میلیون نفر جمعیت و صادرات روزانه 9 میلیون بشکه نفت، در بیچارگی دست و پا می‌‌زند و از نظر اقتصادی هیچ رونقی ندارد. اینها همه به‌خاطر رابطه یک طرفه‌ای است که با آمریکا دارند.
وی تاکید کرد: نکته مهم این است که آمریکایی‌ها به دنبال رابطه میش و گرگ با کشورهای دیگر هستند و این رابطه هیچ زمانی به سود ملت‌های مستقل و آزادی‌خواه نیست.
عضو فقهای شورای نگهبان با تاکید بر اینکه دشمنان به دنبال نفوذ در بدنه مدیریتی کشورمان و قوای سه‌‌گانه هستند، گفت: آنها به دنبال افراد سست‌عنصر می‌گردند و حتی به دنبال خریدن بسیاری از این عناصر هستند و اگر نبود هوشیاری و درایت مقام عظمای ولایت، بسیاری از دستاوردهای انقلاب اسلامی از بین می‌رفت.
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

دکتر طحان نظیف: قانون اساسی ظرفیت‌های فراوانی درباره مشارکت مردم پیش‌بینی کرده/ همه قوا در سال ۱۴۰۳ نسبت به بسترسازی برای جهش تولید با مشارکت مردم تلاش کنند

صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در تمامی حوزه‌های انتخابیه تایید شد/ مرحله دوم ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود

صحت انتخابات مجلس خبرگان رهبری تایید شد/ اعلام صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۵۶ حوزه دیگر + اسامی

آیت‌الله جنتی: امیدواریم سال آینده با تلاش مسئولان و مجلس جدید شاهد پیشرفت سریعتر کشور باشیم

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۲۷ اسفند ۱۴۰۲

بخش اول لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور در شورای نگهبان تایید شد

اعلام صحت انتخابات در ۸۱ حوزه انتخابیه دیگر توسط سخنگوی شورای نگهبان/ تعداد حوزه‌های تاییدشده به ۱۳۳ رسید

۴۵ مصوبه مجلس در سال ۱۴۰۲ در شورای نگهبان بررسی شد/ مانند همه دوره‌ها گزارش‌ها و شکایات داشتیم، اما انتخابات در سلامت کامل برگزار شد

گزارش تصویری آخرین نشست خبری دکتر طحان نظیف در سال ۱۴۰۲

فیلم| آخرین نشست خبری سخنگوی شورای نگهبان در سال ۱۴۰۲

پربازدید ها

نظر شورای نگهبان درباره لایحه برنامه پنجساله هفتم پیشرفت جمهوری اسلامی ایران

آغاز به کار سامانه «مردم ناظر»؛ تمام مردم می‌توانند بر انتخابات نظارت و گزارش تخلفات احتمالی ارسال کنند

دکتر طحان‌نظیف: مشکلی در برگزاری انتخابات وجود ندارد/ تمدید رای‌گیری تا سه ساعت اول با وزارت کشور است

اعلام صحت انتخابات در ۸۱ حوزه انتخابیه دیگر توسط سخنگوی شورای نگهبان/ تعداد حوزه‌های تاییدشده به ۱۳۳ رسید

لایحه کولبری تایید شد و مدت زمان سربازی کاهش یافت/ انتخابات الکترونیک در مرحله دوم برگزار می‌شود

تایید صحت انتخابات مجلس در ۵۲ حوزه انتخابیه از ۱۱ استان/ سخنگوی شورای نگهبان: وضعیت سایر حوزه‌ها در روز‌های آینده اعلام می‌شود

نشست خبری سخنگوی شورای نگهبان شنبه برگزار می‌شود

نظر شورای نگهبان درباره طرح ساماندهی کارکنان دستگاههای موضوع ماده (۲۹) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه

نظر شورای نگهبان درباره آخرین مصوبات مجلس + جزئیات

صحت انتخابات مجلس خبرگان رهبری تایید شد/ اعلام صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۵۶ حوزه دیگر + اسامی