کد خبر: ۴۲۳۳
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۹- 06 February 2016
سخنگوی هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات:

افزایش 1500 نفری تائید صلاحیت شدگان مجلس

با تائید صلاحیت 15 درصدی داوطلبانی که شکایت کرده بودند مجموع تائید صلاحیت شدگان به 55 درصد افزایش یافت که در مقایسه با دوره های پیشین انتخابات، رکوردی چشمگیر است.
دکتر ره پیک در مصاحبه با خبرگزاری صداوسیما افزود: اسامی تائید صلاحیت شدگان ساعت 4 بامداد امروز به وزارت کشور ارسال شده است.
سخنگوی هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات گفت: با تأیید صلاحیت هزار و 500 داوطلب دیگر، تعداد داوطلبان تأیید صلاحیت شده مجلس شورای اسلامی به 6 هزار و 300 نفر افزایش یافت.
ره‌پیک افزود: با افزایش تعداد داوطلبان تایید صلاحیت شده، رقابت برای هر کرسی مجلس از بین 16 داوطلب به بیش از 20 داوطلب افزایش یافت.
وی با بیان اینکه تعداد کل داطلبان مجلس نهم اعم از تایید، رد و عدم احراز شده، 5هزار و 300 نفر بود، گفت: فقط تعداد داوطلبان تایید صلاحیت شده مجلس دهم از کل داوطلبان مجلس نهم بیشتر است.
سخنگوی هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات اظهار داشت: تعداد داوطلبان تایید صلاحیت شده در هیئت نظارت برانتخابات، 40 درصد بود که این رقم در شورای نگهبان به 55 درصد افزایش یافت.
وی افزود: در هیچ دروه ای از انتخابات مجلس این تعداد داوطلب تایید صلاحیت شده نداشتیم، البته بخشی از این افزایش ناشی از افزایش داوطلبان مجلس و بخشی هم ناشی از افزایش تعداد تایید صلاحیت‌شده هاست.
ره‌پیک در بخشی دیگری از سخنان خود گفت: وضعیت داوطلبان مجلس اعم از تایید و یا ردصلاحیت شده در هر حوزه انتخابیه و استانی به صورت تفکیکی در آخرین ساعات شب گذشته در اختیار وزارت کشور قرار گرفت.
وی همچنین به روند اعتراض داوطلبانی که از سوی شورای نگهبان رد صلاحیت شده‌اند اشاره کرد و افزود: این افراد دو گروه هستند؛ گروه نخست کسانی هستند که توسط هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات تایید صلاحیت شده بودند اما از سوی شورای نگهبان رد شدند و گروه دیگر کسانی هستند که صلاحیت آنها از سوی هیئت مرکزی نظارت هم رد شده بودند.
ره‌پیک ادامه داد: گروه نخست که به آنها «رد ابتدایی» هم گفته می شود می توانند بر اساس اطلاعیه صادر شده ظرف سه روز شکایت خود را اعلام کنند و شورای نگهبان هم به مدت یک هفته این شکایات را بررسی می‌کند.
وی گفت: گروه دوم از آنجایی که از سوی هیت مرکزی نظارت رد صلاحیت شده و شکایت هم کردند و به شکایت آنها رسیدگی نیز شده است مجاز به شکایت مجدد نیستند.
سخنگوی هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات در ادامه به آخرین وضعیت داوطلبان مجلس خبرگان رهبری اشاره کرد و گفت: هم اکنون در حال بررسی و تجدید نظر پرونده داوطلبان مجلس خبرگان رهبری قرار داریم و نتیجه بررسی صلاحیت ها 21بهمن مشخص می شود.
ره‌پیک در پایان ابراز امیدواری کرد: دستگاه های اجرایی، نظارتی، گروه ها، احزاب و شخصیت ها در چارچوب قانون فعالیت کنند و اعلام مواضع و اقدامات آنها با رعایت قانون باشد تا انتخاباتی با آرامش، امنیت و با مشارکت بالا داشته باشیم.
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

دکتر طحان‌ نظیف: لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شد

دکتر طحان نظیف: قانون اساسی ظرفیت‌های فراوانی درباره مشارکت مردم پیش‌بینی کرده/ همه قوا در سال ۱۴۰۳ نسبت به بسترسازی برای جهش تولید با مشارکت مردم تلاش کنند

صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در تمامی حوزه‌های انتخابیه تایید شد/ مرحله دوم ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود

صحت انتخابات مجلس خبرگان رهبری تایید شد/ اعلام صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۵۶ حوزه دیگر + اسامی

آیت‌الله جنتی: امیدواریم سال آینده با تلاش مسئولان و مجلس جدید شاهد پیشرفت سریعتر کشور باشیم

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۲۷ اسفند ۱۴۰۲

بخش اول لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور در شورای نگهبان تایید شد

اعلام صحت انتخابات در ۸۱ حوزه انتخابیه دیگر توسط سخنگوی شورای نگهبان/ تعداد حوزه‌های تاییدشده به ۱۳۳ رسید

۴۵ مصوبه مجلس در سال ۱۴۰۲ در شورای نگهبان بررسی شد/ مانند همه دوره‌ها گزارش‌ها و شکایات داشتیم، اما انتخابات در سلامت کامل برگزار شد

گزارش تصویری آخرین نشست خبری دکتر طحان نظیف در سال ۱۴۰۲

پربازدید ها

دکتر طحان نظیف: قانون اساسی ظرفیت‌های فراوانی درباره مشارکت مردم پیش‌بینی کرده/ همه قوا در سال ۱۴۰۳ نسبت به بسترسازی برای جهش تولید با مشارکت مردم تلاش کنند

نظر شورای نگهبان درباره لایحه برنامه پنجساله هفتم پیشرفت جمهوری اسلامی ایران

آغاز به کار سامانه «مردم ناظر»؛ تمام مردم می‌توانند بر انتخابات نظارت و گزارش تخلفات احتمالی ارسال کنند

دکتر طحان‌نظیف: مشکلی در برگزاری انتخابات وجود ندارد/ تمدید رای‌گیری تا سه ساعت اول با وزارت کشور است

اعلام صحت انتخابات در ۸۱ حوزه انتخابیه دیگر توسط سخنگوی شورای نگهبان/ تعداد حوزه‌های تاییدشده به ۱۳۳ رسید

لایحه کولبری تایید شد و مدت زمان سربازی کاهش یافت/ انتخابات الکترونیک در مرحله دوم برگزار می‌شود

تایید صحت انتخابات مجلس در ۵۲ حوزه انتخابیه از ۱۱ استان/ سخنگوی شورای نگهبان: وضعیت سایر حوزه‌ها در روز‌های آینده اعلام می‌شود

نشست خبری سخنگوی شورای نگهبان شنبه برگزار می‌شود

نظر شورای نگهبان درباره طرح ساماندهی کارکنان دستگاههای موضوع ماده (۲۹) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه

نظر شورای نگهبان درباره آخرین مصوبات مجلس + جزئیات