کد خبر: ۴۹۰۷
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۰- 04 September 2017
آیت الله جنتی:

فلسفه غدیر، احیای عدالت است

دبیر شورای نگهبان با بیان این مهم که کمال دین مساله غدیر است، گفت که خلاء امروز جهان، خلاء علی (ع) است.
به گزارش اداره کل روابط عمومی شورای نگهبان، آیت‌الله جنتی در مراسم اختتامیه ششمین جشنواره بین‌المللی شعر غدیر ضمن تبریک اعیاد قربان و غدیر، به مهمانان این جشنواره خیرمقدم گفت و ضمن ابراز تاسف از اینکه اظهارات وی برای مهمانان خارجی ترجمه نمی‌شود، بیان کرد: غدیر یعنی روز نجات بشر از ظلم و بی‌عدالتی. اگر به رسالت ولایت حضرت علی (ع) توجه نکنیم همه رسالت‌ها بر باد رفته است. باید توجه داشت که کمال دین مساله غدیر است.
وی با تاکید بر اینکه امروز باید بیشتر غدیر و امیرالمومنین را شناخت، گفت: خلاء امروز جهان خلاء علی (ع) است. امروز دنیا چه شرق و چه غرب پر از ظلم است. بشریت از ظلم و ستم به ستوه آمده است. یمن را ببینید که مردم بیچاره به خاک و خون کشیده می‌شوند. امروز در یمن هزاران نفر را می‌کشند که متاسفانه بیماری وبا و فقر هم به این موضوع کمک می‌کند. امروز در یمن در درجه اول ظلم از سوی آل‌سعود است که با پشتیبانی آمریکا انجام می‌شود.
دبیر شورای نگهبان ادامه داد: باید دید که بشر امروز چه چیزی کم دارد. از مال دنیا که سرشار است و چیزی از مسائل مادی کم ندارد. آنچه بشر کم دارد چیست؟ علی (ع) است. چیزی که امروز کم است فلسفه علوی است، فلسفه کسی که همه وجودش در درجه اول توحید و در درجه دوم عدالت است، تمام زندگی‌اش وقف خداپرستی و عدالت‌گستری است. در هنگام شهادت هم به فرزندانش می‌گوید دشمن ظالم و یاور مظلوم باشید. سازمان ملل و سازمان‌هایی که صحبت‌های انسان دوستانه می‌کنند باید از این موارد حمایت کنند که نمی‌کنند. رحم و انصاف در بشر مرده است.
 

رئیس مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر این مهم که فلسفه غدیر، احیای عدالت در بشر است، این مهم را راه‌حل مشکل اساسی انسان دانست و گفت: علی (ع) را باید در نهج‌البلاغه بشناسیم. امروز بشر علی (ع) را کم دارد. وقتی خبر مظلومی به ایشان می‌رسید برایشان تفاوتی نداشت که مظلوم زن است یا مرد، مسلمان است یا غیرمسلمان. باید دید که چقدر باید علی (ع) را شناخت و برای این شناخت سرمایه‌گذاری کرد.
وی خطاب به حضار جشنواره، گفت: شما شاعر هستید. شعر نقش تعیین‌کننده‌ای در زندگی دارد. گاهی برندگی شعر از برندگی شمشیر بیشتر است، غیرت‌ها را به جوش می‌آورد و خفته‌ها را بیدار می‌کند. شعر را در استخدام علی (ع) و عدالت الهی قرار دهید. شعر را در استخدام خدمت به مظلوم در بیاورید. خدا نعمتی به شما داده در کنار دیگر نعمت‌ها، از این نعمت یعنی شعر برای خدمت به انسان کمک بگیرید. بسیاری بودند که برای سلاطین و ظالمان شعر می‌گفتند.. شعر باید مانند دیگر هنرها در خدمت عدالت و مظلومین باشد. باید علی (ع) را بشناسیم و به او اقتدا کنیم ولی حرفی از علی (ع) نزنیم که به آن عمل نمی‌کنیم. بشر به روزی خواهد رسید که دوباره علی (ع) را مطرح می‌کند. حضرت علی می‌فرمایند امروز دنیا از من روی برگردانده ولی در آینده دوباره به ما رو می‌کند. آن روز روزی است که بشر بفهمد که نجات انسان در پیروی از علی (ع) است.
دبیر شورای نگهبان ادامه داد: اینجا خانه علی (ع) و خانه امام خمینی (ره) است. امام خمینی هم پا به پای علی (ع) قدم گذاشت و از ایشان پیروی کرد. با ظالمین تاریخ در افتاد و از مظلومین حمایت کرد و نگذاشت مردم فلسطین از پا بنشینند و فرمود تا یک اسرائیلی در فلسطین است از پا ننشینیم. حمایت‌های امام و امروز حمایت‌های مقام معظم رهبری رهبر عزیزمان فلسطین را سر پا نگه داشته و موی دماغ اسرائیل است. اینها که روزی می‌خواستند نیل تا فرات را تصاحب کنند امروز کلاه خود را گرفته‌اند که باد نبرد. اینها می‌ترسند که نابود شوند.
------------
گزارش تصویری اختتامیه ششمین جشنواره بین‌المللی شعر غدیر
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

