کد خبر: ۳۷۶۷
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۳- 05 August 2014
آیت‌الله هاشمی شاهرودی:

حکام عرب بدانند تولی اولیای طاغوت و مستکبران، جایگاه قدرت شان را تثبیت نخواهد کرد

حضرت آیت‌الله سید محمود هاشمی شاهرودی با صدور بیانیه‌ای جنایات صهیونیست‌ها در غزه را به شدت محکوم کرد و گفت: لعن و نفرین الهی و مؤمنان بر دولت‌های خوار و ذلیل عرب، که به رغم خواست توده‌های مردم خود، در برابر این نسل کشی گسترده، سکوت اختیار کرده یا حتی آب در آسیاب دشمن صهیونیست می‌ریزند.
به گزارش اداره کل روابط عمومی شورای نگهبان، متن این بیانیه به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

لتجدن اشد الناس عداوة للذین آمنوا الیهود و الذین اشرکوا

الحمد لله رب العالمین و صلی الله علی سیدنا محمد و آله الطاهرین و صحبه المنتجبین

سلام و درود خدا و پیامبر عظیم‌الشأن اسلام بر ملت مجاهد و نستوه فلسطین، سلام و درود خدا و اولیاء معظم الهی بر زنان و مردان مقاوم فلسطین، سلام و درود الهی بر کودکان مظلوم فلسطین، سلام بر امت بزرگ اسلامی که در جای‌جای عالَم، یکسره به پشتیبانی و دفاع از ملت ستمدیده فلسطین برخاسته‌اند و به وصیت امیرالمؤمنین و یعسوب الدین علی بن ابی طالب علیه‌السلام به حَسَنِین علیهما السلام که فرمود: کونا للظالم خصما و للمظلوم عونا به‌درستی عمل نموده‌اند.

لعن و نفرین الهی و مؤمنان بر دولت‌های خوار و ذلیل عرب، که به‌رغم خواست توده‌های مردم خود، در برابر این نسل‌کشی گسترده، سکوت اختیار کرده یا حتی آب در آسیاب دشمن صهیونیست می‌ریزند.

تیره باد روی سازمان‌های به‌اصطلاح حقوق بشر، که در این فاجعه بزرگ انسانی، زبان تسلیم و خضوع در کام فروبرده، قدمی در برابر جنایت‌های بی حدّ و حصر رژیم سفاک اسرائیل و حامی مستکبر آن، آمریکای جهان خوار بر‌نمی‌دارند.

آنچه امروز در غزه رخ می‌دهد چیزی نیست جز یک قتل‌عام وحشتناک دیگر نظیر آنچه در هیروشیما و ناکازاکی به وقوع پیوست درحالی‌که اتفاقات امروز غزه در سانسور همه‌جانبه بنگاه‌های رسانه‌ای غرب و ایادی ایشان در منطقه، به وقوع می‌پیوندد و قتل زنان و کودکان مسلمان و سالخوردگان و غیرنظامیان در برابر دیدگان بی‌شرم سازمان‌های حقوق بشری و دولت‌های عرب، به تفریح فرزندان شوم صهیون تبدیل گردیده است. تردیدی نیست آنچه در غزه رخ‌داده و می‌دهد بی‌ارتباط با توحش خباثت آلود و جنایت‌های مؤلم گروه‌های خارج از اسلام تکفیری در عراق و سوریه نبوده بلکه در ارتباط تنگاتنگ، تکه‌های یک طرح را در برابر عظمت بازیافته اسلامی به مرکزیت انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، نشانه رفته است و زهی خیال باطل که: یریدون لیطفئوا نور الله بافواههم و الله متم نوره و لو کره الکافرون (سوره مبارکه صف آیه 8).

اینجانب ضمن عرض تسلیت به ساحت قدسی بقیة‌الله الاعظم (ارواحنا له الفداء)، رهبر معظم انقلاب، علمای اسلام، امت اسلامی و به‌ویژه ملت نستوه فلسطین، همگان را به مجاهدت و قیام در برابر ظلم آشکار صهیونیست‌های جنایتکار فرامی‌خوانم. شکی نیست که قیام در برابر این ستم انبوه و گسترده، بر همه امت عظیم اسلامی، هر کس به‌قدر وسع خود، واجب الهی و تکلیف شرعی و وظیفه انسانی است. بر علماء دین و نخبگان و اقشار تأثیرگذار فرض مسلّم است که توجه توده‌های مردم و به‌ویژه جوانان را به این وظیفه مهم و آن خطر بالفعل یعنی صهیونیسم، جلب نمایند و رهبری جریان‌های مردمی بر ضد رژیم اشغالگر قدس و حامیان غربیش را به دست‌گیرند.

