کد خبر: ۳۸۳۱
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۸- 21 October 2014
حضرت آیت الله جنتی:

هدف ائتلاف علیه داعش، انهدام سرمایه‌های سوریه است

دبیر شورای نگهبان، بی بصیرتی را منشأ وضعیت ناگوار بلاد اسلامی دانست و گفت: جریان‌های تکفیری و داعش، نمونه امروزی خوارج بی‌بصیرت هستند و ائتلاف آمریکا و غرب در ظاهر علیه داعش است اما با هدف انهدام سرمایه‌های ملت سوریه تشکیل شده است.
به گزارش اداره کل روابط عمومی شورای نگهبان، حضرت آیت الله جنتی که در همایش مسئولان دفاتر نظارت و بازرسی انتخابات استانها، سخن می‌گفت، ضمن تبریک سالروز مباهله پیامبر(ص) با مسیحیان نجران و نزول سوره دهر و با گرامیداشت حلول ماه محرم گفت: حقانیت اسلام و مکتب اهل بیت(ص) برای کسانی که چشم بصیرت دارند، همیشه روشن است.

وی در ادامه با تشریح فرازهایی از خطبه 155 نهج البلاغه که به شگفتی های خلقت اشاره دارد، افزود: امیر مومنان(ع) در این خطبه با اشاره به یکی از پدیده های آفرینش، انسان را به عبرت گرفتن و خضوع در برابر خداوند متعال فرا می خواند.
حضرت آیت الله جنتی تصریح کرد: انسان گاه این شگفتی‌های خلقت را در نفس خود و مظاهر طبیعت می بیند، اما قلبش به نور الهی باز نمی شود.
وی افزود: برخی انسان‌ها، حتی گاه با مشاهده معجزاتی مانند نسوختن حضرت ابراهیم(ع) در آتش یا زنده شدن مرده به اذن خداوند متعال و توسط حضرت عیسی (ع) ایمان نمی آورند. عجیب است که مسیحیان نجران، هم به حقانیت حضرت ختمی مرتبت(ص) پی می‌برند و به همین دلیل از مباهله امتناع می کنند اما بازهم به حضرت ایمان نمی‌آورند!

دبیر شورای نگهبان سپس با تشریح وضعیت ناگوار بلاد اسلامی به خصوص حرمت‌شکنی‌های عناصر داعش علیه کودکان و نوامیس مسلمین، مساجد، اماکن مقدسه و مزارات افزود: شاید چنین وضعیتی در تاریخ بی‌سابقه یا کم سابقه باشد که یک جریانی به اسم اسلام همه مظاهر اسلامی را در معرض نابودی قرار دهد.
وی افزود: آمریکا، کشورهای غربی و رژیم صهیونیستی از جریان‌های تکفیری حمایت می‌کنند و همزمان به نام مبارزه با داعش ائتلاف تشکیل می‌دهند تا ثروت و سرمایه‌های ملت سوریه را نابود کنند.
حضرت آیت الله جنتی ابراز امیدواری کرد گسترش چنین فسادهای ناگواری، با ظهور حضرت ولی عصر (عج) متوقف گردد و با کنده شدن ریشه‌های ظلم، دنیا پر از عدل گردد.

دبیر شورای نگهبان در ادامه با اشاره به مسائل جاری کشور گفت: متأسفانه عده‌ای که در مسیر و صراط امام خمینی(ره) نبودند و با برخورد مردم جرأت نداشتند سر بلند کنند، مجدداً ‌امیدوار شده‌اند با اشغال مصادر و مناصب به جای خدمت به ملت، فرصت‌ها و منابع ملی را به بازی بگیرند.
حضرت آیت الله جنتی با اشاره به رهنمود مقام معظم رهبری درباره «خط قرمز بودن فتنه» تصریح کرد: کسانی که حضرت امام (ره) را قبول ندارند و برخوردهای قاطع آن بزرگوار با منافقین و قانون شکنان را نمی‌پسندند و از هر فرصتی برای فتنه‌انگیزی و ضربه زدن به نظام اسلامی دریغ نمی‌کنند، واضح است که اگر بر سر کار بیایند نیروهای مخلص، صادق، مومن را منزوی می‌کنند و در خدمت مردم نخواهند بود.
وی یادآور شد: نیروهای سیاسی در دو خط فکری هستند. گروهی که به تفکر اسلام ناب، راه امام خمینی(ره) ولایت فقیه و انقلاب اسلامی قائل هستند و گروهی از «متحجران» که نوعی «اسلام آمریکائی» را قبول دارند و با تمسک به بخشی از اسلام و توسل به بخشی از قوانین اسلامی، موجب بد بینی اقشار کم اطلاع از اسلام می شوند.