دکتر طحان‌ نظیف: لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شد

دکتر طحان نظیف: قانون اساسی ظرفیت‌های فراوانی درباره مشارکت مردم پیش‌بینی کرده/ همه قوا در سال ۱۴۰۳ نسبت به بسترسازی برای جهش تولید با مشارکت مردم تلاش کنند

صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در تمامی حوزه‌های انتخابیه تایید شد/ مرحله دوم ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود

صحت انتخابات مجلس خبرگان رهبری تایید شد/ اعلام صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۵۶ حوزه دیگر + اسامی

آیت‌الله جنتی: امیدواریم سال آینده با تلاش مسئولان و مجلس جدید شاهد پیشرفت سریعتر کشور باشیم

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۲۷ اسفند ۱۴۰۲

بخش اول لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور در شورای نگهبان تایید شد

اعلام صحت انتخابات در ۸۱ حوزه انتخابیه دیگر توسط سخنگوی شورای نگهبان/ تعداد حوزه‌های تاییدشده به ۱۳۳ رسید

۴۵ مصوبه مجلس در سال ۱۴۰۲ در شورای نگهبان بررسی شد/ مانند همه دوره‌ها گزارش‌ها و شکایات داشتیم، اما انتخابات در سلامت کامل برگزار شد

گزارش تصویری آخرین نشست خبری دکتر طحان نظیف در سال ۱۴۰۲

پربازدید ها

نظر شورای نگهبان درباره لایحه برنامه پنجساله هفتم پیشرفت جمهوری اسلامی ایران

آغاز به کار سامانه «مردم ناظر»؛ تمام مردم می‌توانند بر انتخابات نظارت و گزارش تخلفات احتمالی ارسال کنند

دکتر طحان‌نظیف: مشکلی در برگزاری انتخابات وجود ندارد/ تمدید رای‌گیری تا سه ساعت اول با وزارت کشور است

اعلام صحت انتخابات در ۸۱ حوزه انتخابیه دیگر توسط سخنگوی شورای نگهبان/ تعداد حوزه‌های تاییدشده به ۱۳۳ رسید

لایحه کولبری تایید شد و مدت زمان سربازی کاهش یافت/ انتخابات الکترونیک در مرحله دوم برگزار می‌شود

تایید صحت انتخابات مجلس در ۵۲ حوزه انتخابیه از ۱۱ استان/ سخنگوی شورای نگهبان: وضعیت سایر حوزه‌ها در روز‌های آینده اعلام می‌شود

نشست خبری سخنگوی شورای نگهبان شنبه برگزار می‌شود

نظر شورای نگهبان درباره طرح ساماندهی کارکنان دستگاههای موضوع ماده (۲۹) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه

نظر شورای نگهبان درباره آخرین مصوبات مجلس + جزئیات

صحت انتخابات مجلس خبرگان رهبری تایید شد/ اعلام صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۵۶ حوزه دیگر + اسامی