کد خبر: ۵۰۸۳
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۸- 10 February 2018

دکتر کدخدایی:حفظ و گسترش انقلاب اسلامی مستلزم داشتن روحیه انقلابی است

سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب که فرمودند همه نهادها انقلابی ماندن و انقلابی عمل کردن را سرلوحه کار خویش قرار دهند، گفت: حفظ و گسترش انقلاب اسلامی مستلزم داشتن روحیه انقلابی است.
به گزارش اداره کل روابط عمومی شورای نگهبان به نقل از خبرگزاری ایرنا، دکتر کدخدایی روز جمعه در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه شهر آبسرد در جمع نمازگزاران با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی تحولی اساسی و عظیم در جامعه ایجاد کرد، گفت: انقلاب اسلامی انقلابی متفاوت از سایر انقلاب ها در جهان بود و آنچه در ایران سال 57 اتفاق افتاد را می توان یک تغییر مهم دانست.
وی افزود: اگر دوران قبل از انقلاب را مرور کنیم، متوجه تفاوت زندگی دیروز با امروز خواهیم شد زیرا رفاهی که امروز شاهد هستیم در گذشته وجود نداشت و شاه نیز هنگام رفتن از ایران، 35 میلیارد دلار را از کشور خارج کرد.
سخنگوی شورای نگهبان یکی از نکات محوری امام خمینی (ره) در سال 42 به بعد را بحث رهایی از سلطه بیگانه عنوان کرد و گفت: آمریکا در برخی از کشورهای حاشیه خلیج فارس پایگاه هایی دارد که روسای آن کشورها حق نزدیک شدن به آن را ندارند و همین چند وقت اخیر اماراتی که خود عضو اوپک است، درآمدش را صرف خرید نفت از آمریکا برای کمک به اقتصاد این کشور می کند و این نشان از عدم استقلال است.
وی با اشاره به اینکه شعار مردم در آن زمان استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی بود، عنوان کرد: استقلال یعنی نفی سلطه و در گذشته هر فعالیتی علیه نظام با شدیدترین برخوردها توسط نظام طاغوتی مواجه می شد و امروزه جمهوری اسلامی بر خواسته از نظر مردم و با پشتیبانی از مردم است.
سخنگوی شورای نگهبان گفت: آن چیزی که مردم به دنبال آن بودند اجرای احکام اسلامی بود که درهیچ کجا اجرا نمی شد و همین امر منجر شد تا بتوانیم روی پا خود بایستیم و امروزه اگر چه دشمن به کینه توزی خود ادامه می دهد، اما جمهوری اسلامی امروز در آستانه چهل سالگی انقلاب در دنیا می درخشد.
وی اضافه کرد: بیگانگان از موقعیت ایران در سوریه با خبر هستند و به گفته خود آنان موقعیتی که ایران دارد کشوری چون آمریکا از آن محروم است؛ قضیه برجام به همه نشان داد که نمی توان به استکبار جهانی اعتماد کرد زیرا با وجود آنکه جمهوری اسلامی حسن نیت خود را ثابت کرد اما همچنان تحریم ها ادامه دارد و این نشان می دهد تا زمانی که روی پای خود استوار نباشیم، نمی توانیم پیشرفت کنیم.
دکتر کدخدایی با بیان اینکه جوانان اگر به اقتصاد و فرهنگ داخل توجه کنند و چشم بر روی بیگانگان ببندند پیشرفت خواهند کرد، افزود: تحقق این مهم یعنی تحقق شعار اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل زیرا اقتصاد مقاومتی یعنی بر اساس سرمایه های داخلی رشد و پیشرفت کنیم.
وی با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری بیان کرد: امروزه مردم از فسادها و تبعیض ها ناراحت هستند و از جمهوری اسلامی کسی ناراحت نیست و جمهوری اسلامی مال مردم است و مشکلاتی وجود دارد که ناکارآمدی برخی مسئولان سبب این موضوع است.
این مقام مسئول بیان کرد: مسئولان باید همت کنند تا اگر فساد و تبعیضی وجود دارد آن را از بین ببرند البته مشکلات اقتصادی را کسی نفی نمی کند.

 
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

آیت‌الله رضوانی؛ شاگرد مورد اعتماد امام (ره) و تبیین‌گر نظرات فقهی شورای نگهبان/ فقیهی که نقش موثری در بررسی مصوبات مجلس داشت

پیام تسلیت آیت‌الله مدرسی یزدی به مناسبت درگذشت دکتر داودی

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

قدردانی آیت‌الله جنتی از عملیات «وعده صادق»/ دوران بی‌پاسخ ماندن جنایات رژیم صهیونیستی سر آمده است

عملیات وعده صادق منطبق بر ضوابط حقوق بین‌الملل بود

اقدام نظامی ایران علیه رژیم صهیونیستی یک دفاع کاملا مشروع بود

آتشفشان قهر ملت‌ها و محور مقاومت صهیونیست‌ها را در شعله‌های آتش خواهد سوزاند / آفرین بر سپاه قهرمان ما

تجلیل آیت‌الله مدرسی‌یزدی از نیروهای مسلح و ابراز امیدواری برای نابودی رژیم صهیونیستی

قدردانی شورای نگهبان از نیروهای مسلح و جبهه مقاومت؛ عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود و ملت‌ها را به نابودی هرچه زودتر رژیم صهیونیستی امیدوار کرد

ایران خویشتنداری لازم را در برابر جنایت رژیم صهیونیستی داشته است

پربازدید ها

دکتر طحان نظیف: قانون اساسی ظرفیت‌های فراوانی درباره مشارکت مردم پیش‌بینی کرده/ همه قوا در سال ۱۴۰۳ نسبت به بسترسازی برای جهش تولید با مشارکت مردم تلاش کنند

لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شد

بیانیه شورای نگهبان به مناسبت ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی

قدردانی شورای نگهبان از نیروهای مسلح و جبهه مقاومت؛ عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود و ملت‌ها را به نابودی هرچه زودتر رژیم صهیونیستی امیدوار کرد

بیانیه شورای نگهبان به‌مناسبت فرارسیدن روز قدس؛ صهیونیست‌ها منتظر ضربات جبهه مقاومت و خروش مردم جهان باشند

دکتر طحان‌نظیف: حمله رژیم‌صهیونیستی نقض فاحش کنوانسیون روابط دیپلماتیک ۱۹۶۱ است

الگوی مردم سالاری دینی حرکت جهانی علیه نظام استکباری ایجاد کرد

دکتر طحان نظیف با اشاره راهپیمایی امسال روز قدس: ایستادن در کنار مردم فلسطین و مبارزه با رژیم اشغالگر قدس افتخار ملت ایران است

رژیم صهیونیستی در ماه‌های اخیر چهره واقعی خود را به جهانیان نشان داد

تجلیل آیت‌الله مدرسی‌یزدی از نیروهای مسلح و ابراز امیدواری برای نابودی رژیم صهیونیستی