همچنین به دولت‌های اسلامی خاصه به حکام عرب عمیقاً توصیه می‌نمایم، خود را با امت واحده اسلامی همراه نمایند و بدانند سرّ بقاء و استمرار حکومت ایشان در تولی و دوستی و اتکا به ملت‌های مسلمان خود نهفته است و تولی اولیاء طاغوت و مستکبران، هرگز قدرت و جایگاه ایشان را تثبیت نخواهد کرد آن‌چنان‌که ذات قدس ربوبی در قرآن می‌فرماید: یا ایها الذین آمنوا لا تتخذوا بطانة من دونکم لا یألونکم خبالا ودّوا ما عنتّم قد بدت البغضاء من افواههم و ما تخفی صدورهم اکبر قد بیّنا لکم الآیات ان کنتم تعقلون (سوره مبارکه آل عمران آیه 118) یا در جای دیگر می‌فرماید: یا ایها الذین آمنوا لا تتخذوا الذین اتخذوا دینکم هزوا و لعبا من الذین اوتوا الکتاب من قبلکم و الکفار اولیاء و اتقوا الله ان کنتم مؤمنین (سوره مبارکه مائده آیه 57)

رژیم غاصب اسرائیل و حامیان مستکبر آن باید بدانند که فرزندان محمد و علی و فرزندان اصحاب راستین نبی مکرم اسلام، چنانکه اسلاف مطهرشان به فرموده قرآن اشداء علی الکفار رحماء بینهم بوده‌اند، با غیظ و غضب، در برابر فرزندان شوم اسرائیل که باز به فرموده قرآن احرص الناس علی حیاة هستند، بپا خواهند خواست و به‌زودی و در ظلّ توجهات ولی‌الله الاعظم (ارواحنا له الفداء) قدس شریف را از لوث وجود صهیونیست، پاک‌کرده و مسلمان و کلیمی و نصرانی، بر پایه مشترکات دینی خود، به‌خوبی در کنار هم زندگی خواهند کرد.

و در انتها به خود و همه مسلمانان، وعده‌های قطعی الهی را متذکر می‌شوم که می‌فرماید: و لا تهنوا و لا تحزنوا و انتم الاعلون ان کنتم مؤمنین (سوره آل عمران آیه 139) یا می‌فرماید: ان الارض لله یورثها من یشاء من عباده و العاقبة للمتقین (سوره مبارکه اعراف آیه 128).

ان تنصر الله ینصرکم و یثبت اقدامکم
سید محمود هاشمی شاهرودی

ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

ششمین دوره مجلس خبرگان اول خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند

گزارش تصویری بازدید آیت‌الله مدرسی یزدی از پژوهشکده شورای نگهبان

شورای نگهبان در اظهارنظر نسبت به مصوبات، حتما به نظرات مشورتی پژوهشکده توجه می‌کند

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

آیت‌الله جنتی: کارگران در صف مقدم دفاع از عزت ملی هستند/ ماجرای طبس یکی از بزرگترین شکست‌های آمریکاست و باید به جهانیان معرفی شود

"وعده صادق" اخلاقی‌ترین عملیات تاریخ نظامی جهان بود

"طرح استفساریه ماده (۵) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی" در شورای نگهبان تایید شد

جلسه هیئت تحریریه فصلنامه دانش حقوق عمومی برگزار شد

واکاوی اصل ۲۲ قانون اساسی در سلسله جلسات شرح مبسوط قانون اساسی

آموزش و پرورش با سرعت درحال تغییر نسل است

پربازدید ها

لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شد

طرح تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها در شورای نگهبان تایید شد

قدردانی شورای نگهبان از نیروهای مسلح و جبهه مقاومت؛ عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود و ملت‌ها را به نابودی هرچه زودتر رژیم صهیونیستی امیدوار کرد

بیانیه شورای نگهبان به مناسبت ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی

بیانیه شورای نگهبان به‌مناسبت فرارسیدن روز قدس؛ صهیونیست‌ها منتظر ضربات جبهه مقاومت و خروش مردم جهان باشند

پیام تسلیت آیت‌الله مدرسی یزدی به مناسبت درگذشت دکتر داودی

قدردانی آیت‌الله جنتی از عملیات «وعده صادق»/ دوران بی‌پاسخ ماندن جنایات رژیم صهیونیستی سر آمده است

تجلیل آیت‌الله مدرسی‌یزدی از نیروهای مسلح و ابراز امیدواری برای نابودی رژیم صهیونیستی

آیت‌الله رضوانی؛ شاگرد مورد اعتماد امام (ره) و تبیین‌گر نظرات فقهی شورای نگهبان/ فقیهی که نقش موثری در بررسی مصوبات مجلس داشت

دکتر طحان‌نظیف: حمله رژیم‌صهیونیستی نقض فاحش کنوانسیون روابط دیپلماتیک ۱۹۶۱ است