دبیر شورای نگهبان با تأکید بر اینکه خط تحجر و اسلام آمریکائی، فعلاً برای نظام اسلامی خطر جدی ندارد، افزود: البته باید تهدید آنها برای آینده را جدی گرفت. بنابراین جامعه باید با بصیرت، راه و روش آنان را بشناسد و با آنها برخورد کند.
وی در پایان اتکا به خداوند متعال و اقدام در چهارچوب قانون و انجام وظایف با دقت و هوشیاری را موجب برگزاری انتخاباتی مطلوب برای جامعه اسلامی عنوان کرد.
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

دکتر طحان نظیف: قانون اساسی ظرفیت‌های فراوانی درباره مشارکت مردم پیش‌بینی کرده/ همه قوا در سال ۱۴۰۳ نسبت به بسترسازی برای جهش تولید با مشارکت مردم تلاش کنند

صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در تمامی حوزه‌های انتخابیه تایید شد/ مرحله دوم ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود

صحت انتخابات مجلس خبرگان رهبری تایید شد/ اعلام صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۵۶ حوزه دیگر + اسامی

آیت‌الله جنتی: امیدواریم سال آینده با تلاش مسئولان و مجلس جدید شاهد پیشرفت سریعتر کشور باشیم

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۲۷ اسفند ۱۴۰۲

بخش اول لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور در شورای نگهبان تایید شد

اعلام صحت انتخابات در ۸۱ حوزه انتخابیه دیگر توسط سخنگوی شورای نگهبان/ تعداد حوزه‌های تاییدشده به ۱۳۳ رسید

۴۵ مصوبه مجلس در سال ۱۴۰۲ در شورای نگهبان بررسی شد/ مانند همه دوره‌ها گزارش‌ها و شکایات داشتیم، اما انتخابات در سلامت کامل برگزار شد

گزارش تصویری آخرین نشست خبری دکتر طحان نظیف در سال ۱۴۰۲

فیلم| آخرین نشست خبری سخنگوی شورای نگهبان در سال ۱۴۰۲

پربازدید ها

نظر شورای نگهبان درباره لایحه برنامه پنجساله هفتم پیشرفت جمهوری اسلامی ایران

آغاز به کار سامانه «مردم ناظر»؛ تمام مردم می‌توانند بر انتخابات نظارت و گزارش تخلفات احتمالی ارسال کنند

دکتر طحان‌نظیف: مشکلی در برگزاری انتخابات وجود ندارد/ تمدید رای‌گیری تا سه ساعت اول با وزارت کشور است

اعلام صحت انتخابات در ۸۱ حوزه انتخابیه دیگر توسط سخنگوی شورای نگهبان/ تعداد حوزه‌های تاییدشده به ۱۳۳ رسید

لایحه کولبری تایید شد و مدت زمان سربازی کاهش یافت/ انتخابات الکترونیک در مرحله دوم برگزار می‌شود

تایید صحت انتخابات مجلس در ۵۲ حوزه انتخابیه از ۱۱ استان/ سخنگوی شورای نگهبان: وضعیت سایر حوزه‌ها در روز‌های آینده اعلام می‌شود

نشست خبری سخنگوی شورای نگهبان شنبه برگزار می‌شود

نظر شورای نگهبان درباره طرح ساماندهی کارکنان دستگاههای موضوع ماده (۲۹) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه

نظر شورای نگهبان درباره آخرین مصوبات مجلس + جزئیات

صحت انتخابات مجلس خبرگان رهبری تایید شد/ اعلام صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۵۶ حوزه دیگر + اسامی