کد خبر: ۳۵۶۱
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۱- 02 February 2014
عضو فقهای شورای نگهبان:

صفای باطن امام(ره) عامل جذب مردم بوده و هست

عضو فقهای شورای نگهبان با بیان اینکه صفای باطن امام(ره) عامل جذب مردم بوده و هست، گفت: همین صفای باطن امام باعث شد تا پس از ارتحال ایشان هنوز مردم، دلداده این مرد بزرگ باشند که همه اینها نشان از تقویت نفس امام در مسیر زندگی بود.



به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه فارس، آیت‌الله محمدمهدی شب زنده‌دار جهرمی در مراسم بزرگداشت سالگرد معلم اخلاق "جلال آتشی" که در شهر جهرم برگزار شد، گفت: همه آنهایی که در دوران انقلاب حضور داشتند می دانند امام خمینی(ره) با تسلط بر نفس خویش، قلب مصفا و روحیه خداترسی که داشت دستور داد مردم به خیابان ها بریزند تا مردم را از دست یک رژیم 2500 ساله رها کند و با همراهی مراجع و بزرگان، این انقلاب در راستای اهداف دین اسلام به ثمر نشست.
شب زنده دار جهرمی با اشاره به دلدادگی و پیوند مردم و ولایت فقیه، بیان کرد: باید به فرموده امام(ره) پشتیبان ولایت فقیه باشیم تا این خیمه برافراشته تا ظهور حضرت مهدی(عج) استمرار یابد، البته در این مسیر در صحنه بودن شما و تحمل فشارهای دشمنان و ندانم‌کاری برخی‌ها باعث عزت و عزیزتر شدن اسلام می شود.
این استاد حوزه علمیه قم با اشاره به ایمان و خلوص نیت مرحوم آتشی، اظهار کرد: این مرد وارسته واقعا معتقد به توحید، معاد و راه اسلام بود. همچنین این ایمان او سرمایه اولیه و بزرگی است که هیچ نعمتی با این نعمت برابری نمی کند.
عضو فقهای شورای نگهبان بیان کرد: آقای آتشی ایمانی محکم و ثابت همراه با نفس مصفایی داشت که متاسفانه همینطور که مشاهده می شود برخی ها نفس خود را رها کرده و سر شیعه را می برند و اگر اینها رها شوند تمایلات آنها حد ندارد.
شب زنده‌دار جهرمی با اشاره به روحیه خداترسی مرحوم آتشی، بیان کرد: این معلم اخلاق با روحانیت خدا ترس پیوند و ارتباط داشت و اگر چیزی داشت در راه خدا می بخشید که این مسئله را دوستان ایشان و پدر بنده( آیت الله حسین شب زنده دار) شهادت می دهند.
این استاد برجسته حوزه علمیه قم با اشاره به نفوذ بصیرت مرحوم آتشی اظهار کرد: فهم مطلب، متوقف بر سطح های ظاهری امور نمی شود و دل امور را شکاف می دهد و پشت پرده ها را می فهمد و درک می کند. همچنین در این مسیر سرمایه ای عظیم در دل همه ی ما است که جامعه ما را بیمه می کند و آن چیزی نیست جز اتصال ما با ائمه چه با زیارت قبور چه با ارتباط با حضرت بقیة الله که باید تلاش کنیم مقدرات این امور محقق شود.
گفتنی است که مرحوم استاد جلال آتشی فرماندار پیشین جهرم و از زندانیان سیاسی قبل از انقلاب بود که سالها در امر تعلیم و تربیت علوم اسلامی جوانان در سطح کشور، استان فارس و جهرم نقش بسیاری داشت. جلال آتشی سال گذشته در شهر مقدس قم درگذشت.
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

دکتر طحان‌ نظیف: لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شد

دکتر طحان نظیف: قانون اساسی ظرفیت‌های فراوانی درباره مشارکت مردم پیش‌بینی کرده/ همه قوا در سال ۱۴۰۳ نسبت به بسترسازی برای جهش تولید با مشارکت مردم تلاش کنند

صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در تمامی حوزه‌های انتخابیه تایید شد/ مرحله دوم ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود

صحت انتخابات مجلس خبرگان رهبری تایید شد/ اعلام صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۵۶ حوزه دیگر + اسامی

آیت‌الله جنتی: امیدواریم سال آینده با تلاش مسئولان و مجلس جدید شاهد پیشرفت سریعتر کشور باشیم

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۲۷ اسفند ۱۴۰۲

بخش اول لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور در شورای نگهبان تایید شد

اعلام صحت انتخابات در ۸۱ حوزه انتخابیه دیگر توسط سخنگوی شورای نگهبان/ تعداد حوزه‌های تاییدشده به ۱۳۳ رسید

۴۵ مصوبه مجلس در سال ۱۴۰۲ در شورای نگهبان بررسی شد/ مانند همه دوره‌ها گزارش‌ها و شکایات داشتیم، اما انتخابات در سلامت کامل برگزار شد

گزارش تصویری آخرین نشست خبری دکتر طحان نظیف در سال ۱۴۰۲

پربازدید ها

دکتر طحان نظیف: قانون اساسی ظرفیت‌های فراوانی درباره مشارکت مردم پیش‌بینی کرده/ همه قوا در سال ۱۴۰۳ نسبت به بسترسازی برای جهش تولید با مشارکت مردم تلاش کنند

نظر شورای نگهبان درباره لایحه برنامه پنجساله هفتم پیشرفت جمهوری اسلامی ایران

آغاز به کار سامانه «مردم ناظر»؛ تمام مردم می‌توانند بر انتخابات نظارت و گزارش تخلفات احتمالی ارسال کنند

دکتر طحان‌نظیف: مشکلی در برگزاری انتخابات وجود ندارد/ تمدید رای‌گیری تا سه ساعت اول با وزارت کشور است

اعلام صحت انتخابات در ۸۱ حوزه انتخابیه دیگر توسط سخنگوی شورای نگهبان/ تعداد حوزه‌های تاییدشده به ۱۳۳ رسید

لایحه کولبری تایید شد و مدت زمان سربازی کاهش یافت/ انتخابات الکترونیک در مرحله دوم برگزار می‌شود

تایید صحت انتخابات مجلس در ۵۲ حوزه انتخابیه از ۱۱ استان/ سخنگوی شورای نگهبان: وضعیت سایر حوزه‌ها در روز‌های آینده اعلام می‌شود

نشست خبری سخنگوی شورای نگهبان شنبه برگزار می‌شود

نظر شورای نگهبان درباره طرح ساماندهی کارکنان دستگاههای موضوع ماده (۲۹) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه

نظر شورای نگهبان درباره آخرین مصوبات مجلس + جزئیات